Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Angående svettningar så har jag aldrig svettats så mycket som de första 2-3 veckorna efter förlossningen, var liksom inte ens lönt att byta kläder. Medan alla andra satt och frös svettades jag som en tok, var lite jobbigt :)

ullabella sekreterare skrev 2010-12-28 12:52:51 följande:
    Tittar inom snabbt. Vår Ludvig kom till världen den 19/12 
    Grattis till lilla Ludvig!
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Åh då har du nog din bebis om några timmar:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

När det många nattmatningarna, kräkningarna och klädbytena resulterade i denna lilla smilegubbe kände man sig lite piggareGlad

Anton 101201
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-30 21:16:58 följande:
    Ger ni D droppar ännu ?
    Vissa i sverige eller när jag bodde där gav man vi 1 månad 2 månad ålder .. tror jag det var hmm har jag fel ?
    Kommer inte ihåg längre.
    Idag fick Elias dropparna redan sambon gav honom så jag ger i morgon
    Började med D-droppar igår då han blev 4 veckor.
    Han blir en månad på lördag, december bara rusade förbi alltså, inte så konstig kanskeGlad
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag ska helt klart föda fler barn, ska bara hitta mannen i mitt liv förstGlad

Drack ett glas champagne igår vid 19 tiden, SÅ gott! Men bubblorna steg direkt till huvudet och några timmar senare och hela natten kände jag mig bakis. Undrar hur det går den dan jag bestämmer mig för att festa till det, får nog börja värma upp några veckor innanTungan ute. Nej usch baksmällan saknar man inte.. Har mer känt att vara pigg och må bra dagen efter är mer värt än festandet dagen före. Igår var jag dock sugen, hade tom förberett med pumpad mjölk och en mormor som kunde komma och hämta lillen från festen, men jag höll mig och det känns ju bra idag Glad.

Idag har jag varit mamma en månad, lite tårta på det kanskeGlad

Anton 101201
  • Mama Jessie

ÄlskarNova: Ja ska du hinna med en 2011 eller en tidig 2012 har du ju inte så många månader på dig :).
    Är väl lika bra att strunta i preventivmedel, borde väl dröja några månader iaf innan mensen kommer.

För min del skulle det inte förvåna mig om mensen kommer snart, är väl en superfertil jäkel..

Anton 101201
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-02 12:13:15 följande:
    Älskarnova:
    Ja om vi hade tänkt som ni skulle skydd inte vara något för oss alls utan bara leka på när blödningen är över och ha koll på kroppen.
    Men när man ammar tar emnsen längre tid att komma fram men ägglossningen har man som vanligt.
    Vi har planerat en Fjärde men den bebisen vill jag ha 2020 hihi då är oxå ebba 15år gammal nu e hon bara 5år
      så 10år hmmm näh men vi får se ska jobba lite innan och vi ska skaffa större bli och hus nu bor vi i en radhus men vi vill ha hus
    Så vi ska ha Fyra eller Fem barn mitt MÅL är Fem
    Vi kommer inte ha skydd alls men vi kommer inte änns försöka nu utan jag måste oxå vänta ett år innan jag får skaffa då när man gjort snitt MÅSTE man vänta hälst 1 år innan en till bebis i magen ..
    Är det inte lite riskabelt att va utan skydd om du varken vill eller får bli gravid detta året?
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Cissi7006 skrev 2011-01-05 09:46:15 följande:
    Jag har också såna kräklappar, men har bara använt dem på dagarna hittills. Men får väl börja matcha pyjamasarna också
    Ja dom där kräklapparna är en bra accessoar, behöver fler färger baraGlad. Har inte heller använt dom på nätterna vilket har resulterat i ett antal nerkräkta pyjamasar så det kanske är dags ja..
    Momalicious skrev 2011-01-05 09:32:37 följande:
    Usch vilken natt. Elliot var ledsen och kinkig Hela kvällen och fram tills fem. Halv fyra la han världens spya, sen åt han och sen somnade han nöjt. Självklart händer det här dagen före första gången jag ska vara själv några timmar. Första gången han varit riktigt ledsen och fy vad hemskt det var. Jag bara grät tillslut när inget hjälpte. Lyckan var total när han spydde även om det var över hela mig ;) inte många timmars sömn i natt iaf, kan inte sova nu heller för vi ska till BVC klockan ett och jag ska på nåt sätt hinna duscha, äta, klä på mig och sminka mig och dessutom klä på elliot. Får se hur detta går ;)
    Anton var likadan igår eftermiddag och det enda som funkade var att lägga honom vid bröstet men varje gång han ätit klart kinkades det igen och detta hände naturligtvis när jag vandrat bort till en kompis. Ca 2 timmar senare när jag skulle gå hem, la jag ner honom för att byta blöja och då kom kräket och allt var frid och fröjdGlad
    Gick det bra på bvc? Det gäller ju att börja i tid när man ska hinna med sig själv också:)
    Karttikeya skrev 2011-01-05 12:43:50 följande:
    Håhå, våran bebis kan sova han.. Åt vid 22.45, låg och knorrade lite till halv tolv, sen sov han till kvart över 5! Fick mat, lade världens baj i blöjan och somnade om vid kvart i sex - sov till halv elva. Får en alldeles ny bebis sova så mycket? haha.. Mamma och pappa får sova gott Glad Idag är han en vecka Hjärta Hjärta

Snart kommer bvc hit Glad
    Vilken bebis alltså, underbart! Inatt sov Anton 4 timmar i sträck och efter det snuttade han bara på bröstet en stund innan han var nöjd igen, men det krävdes en flaska ersättning igår innan läggning.. Han sover HÖGST 3 timmar mellan matningarna annars.. Men är orolig för min mjölkmängd om man ska hålla på så
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    LokesMammi skrev 2011-01-05 15:20:02 följande:
    Igår vann jag en bröstpump från MAM på trader för 225kr o det stod 0kr i porto. Nu när hon som säljer mejlade mig så sa hon att det är 225+48kr (porto). Då blev jag arg! Om hon vill att vinnaren ska betala porto så ska det för fen stå så på tradera sidan. Skällde lite på na o har inte skickat pengar än. Tänker inte betala portot. Hur skulle ni ha gjort?
    Nej hon får ju följa det som står i auktionen så står där 0 kr får hon ju skylla sig själv, tycker inte du ska behöva betala portot..
    Anton 101201
  • Mama Jessie

I början var Anton också jättearg vid blöjbyte så jag tog en rullad filt och la runt honom så han fick det lite varmare och ombonat:). Blev lite bättre iaf. Efter 2 veckor ca insåg han nog att det här med att byta blöja var nåt som skulle ske ofta så det var bara att gilla läget:). Har oftast inte varit några problem sen, nu har vi trevliga små pratstunder istället för skrikfester. Men allra bäst mår han när torktumlaren är igång, då är det varmt och skönt inne i badrummet:)

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)