December Bebis 2010 :)
Jag har förresten redan börjat känna av foglossning. Hade hemsk sådan med sonen som började redan i v 12 och nu alltså i v 10. SUCK!!
eller jo det gör jag ju men jag tänker liksom lite mer framåt; om att köpa babygrejer, inreda barnrummet , hur det ska gå för Axel att bli storebror, och så längtar jag massor till RUL! Vi ska ju ta reda på könet så det är så spännande att tänka att om 8 veckor kan jag veta om det är en pojke eller flicka. 8 veckor!! Det känns jättesnart!Glömde: Och vi utan nojjor blir ju lite "bortglömda" i tråden för vi har inget speciellt att berätta, jag tror att tråden kommer att bli mer likvärdig för alla när alla är förbi v 12 för då brukar ju allt lugna ner sig lite.
majmamman: man kan oftast se om man har uvi genom stickan men man ser inte vilka bakterier som orsakat UVI:n, därför skickas numera nästan alla prov iväg på analys så att man får den "perfekta" penicillin/antibiotika kuren. Så det är inget konstigt alls
minifer: vart kan man läsa din fl berättelse? Nyfiken
Hej flicks! Nu har jag kommit hem från en veckas "semester" i Spanien. Jag anser det dock inte vara semester att behöva åka runt och hälsa på 30 miljoner släktingar...
Här har jag gått in in v 14 idag! Bara ca 4 veckor till RUL, hoppas jag får veta tid snart så jag har något exakt att se fram emot. Längtar också efter att få känna de första rörelserna, borde ju kunna känna inom nån vecka om jag har tur. Då blir det hela lite mer verkligt, jag känner absolut ingenting förutom den förbannade foglossningen och så har jag en gigantisk mage=) Ska försöka komma ihåg att lägga in bild i veckan.
Några news? Nu börjar väl en hel del komma över den magiska 12 veckors gränsen?
majmamma: grattis till huset!! Vi ska och skriva kontrakt på försäljning på vårt hus imorgon, har hittat ett större vi ska köpa istället. Det känns skönt att hinna flytta in och hinna fixa en del innan bebis kommer!
Emelle: usch vad tråkigt med jobbet!! Hopaas de behåller er bägge, inget kul att gå och fundera på sånt under grav... Ang vikten vägde jag mej i måndags, +4 kg så det känns mindre kul. Jag gick upp ca 20 kg med sonen och tänkte att jag skulle försöka hålla det lägre nu MEN jag tänker hela tiden att; -Äsch, det kan jag gott unna mej nu när jag går här och ska bli tjock ändå=) Så med den inställningen lär det bli 20 kg denna gång också, hihi... Men jag känner att jag vill kunna njuta av det jag är sugen på under gravven.
Hej, nu var det längesen igen!! Jag är urusel på att skriva...=(
Välkomna alla nya iaf, kul att vi får så många december bebisar!!
Jag vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp men jag gissar på ca 5 kg. Sonen lyckades kissa på vågen och efter det så slutade den fungera...
Jag har fått tid till RUL 5 juli. Kul!! Fast jag som aldrig oroar mej har fått värsta nojjan nu... Dels känner jag inte bebisen ännu (omföderska och i v 16 nu) och sen funderar jag mycket på var tvillingen tog vägen, jag har ju inte blött. Tänk om den liksom fastnat på den andra bebisen... hu hemska tankar!
Vi ska ta reda på kön iaf, gjorde det med sonen också. Någon annan som ska göra det?
Jag har det mesta kvar efter sonen, fattas bilstol och så funderar jag på vagn. Jag vill gärna ha en babyjogger city mini twin, (har den i enkelvagn och älskar den) men den är bara framåtvänd och jag vet inte riktigt om det öht går att få tag på hårdlift och adaptrar i Sverige. Har aldrig sett det. Men man kan kanske använda bärsele/sjal ända fram till sommaren när plutte kan sitta ordentligt i vagnen... Men då är Axel nästan 3 år så då behöver han kanske ingen vagn? Hmm, inte lätt detta.. Hur funderar ni som har syskon?