Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

mopplis: sjukt kul att du gillar B-skräckisar, I do too! :D

• Minifer
    Mopplis skrev 2010-04-15 15:25:28 följande:
    minifer: v5? Ja det va ju riktigt riktigt tidigt!! Jodå har glor man på skräckisar- och jag la av med facebook för jag va beroende av Farmville (av alla spel) så world of warcraft skulle jag aldrig våga spela för då hade jag varit hooked- sitter däremot och väntar på att diablo III ska släppas- hade varit perfekt mammaledighets tidsfördriv satt med guitar hero sist haha. Alla: Skönt att höra att ni andra oxåkänner er svullna. MAn ska tydligen få mage fortare med nr2 och efterföljande barn!!
    jag har varit gryymt fast i wow, men när jag var gravid sist kunde jag inte sitta upp pga av alla förbannade sammandragningar jag hade sista tre månaderna, så låg i soffan och glodde på förlossningskliniken istället, haha! Kom ifrån det då och nu hinnner man ju bara slöspela då och då.

HUrra, skräckfilms OCH dataspelsnörd, kan det bli bättre, weeeee! *känner sig förstådd*
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-15 15:55:04 följande:
    Temp igår 37.1 var jätte jätte varm i hela kroppen blev typ röd blommig i ansiktet ej feber men betyder nog faktist graviditet tappen är mjuk stängd bakvägg idag har jag mått illa och igår kväll men och kissat ja 4 ggr på jobbet och är kissnödig nu med Bim+2 idag Fortfarande symtomer inte lika ömma bröstvårtor men är ömma iaf massa flytningar hunger kissnödig lite illamående svullen mage jobbigt att ha magen inne haha lite lilla i underlivet vanliga fall röd rosa haha
    ja testa nu för tusan =) du testade ju astidigt sist, nu finns det ju ingen anledning att vänta längre :)
  • Minifer
    Jerseygirl skrev 2010-04-15 18:37:23 följande:
    Hej, här är jag... känns lite overkligt även om det är andra barnet (första är född aug 08). Var hos gyn idag för att ta prover för barnlöshetsutredning och fick istället ett positivt gravtest! Vi har försökt ett halvår och pga att jag har passerat 35 tyckte min gynläkare att det kunde vara värt att starta en utredning ifall nått var på tok. Men, tydligen är det mesta ok... Får hoppas att knyttet vill stanna bara, jag hade BIM i tisdags så det är vad man på mitt vilda tungomål (skånska) säger nattagammalt. Klingan13; jag hittade lite dagboksanteckningar som jag skrev vid min förra graviditet och jag hade rätt mycket rosa flytningar tidigt. Trodde att jag skulle få missfall och var super deppig men allt gick bra så det behöver inte vara nån fara. Alltid bäst att kolla upp det ändå men oroa dig inte för mycket.
    heeej, välkommen!! Gud vad kul att ni fick till det! :D
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-04-15 21:46:46 följande:
    Ja, el gör vul privat!!!??? Ge dig inte...på dem bara  tycker de e skit att man inte får nån hjälp alls,visst sker de så finns de ju inge o göra,men tycker de e tusen gånger bättre o få veta att de inte e bra än att bara gå o hoppas o inte veta,de sliter ju sönder ens hjärta!!!
    ja precis, gör privat!! Du kommer ju vra ett vrak om du ska gå omkring och inte veta en hel vecka ju!!
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-15 22:13:38 följande:
    Okej flickor JAG GER MIG haha slutar imon kl 13.00 jag går sen till läkaren här i byn mer om gravtest och säger att jag gått över och vill ha ett test nu då jag vill veta och undrar varför jag kissar så mkt och mår illa och massa mer Då borde dom inte säga nej till lilla söta mig Hoppas jag får hehe imon kommer ajg antingen vara lessen för jag inte e gravid eller lyckligaste i jorden då jag har en skrutt unge i magen
    jAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! oooh vad spännande!!! Ska hålla tummarna tills det knakar!! Och tårna!!
  • Minifer

idel goda nyheter! puss på er! :)

Själv har jag bim idag och tog ett test för att kolla styrkan. Det var staaarkt och fint. Hurraaaa!!!

• Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-16 13:37:53 följande:
    JAG ÄR GRAVID
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA graattiiiiis!! Gud vad kul!!! hihi, föga överraskande men lika kul för det! :D

tack för era grattis, känns bra att se att hcg ökar :)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-16 16:35:07 följande:
    Kan någon hjälpa mig att räkna ut rätt bf datum??? Detta fick jag fram från fl kalender Din graviditet startade Ons 10 mar 2010. Din menscykel är ca 28 dagar Du blev gravid ungefär Ons 24 mar 2010 (ägglossningen). 10 mars mens blödde ca 5-6 dagar (normala 7 dagar) hade mellan blödningar fram till 9 dagar efter alltså mensen slutade men började igen med lite blod sen massa brunt.. Fick stegring någon gång i mellan som höl i sig i 6 dagars stegring vi hade sex alla dessa 6 dagar och sen gav vi upp Efter ca 1 vecka tror jag så hade jag massa flytningar och vi hade sex dag 20 till dag 25 Så när blev jag gravid ??? För 24 dec kan inte stämme och det stämmer bättre med 14-15 dec eller hur ??
    räkna från mensens första dag, alltså 10 mars. Borde väl bli 15e december va? Det är nog så bm kommer räkna i alla fall.
  • Minifer
    Jenny10 skrev 2010-04-16 17:26:39 följande:
    Ja det kändes skönt att bli tagen på allvar och att han var noga, jag hade ju hoppats på att hinna se ett hjärta men det är ju för tidigt även på måndag, är då i v5+4. Ibland kan man ju undra hur en graviditet ens gick att genomföra innan man hade äl-test, digitala test som visar antal veckor, kunskap om livmodertappen, ultraljud och allt. Att det ens blev barn! Kanske var mammorna inte så hispiga då som vi är nu, mitt i allt kontrollbehov man har, utan tog det som det kom.
    åååååååååååååååååååååh vad skönt att du fått hjälp!!! Verkligen skitkul! Jag bestämmer att det inte är utomkveds *känner sig allsmäktig* och att det pickar ett litet pickelipick nästa gång! =)

På måndag ska vi på provfilmning nr två för reklamfilm, är så nervös att jag måste bara en tårta{#lang_emotions_ghost}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)