Inlägg från: gwendelyn |Visa alla inlägg
  • gwendelyn

December Bebis 2010 :)

Har gått igenom samma resa som "snuttan23", dom hittade heller inget fel på varken mig eller min man, det ville sig bara inte.. vi gjorde 3 ivf och på det sista försöket stannade fisen kvar, har 2 mf bakom med så jag hade nog oxå svårt att njuta av graviditeten fullt ut, gick ju mest o va nervös för att mista detta med...

Men som sagt nu är han här och är det sötaste som finns!! Försöker tänka som så att om jag inte fått mf innan så hade jag heller inte haft Emil.. så det kanske va meningen??  

• gwendelyn

Hur många gånger i veckan kan man ge korvgryta? (tänker på salthalten i korven...) Emil älskar nämligen det och han e ju lite kräsen ;)

• gwendelyn
    Mama Jessie skrev 2011-09-18 20:28:04 följande:
    Tror inte det är nån fara, bara han inte endast äter korvgryta :). Om du lägger i nåt annat kött istället för korv äter han inte då?

nej han äter annan mat oxå men han gillar verkligen korvstroganoff Tungan ute och han kan va lite så där med maten så jag ger honom oftast de han gillar.. men 2-3 gånger i veckan kanske? eller är det för mycket? Har inte provat något annat kött, ska göra det Glad
  • gwendelyn
    Mama Jessie skrev 2011-09-18 21:19:41 följande:
    jag ska göra korv stroganoff till Anton imorn, fanns ett recept i boken från bvc så då antar jag att falukorv är ok :)

Ja de va den jag gjorde, men med korv med hög kötthalt. Fast imorgon blir det med vanlig falukorv :)
  • gwendelyn

Hur kommer ni klä era små nu i höst/vinter? Innan dom börjar gå menar jag, ska man ha en overall som täcker båda händer OCH fötter, ( som man hade då dom va nya)  eller en overall där händer o fötter sticker ut? Ska man ha skor nu? Eller typ "tossor"..Obestämd

• gwendelyn

Emil är med mammig.. men idag så såg jag att hans första tand börjar komma upp! Wii :) Har iof inte märt någon feber eller annat, konstig med matan har han alltid varit så jag blev lite paff :)
    Vi har oxå köpt maxi cosi mobi, kommer förhoppningsvis i vecka, babyskyddet börjar bli ganska trångt nu..;)  

• gwendelyn

Emil sover oftast mellan 18-19 till ca 06-07 på morgonen, men variation så klart.. dom senaste 4 nätterna har han vaknat vid 04 och inte sonmat om förren han fått välling och då sovit till 7-7.30.. MEN inatt fick han bara nappen och sonmade sen om efter ett tag och vaknade runt 7..

JAg tycker de e så knepigt med maten.. Emil är ju så kräsen.. gjorde egen kycklinggryta igår, hoppas han tycker om det.... 

• gwendelyn

Emil sover ca 30 min på fm o ca 30 min på em.. som en klocka ibland Flört På Torsdag ska vi på 10 mån kontroll, ska bli spännande och se hur mycket han växt!!!

• gwendelyn

Jag har börjat spela wordfeud!! Vill ni adda mig så heter jag "tittisjöholm" Skrattande försöker svara så fort jag kan men ibland kan de gå en stund... Obestämd

• gwendelyn
    LillSnurr82 skrev 2011-10-11 09:54:47 följande:
    Jag adda dig gwendylin, jag heter LillSnurr82

Glad
  • gwendelyn

Min gubbe sa precis till mig att ta något lugnande... bara för jag tyckte de va jobbit med Emil idag.. fan vad sur jag blev... han bara skojade men ändå....Rynkar på näsan

• gwendelyn
    gwendylin skrev 2011-10-14 13:58:19 följande:
    Min gubbe sa precis till mig att ta något lugnande... bara för jag tyckte de va jobbit med Emil idag.. fan vad sur jag blev... han bara skojade men ändå....Rynkar på näsan

Ok, lugnat ner mig nu..Flört hi hi..
  • gwendelyn

Emil vägde 9585 g och va 77,5 cm lång på 10 mån kollen, 1 tand har tittat upp och 2 är på g..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)