Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-26 10:59:09 följande:
    Hur går de för dig 2barnmamman?? skulle inte du på VUL idag?? nån mer som ska på VUL de närmsta dagarna??
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 10:57:37 följande:
    MVC ringde nyss till mig, har fått en annan BM wiii min gamla goa BM som jag hade med sonen!! Först när ja ringde så hade hon inga tider då hon e halv sjukskriven så fick en annan, men nu hade hon tydligen plats för mig   Fick även en ny inskrivnings tid den 5 maj...ojoj från den 17 maj till den 5:e....här händer de grejer oh i morron e de dax för VUL.....snälla lilla vindruvan där inne låt mig se ditt hjärta slå
    jag ska på VUL i morgon! Är både förväntansfull och rädd! Tänk om det inte är någon där längre! Jag har ju haft lite bruna flytningar fram och tillbaka och igår var det lite brunare igen (efter ngra dagars uppehåll) så då ringde jag idag. Känns både bra och dålig som sagt. Tänk om man varit sken gravid  i 8+1 veckor!!
  • MalakiW
    anits83 skrev 2010-04-26 11:41:03 följande:
    Jag är med från småland om allt går vägen som det ska så hänger jag gärna på en träff med. L vi har med fått lån och ska skriva papper om några veckor, vi kommer def inte berätta för banken.
    jag är också från småland från början , men bor nu i Malmö. Jag hänger också gärna på en träff ifall allt går bra ;D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-26 19:34:50 följande:
    Wohoo, äntligen någon som bor lite mer i mina trakter, jag bor i Lund, not born but raised =)
    hahah :) vad kul! Jag jobbar förresten i Lund! Vi kanske ska ta en lunch ngn dag?
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 19:44:27 följande:
    Ja med,e skit nervös!!! Men hoppas de går bra Jag är i 7+2 i morron! Ah ja sonen får me följa med om ja inte kan ordna barnvakt,men blir nog de mer "viktigare" besöken som UL m,m jag fixar barnvakt,annars får man följa med!!Inte en aning faktikst om de har rätt att vara lediga?? Förra gången tajmade vi in besöken efter kl 16 varje gång så sambon skulle kunna följa med! Även nu vid inskrivingen ska vi ha besöket kl 16.
    Jag är i 8+2 i morgon! Jag har fått VUL nu eftersom jag haft bruna flytningar (i olika kulörer) sen i torsdags och börjar bli orolig. Ena stunden tänker jag att allt är lugnt och att det är bara mina slemhinnor samt att jag skulle haft mens den här helgen om jag inte varit gravid. Nästa tänker jag att det är kört.  Fast i morgon vid den här tiden vet vi! Argh!! Håller tummarna för oss!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-26 19:49:27 följande:
    hurra! Ja inte mig emot :) Någon rättvisa får det ju vara när alla andra ska ses i småland *snyft*
    Vi kan kanske prata mer om det efter att jag haft mitt VUL (har det i morgon)? Får man se om man är väldigt glad eller väldigt ledsen efter i morgon....

Hur var det- skulle du eller har du redan gjort VUL?
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-26 19:53:30 följande:
    men gud vad många det är som blöder/har färgade flytningar, helt galet ju!! Vad läskigt, håller tummarna som tusan!!
    mm lite jobbigt är det allt.. sen allt man googlar fram och det man läser på FL gör ju inte saken lättare.. Kvinnokliniken och ens egna BM säger också olika saker! När jag pratade med BM om detta innan jag ringde till Kvinnoklinken sa jag att jag skulle haft mens denna vecka om jag inte varit gravid. BM sa då att det verkligen inte har ngn betydelse och att det är onormalt att ha färgade flytningar när man är gravid. Hon klämde också till med "ni läser så mkt". Gissa om man inte blev lugnad direkt...
    När jag sen ringde Kvinnokliniken och sa samma sak sa hon: ja det stämmer att det kan komma lite färgade flytningar vid den tidpunkt när du har mens, kroppen är lite märklig och har ibland inte fattat att du är gravid. Det kan också vara känsliga slemhinnor. Snacka om olika besked! Man känner sig helt rättslös när sk proffs säger olika saker om samma saker hela tiden!
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 19:55:24 följande:
    Usch ja!! Hoppas inte de e nåe fara utan bara bebis som spökar lite Håller tummar o tår!!!
    Vi får verkligen hoppas på livliga och busiga små liv som bara vill "skoja" lite.. När på dagen ska du göra VUL, så kan jag tänka extra mycket och hålla tummarna då. Jag ska kl. 15.15.
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 20:22:18 följande:
    kl 11:30 i morron ska ja göra de.....gaaah ja tänk lite extra o håll tummarna söta du Ska tänka på dig med
    Ok - its a deal! ska tänka varma och positiva tankar! Nu ska det banne mig gå bra! Usch - kmmer nog knappt somna i natt... stort lycka till!{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW
    Rosa socka skrev 2010-04-26 20:54:29 följande:
    Det är ju väldigt vanligt med blödningar och bruna flytningar i början, jag fick det förra gången runt vecka åtta i några dagar. Vart livrädd men allt gick ju bra Inte roligt att se alls så jag hoppas på många små tickande hjärtan i hela Sverige! Många från Småland, jag gissar att jag är ensam från Kiruna i den här gruppen.. Haha
    skönt att höra att det gick bra! Fick också mina bruna flytningar (jag envisas med att inte kalla dem blödningar - känns bättre då) i v8 (7+4). Är nu i v8+1...
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-26 21:46:34 följande:
    jag har inte fått tid en , men jag skall göra det om någon vecka när jag är 8v+ (gåt in i v8 i övermorgon) Håller tummarna imorgon!
    Tack Minifer! Jag behöver alla tummar och tår jag kan få :) . Du får säga till när du fått din tid så ska jag hålla mina tummar och tår så att de värker ;)

god natt (ska mys med Roast på berns i sängen :D)
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-26 21:51:11 följande:
    sov så gott!! Skriv så fort du varit där!! iiih vad spännande!
    ja jag ska försöka ;) Får bara hoppas att man är glad! Får väl lämna tråden ifall det går bajs.... nå väl ska försöka somna snart..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)