• linn78

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-05-05 13:39:05 följande:
    Jag är snarare tvärtom. Jag är orolig i vanliga fall. Haha. Trodde dock inte jag skulle vara så nojig. Fast med vissa saker är jag skitnojig nu och andra tycker jag är så töntigt..Förresten, min barnmorskat tog inget urinprov av mig på inskrivningen. Så nu sitter jag och nojar över det. Borde jag ringa och kolla med henne, eller nåt? Det står ju i all information, till och med det jag fick av henne, att man ska göra det. Så nu är jag lite konfunderad här.
    Emelle skrev 2010-05-05 12:55:52 följande:
    Ja jag tillhör väl en av dom som oroar mig lite väl här kanske. HAr ju tre barn innan och har aldrig nojjat eller så tidigare, men efter vårt MA i februari så slogs benen undan lite för oss och trots att det är vanligt med MF/MA så trodde jag aldrig det skulle smärta och göra så ont (i själen) Det har avrit en tuff tid och nu är jag nog extra orolig att behöva uppleva samma hemska igen.Men håller med om att risken inte blir mindre för det, men för min egen del tror jag det kommer bli bättre ju längre i graviditeten vi kommer. Känner mig lugnare nu redan då vi fått se hjärta som slår...Kan förstå om det känns löjligt, men för min egen del är det just nu så och jag är INTE en person som är orolig i vanliga fall...
    Jag menar absolut inte att ni är löjliga för att ni nojjar!!! Det är inget man kan styra över precis. Däremot tycker jag lite synd om er att ni inte kan njuta fullt ut av att vara gravida, det hade jag tyckt varit jobbigast om jag oroade mej hela tiden.

Jag har förresten redan börjat känna av foglossning. Hade hemsk sådan med sonen som började redan i v 12 och nu alltså i v 10. SUCK!!
  • linn78
    AnnaCL skrev 2010-05-05 17:26:27 följande:
    Jag menade inte heller att ni nojar för mycket men jag undrar hur ni tänker som känner er mer lugna. Ni som varit gravida förut, när började er mage att synas? Är i v7+5 och det syns absolut ingenting förutom brösten då som blivit mycket större.Hoppas ni haft en bra dag.
    Jag tänker ingenting{#lang_emotions_smile} eller jo det gör jag ju men jag tänker liksom lite mer framåt; om att köpa babygrejer, inreda barnrummet , hur det ska gå för Axel att bli storebror, och så längtar jag massor till RUL! Vi ska ju ta reda på könet så det är så spännande att tänka att om 8 veckor kan jag veta om det är en pojke eller flicka. 8 veckor!! Det känns jättesnart!

Jag fick också mage ganska snabbt, iaf jämfört med vad jag hade innan. Folk såg tidigt att jag var gravid, fast jag går i mycket tajta tröjor också. Tror det finns bilder i mitt galleri från sist. Fast i 7+5 är det ju egentligen bara svullnad om det syns något, livmodern ligger fortfarande gömd i bäckenet.
  • linn78

Glömde: Och vi utan nojjor blir ju lite "bortglömda" i tråden för vi har inget speciellt att berätta, jag tror att tråden kommer att bli mer likvärdig för alla när alla är förbi v 12 för då brukar ju allt lugna ner sig lite.

• linn78

majmamman: man kan oftast se om man har uvi genom stickan men man ser inte vilka bakterier som orsakat UVI:n, därför skickas numera nästan alla prov iväg på analys så att man får den "perfekta" penicillin/antibiotika kuren. Så det är inget konstigt alls

