Inlägg från: Utomlands |Visa alla inlägg
  • Utomlands

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-05-28 10:55:53 följande:
    Det är ju på gränsen,  men det bästa är att ringa sjukvårdsupplysningen tror jag. 1177. Jag kollade på 1177.se och hittade detta: Behandling Om man har en lätt blodtrycksförhöjning kan det räcka med att ändra livsstil. Blodtrycket påverkas av vikten. Många blir alltså hjälpta av att gå ner i vikt. Regelbunden motion har också visat sig sänka trycket, även utan samtidig viktminskning. Om man dricker mycket alkohol leder minskat drickande oftast till en tydlig sänkning av blodtrycket. Att äta mindre salt brukar också ingå i kostråden för att motverka högt blodtryck. Det finns ingen tydlig blodtrycksgräns då man måste börja ta medicin mot högt blodtryck. Har man andra riskfaktorer som till exempel diabetes, höga blodfetter eller om man röker får man oftast börja med läkemedel även om blodtrycket inte är mycket högt.
    Tack!!!
    Vikten har jag inge problem med, sa dÄr kan jag inget göra. Men jag har varit stilla i 1,5 manad pa grund av missfallsrisk, men nu är risken över och jag har börjat knata runder en hel del, kanske de sänker sej själv nu när jag börjat leva normalt igen + kan ju dra ner pa saltet.

Tusen tusen tack!!!
  • Utomlands

trevlig helg allihopa nu aker jag upp i bergen!!!

• Utomlands

Goder morgon!

E tillbaka efter en helg med härlig ren luft!!! Och med krafter för att ta mej i kragen och beställa en kurs för att kunna plugga nu under graviditeten, värkar som min husläkare kommer att sjukskriva mej en längre tid vilket jag vill för att kunna just plugga och komma iväg fran jobbet jag har. Lite fult kanske, men det är min chans.
    Idag gar jag in i v 13 graviditetsvecka 14.

MalakiW
    Vilken styrka du har! Att aka upp till släkten efter allt detta!!! Men som du sa, tillsammans är ni starka! Och intrycket som jag far när du skriver är att du är en stark och possitiv människa! Och detta kommer att hjälpa er.
    Jag hoppas och haller alla tummarna för en sensommar/höst graviditet för er!!! Tusen kramar!

• Utomlands
    Stoce skrev 2010-05-31 09:53:58 följande:
    Ska få komma in kl. 15.00 idag och göra ett ultraljud. Hon som ringde upp mig var mycket förstående och kändes lugnande, så det kändes skönt. Pratade med en annan imorse som absolut trodde det var missfall på gång och att jag skulle ligga ner för att KANSKE kunna stoppa det. Hon var inte alls engagerad, och visade ingen välvilja alls. Stor skillnad på personer. Känns skönt att få komma in i alla fall, och förhoppnnigsvis få se en sprattlande liten en därinne. Nervöst!!
    Vilken rälig människa, vissa borde inte fa jobba med människor. Men du ska se att allt gar bra!!! Manga blöder ju lite till och fran under hela graviditeten och behöver inte betyda mf. Haller tummarna för att du ska fa se lite akrobatövningar . Kramar!
  • Utomlands

NhjätaD

Jo det skulle man kunna säga! Fast jag var ut en runda och gick pa stan i morse och pa tillbakavägen vid typ 13.30 var det redan 27 grader i skuggan, jag tode jag skulle kola pa vägen och detta tog bort min känsla av att vara ny människa. Hur ska detta ga i sommar!!!

Majmamman

Fy vad hemskt! Hade oxa ngn vecka med mycket huvudvärk, som migrän fast värre, tog inga tabletter för jag vagade inte, men den försvann av sej själv, kan hända att det berode pa mitt höga blodtryck. Och bekymra dej inte vi är här för att lyssna pa varandra i glädje, sorg och i avkräkningar :). Om de inte hittar nagot vilket jag inte tror kanske du kan ga till en sjukgymnast för masage eller akupunktur.

Hjärtljud
    Jag har inte hört att det kan vara skdligt eller farligt??? Jag hórde min lilles redan i vecka 6 sen i vecka 8 med VUL och i vecka 11 och 12 med vanlig UL.
    Och lika härligt att fa se de varje gang!!! Man blir en riktig mjukis! Fast jag tror att det som har varit häftigast hitils förutom hjärtljudet som är det viktigaste är att se fossingana, ansiktet och händerna! Naw blir helt melankolisk när jag tänker pa det.

• Utomlands

Har lagt upp lite bilder i mag länken, :D

• Utomlands

jag har lagt upp nagra bilder fran mitt Ultraljud förraveckan i Mag & Ultraljuds sidan :D jag är mattligt stolt! Den är min min min, ja o pappans förstass. Ha ha ha

Välkommen beingboring!!!

• Utomlands

Jag ahr redan skrikit ut det gick inte längre ha ha ha! La upp Ul bilderna pa Facebook och plötsligt fick man en massa förvanande men glada mail :D

• Utomlands
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-02 16:40:13 följande:
    Vecka 13 idag

Hur har ni andra det ?
    KANON, GRATIS!
    Skönt va? Man pustar nästan ut lite, att man har klarat sej över 12 veckors nervositeten. :D Eller sa känner jag i alla fall. Annars i allmänhet mar vi bra, fast idag vaknade jag med världens illamaende nästan spydde, men det har gatt över nu, har nästan inte matt illa under dessa tre mander, om man jämfór med andra.

Snart dax för ultraljud för dej da???
  • Utomlands

MajMamman08

Hur är det mede huvudet? Blir det nagot bättre?

Har tänkt pa dina krakningar efter att ta citodon... Är det brustabletter eller vanliga tabletter?

Jag fick tabletter som ska vara bra för magkatarr som är i Brustabletts form och det visade sej att jag blev JÄTTE dalig och jag tror att det är pga bruset, men jag fick inte ta de vanliga tabletterna de var sämre för den lille, antar att det är pga andra komponenter för att göra tabletten i sej.

Tänkte att det kanska kan hänga ihop, brus och brus menar jag.  För varken paracetamol eller Kodein ska kunna framkalla kräkningar, men dock illamaende. Men e man gravid kanske illamaende nar gränsen till att man kräks. Och är det sa, sa har ju doktorn rätt i sej, för tabletten framkallar ju inte kräkning bara illamaende... ... ...

Ja man kan ju tolka saker som man själv vill, bara tva tankar som flugit genom mitt huvud.

krya pa dej!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)