Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-05-05 21:28:32 följande:
    Rolig länk! Hahahaha! Enligt den skulle vår bebis heta antingen Ursula eller Urban. Hahaha skulle inte tro så www.svenskanamn.se/namn/namngenerator
    Jag fick Filip och Erika :P Men vi har redan våra planer på namn ^^

Idag mår jag illa igen, usch! Jaja, är inte många veckor kvar i skolan nu och lär berätta det snart så att klasskompisarna inte bara tror att jag är osocial.
  • Karttikeya

Var ju och tog ett nytt TSH och för att testa om det fanns antikroppar. Fått svar på TSH som fortfarande är lätt förhöjt. Men om man ska läsa på 1177: "Om TSH-värdet bara är lite förhöjt, upp till cirka 10 mikroenheter/liter, behöver det inte innebära att sköldkörtelns produktion av hormoner är för låg. Det kan vara en vanlig variation i TSH-värdet. Då kan man ibland behöva lämna ytterligare blodprov som visar om man har antikroppar mot sköldkörtelvävnad. Det provet heter TPO-antikroppar."
    Så är det alltså antikropparna som är det intressanta nu.. Dom får jag inte reda på förrän om några dagar. Kan ju vara en "naturlig svängning" som det fint heter, man får hoppas.. {#lang_emotions_frown}

Man blir så himla orolig! Tänk om barnet inte får tillräckligt med hormon och får permanenta skador av detta?

Ska åka och ta ett nytt prov, vad nu det var, på måndag igen. Känns ju kul att bara få ta prover hela tiden.. Och ingen läkare eller barnmorska där att förklara och jag missar alltid deras telefontider..

• Karttikeya

Pew, nu har jag fått pratat med min BM. Läkaren har ordinerat Levaxin, så från och med i morgon ska jag äta 50 mkg/dag. BM förklarade att jag inte behövde vara orolig för missfall eller fosterskador osv eftersom man då behöver ha jättehöga värden, mina värden behöver bara hållas inom kontroll så att dom inte stegrar. Den enda innebörden för mig är att jag får ta blodprov oftare och att jag kan bli piggare av mer hormon, haha. Så det känns ju jäkligt skönt nu :)

• Karttikeya

Har legat vaken några timmar inatt med magont. Dock inte i tjejmagen, utan typ i gallan, om ni haft det nån gång. Känns som om jag gjort massor situps nu på morgonen {#lang_emotions_tongue_out} Får hoppas att det inte är magkatarren som spökar igen, det orkar jag bara inte med nu.

• Karttikeya
    Minifer skrev 2010-05-10 23:33:20 följande:
    abselut, käka på bara =)Jag hinner inte med härinne, jag bar fåra migränattacker hela tiden! *gnäll* Nåja, illamåendet har blivit bättre iaf. Grattis till alla nya veckor och lycka till på Vul och malaki sluta genast blöda näsblod, det ser så slarvigt ut
    Migrän låter ju inte så skojjigt.. {#lang_emotions_frown} Har sluppit mina attacker sedan jag blev gravid i alla fall, det är en lång period för mig! Brukar få migrän en gång i månaden eller med en och en halv månads mellanrum. Nu har jag inte haft migrän på minst 2 månader. Hoppas det ger med sig snart för dig.
  • Karttikeya
    Minifer skrev 2010-05-11 13:36:07 följande:
    men usch vad inte kul alls =( Håller tummarna för att det försvinner och inte kommer åter. Har också haft mycket problem med magkatarr och det är iiinte kul =/ Skönt att du slipper migränen i alla fall!! Förra graviditeten hade jag inte migrän en enda gång, lustigt tt det an vara så olika!
    Ja det är ju lite lustigt.

Idag har jag mått illa så att jag inte kunnat äta.. Har tidigare veckor kunnat äta och då har det blivit bättre, men det enda jag får i mig nu är saft. Haft den där molande värken i magen också, uähhh.. Kanske förstoppning på g? :|
  • Karttikeya
    Stoce skrev 2010-05-11 14:15:22 följande:
    Vad härligt, och skönt att ha passerat de första 12 veckorna, grattis :)Här är det väldigt mycket kramper i livmodern idag, blir lite orolig till och från, men syns inget blod. Har ni också att värken ökar och minskar från dag till dag? Har varit rätt lugnt i nästan en vecka, men idag hugger det som bara den ibland...
    Jag har visserligen bara molvärk, men visst skiftar det. Ibland känner jag inget och vissa dagar känns det som jobbig mensvärk. Antar att livmodern ju växer i etapper ;) Mycket som sker där inne :)
  • Karttikeya

Nej förlossningen har jag inte ens tänkt på ännu. Det är så mycket som ska hända på vägen som känns mer aktuellt att tänka på. Första ultraljudet, när magen börjar synas, allas reaktioner osv osv. Foglossning? Ryggsmärtor? {#lang_emotions_tongue_out} Har föräldrar med dåliga ryggar så det är väl bara att vänta och se att det drabbar mig också {#lang_emotions_wink} Sen vore det trevligt om illamåendet försvann så man slapp äta piggelin till frukost och sen inte kunna äta förrän middagstid. Men jag har det inte värst, men bara lite illamående gör en lätt invalid.

• Karttikeya

Finns väl en magbildstråd redan? Jag ser fortfarande bara lönnfet ut och kommer nog så göra länge till {#lang_emotions_laughing}

• Karttikeya

Behöver inte vara förstoppning, men dina tarmar arbetar långsammare så det kan ju leda till det. {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden December Bebis 2010 :)