• linn78
    Minifer skrev 2010-05-14 13:38:37 följande:
    Malaki: Speciellt som vården är fyllda av massa inkompetenta idioter gäller det att vara envis =( Tyvärr. Vad gälelr graviditet har jag haft tur, har superbra läkare och barnmorska på Spec-mvc i lund där jag går, men alla andra "vanliga" sjukhusbeök ör alltid en kamp =(Ni hittar berättelsen här:www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499.htmlKänner mig hedrad för att ni vill läsa! :D
    Du skriver verkligen bra!! En ganska förvirrande och intensiv förlossning blev i mitt huvud en förlossnings-scen i typ "vänner", helkul och galen Fast jag förstår om du inte själv tyckte att den var så himla kul... Påminner lite om min egen fl fast att de egentligen är helt olika. Jag har tyvärr inte skrivit ner min då det mesta bara är en dimma av ryggont och total ignoration av alla som pratade med mej... Ja, och så lite drama då dom till slut bestämde för att plocka ut sonen med sugklocka så på 2 röda så fylls salen av läkare och barnmorskor och gud vet vad och en av bm slänger sig över mej och trycker knät i magen på mej för att hjälpa sonen ut, jag är helt borta och tittar bara bort på sambon som gråter! Och då tänker jag i min dimma "-Åh bebisen är nog på väg för gubben är så glad så han gråter" Det visade sig senare att ingen hade kommit ihåg att berätta för sambon vad som hände så han stod bara i ett hörn med all denna kalabaliken och trodde att både jag och bebis höll på att dö! Det var dom glädjetårarna det{#lang_emotions_undecided} 
  • linn78
    MalakiW skrev 2010-05-29 13:15:32 följande:
    Hey vänner igen!Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka.Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan.Hade  också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare. Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.
    MalakiW: Har precis läst igenom vad som hänt (varit bortrest) och jag kan inget annat än att skicka en massa kramar till dej. Jätteledsen för er skull! Hoppas du mår bättre snart!
  • linn78

Hej flicks! Nu har jag kommit hem från en veckas "semester" i Spanien. Jag anser det dock inte vara semester att behöva åka runt och hälsa på 30 miljoner släktingar...

Här har jag gått in in v 14 idag! Bara ca 4 veckor till RUL, hoppas jag får veta tid snart så jag har något exakt att se fram emot. Längtar också efter att få känna de första rörelserna, borde ju kunna känna inom nån vecka om jag har tur. Då blir det hela lite mer verkligt, jag känner absolut ingenting förutom den förbannade foglossningen och så har jag en gigantisk mage=) Ska försöka komma ihåg att lägga in bild i veckan.

Några news? Nu börjar väl en hel del komma över den magiska 12 veckors gränsen?

• linn78

majmamma: grattis till huset!! Vi ska och skriva kontrakt på försäljning på vårt hus imorgon, har hittat ett större vi ska köpa istället. Det känns skönt att hinna flytta in och hinna fixa en del innan bebis kommer!

Emelle: usch vad tråkigt med jobbet!! Hopaas de behåller er bägge, inget kul att gå och fundera på sånt under grav... Ang vikten vägde jag mej i måndags, +4 kg så det känns mindre kul. Jag gick upp ca 20 kg med sonen och tänkte att jag skulle försöka hålla det lägre nu MEN jag tänker hela tiden att; -Äsch, det kan jag gott unna mej nu när jag går här och ska bli tjock ändå=) Så med den inställningen lär det bli 20 kg denna gång också, hihi... Men jag känner att jag vill kunna njuta av det jag är sugen på under gravven.

• linn78

Hej, nu var det längesen igen!! Jag är urusel på att skriva...=(

Välkomna alla nya iaf, kul att vi får så många december bebisar!!

Jag vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp men jag gissar på ca 5 kg. Sonen lyckades kissa på vågen och efter det så slutade den fungera...

Jag har fått tid till RUL 5 juli. Kul!! Fast jag som aldrig oroar mej har fått värsta nojjan nu... Dels känner jag inte bebisen ännu (omföderska och i v 16 nu) och sen funderar jag mycket på var tvillingen tog vägen, jag har ju inte blött. Tänk om den liksom fastnat på den andra bebisen... hu hemska tankar!
    Vi ska ta reda på kön iaf, gjorde det med sonen också. Någon annan som ska göra det?

Jag har det mesta kvar efter sonen, fattas bilstol och så funderar jag på vagn. Jag vill gärna ha en babyjogger city mini twin, (har den i enkelvagn och älskar den) men den är bara framåtvänd och jag vet inte riktigt om det öht går att få tag på hårdlift och adaptrar i Sverige. Har aldrig sett det. Men man kan kanske använda bärsele/sjal ända fram till sommaren när plutte kan sitta ordentligt i vagnen... Men då är Axel nästan 3 år så då behöver han kanske ingen vagn? Hmm, inte lätt detta.. Hur funderar ni som har syskon?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)