Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

2barnsmamman: så söt liten bebi

Emelle: Så härligt o känna bebis=) jag tror jag kände min me,hihi

Stoce: e ju jätte skoj o läsa om allt om graviditet=) de enda jag typ läser nu

• MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-07-04 11:26:07 följande:
    shit, nu bökar den på därinne. sparkar på urinblåsan känner jag..ajaj. får knipa igen. Haha! 
    Vad det är underbart att känna sitt pyre.
    Vad kallar ni era bäsar?  Vi har pyret som arbetsnamn här

(17+4 idag) 
    Vi har Mini
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-04 18:55:17 följande:
    Hemma hos mamma igen efter en tur till Öland i kanon väder.
    Är lite orolig dock då jag sen igår haft jätteont i magen till och från...Som magknip och värk.
    Bör jag kontakta min BM i morgon? Värken sitter även ner till i livmodern, men även i magen och i mellagärdet. Man oroar ju ihjäl sig och jag som va så glad över att att kännt sprattel igår, men inget efter det...Fast det är väl normalt att man inte känner regelbundet så här tidigt.
    Det är inte sammandragningar alltså, utan mer konstant värk...
    Är inte förstoppad, dålig i magen el liknande...

Hjälp...!
    Borde ju inte vara något o oroa sig för,säkert helt normalt! Men för att stilla ens oro så hade jag i varje fall ringt till BM om man känner att man inte kan släppa de och de fortsätter. bättre o höra en gång för mycket än en gång för lite! Härligt med semester Själv har jag jobbar denna helgen,hästpass...o flytit bort i värmen
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-07-04 22:35:46 följande:
    God kväll alla!!!

har ni överlevt värmen ihelgen?
    Det har jag Fast knappt min sambo, hans knäskål hoppade ur led igår så vi fick tillbringa vår lördagskväll där inne :s, inget vidare...så jag får göra mycket nu, men han försöker faktiskt så gott han kan, har nästan blivit arg på honom för att han inte ligger still!!!

Idag har jag inte kännt av bebis är det normalt ibörjan? e skit nojjig att de ska säga på tisdag att vår bebis inte lever Vet inte vad jag ska ta mej till om så är fallet....usch....

Har någon haft problem med hemorrojder? Jag har aldrig haft det innan, men nu misstänker jag & sambon att jag fått de :s känns inte så¨kul....ikväll tycker jag även mina fötter känns lite svullna...

Idag har vi iaf köpt en fin ny vit spjälsäng på IKEA. ¨På Rean.

v17+6 idag & dax att ta kort....
    ja trots jobb så överlevde jag=) nu 2 dagar ledigt...blir på stranden,så hoppas vädret håller i sig=)
    Ne men i början är det inte alltid man känner bebis varje dag så här tidigt,det är väl mer efter en viss vecka och när man börjat känna rejäla sparkar som man ska känna varje dag...nån gång under 1 dygn sägs de ju. bebisen ligger ju för de mesta o sover

e hård i magen jag... så misstänker att jag snart får de om de ska hålla på så där,fick de me min första son,så får de säkert igen.
    Ah så mys=)
    ja att ta kort glömmer ja nästa varje vecka,veckorna går sååå himla fort!brukar me ta +6 för de mesta=)
  • MajMamman08

ne menar +4...vimsade till de lite där som vanligt

• MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-07-04 23:39:29 följande:
    Vädret skulle hålla i sej Blir med stranden imorgon, för sen jobbar jag resten av veckan tyvärr.

Ja du har säkert rätt....blir bara sån innan UL.....
    Fick du nått för det, hade du mycket besvär? Jag kikade runt lite & det kan även vara bölder & fistlar pga min tarmsjukdom :s inte nått najs....

jag försöker ta kort varannan vecka iaf & nu ligger de uppe hänt endel!!!
    Fick smörja me en salva,hahahur nice de nu låter! Men de hjälpte
  • MajMamman08

Åh Lycka till nu alla som ska på RUL! Så mysigt=)

Linn78: Kommer du berätta i tråden om ni får reda på kön?

• MajMamman08
    linn78 skrev 2010-07-05 11:14:01 följande:
    Ja, jag skulle aldrig kunna hålla tystFlört 
    hihi...så spännande Vad tror du då? Kille el tjej??
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-07-05 14:14:10 följande:
    Har förresten glömt skriva det, men nu har jag börjat spy igen. Jag känner mig rätt trött på det nu måste jag säga. Vecka 15 och jag börjar spy igen. Värdelöst. Idag spydde jag två gånger innan jag ens hann äta frukost. Blä. När ska det försvinna?! Jag har ställt in mig på att jag ska må såhär hela graviditeten. På så sätt blir jag inte lika besviken om jag faktiskt mår såhär hela tiden.

Dock är det extra hemskt när man har världens hosta, man är rädd för att spy varje gång man hostar. 
    Jag spydde fram till jag gick in i v 17. Men nu äntligen har de slutat! mår bara illa ibland med de e korta små stunder o de kan jag överleva! Håller verkligen tummarna att ditt med ska sluta snart,ja gärna NU
  • MajMamman08
    linn78 skrev 2010-07-05 16:53:37 följande:
    Välkomna alla nya!!

Allt såg bra ut på RUL, måtten passade perfekt ihop. Men det var tydligen en liten pojk som busade rundor därinne, jag som var så säkert på en tjejSkrattande. Men lika glad för det är jag/vi, fast vi har redan börjat slåss om namnetFlört
    Grattis Så härligt,en liten kille! Vad har ni för namnförslag dåe? Trodde me du väntade tjej,men tji fick man
    Fick du någon bild från RUL där man ser könet??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)