Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Asså,hur mår era navlar??

Jag har fått ta ut mitt naveksmycke nu pga av att naveln har blivit helt uttänjd el vad man ska säga! innan va de mer en grop nu e den gropen nästan helt borta. Så minns ja inte att jag hade med nr 1,då blev väl inte naveln så förrän i v 30 el nåe??!!

• MajMamman08

åh ,skönt o höra att fler navlar har ändrat form,hehe

Ja ska inte ha någon annan stav i nu när jag tagit ut min,för förra gången tog jag med ut o då växte de inte ihop så hoppas inte det gör de nu heller,får la ta ett nytt hål annars

Shit..ska man ligga där snart igen o klämma ut en unge...hehe(kollar på tv5)! AJAJ!!! hehe Men gud så mys!!

I morron e de RUL o ja e sååååå nervös,dels för om bebis har de bra o dels om man ska kunna se könet(hade varit skoj om man gjorde)!
    Sen på fredag ska jag berätta för chefen att jag e gravid o då kommer alla på jobbe veta! e sjukt nervös inför de! Nu e de bara 2 st som vet som jag sagt de till!!!

• MajMamman08
    ÄlskarNova skrev 2010-07-14 22:18:14 följande:
    Å jag har ju också mitt RUL imorgon! kl.14 är det dags för oss. Visst är det pirrigt?! Drömmer
    ja va skoj kl halv 12 för oss=) e såååå nervös...skit pirrigt Håller tummarna för oss i morron o våra bebisar!! Ska ni kolla kön om ni får o kan se??
  • MajMamman08
    Sandragumman skrev 2010-07-14 22:06:27 följande:
    åååå vilket program.... blir helt borta när jag ser sånt, paralyserad, ivrig, galen, kärleksfull, nervös och rädd när jag ser sånt....

hahahaha men de är sååå otroligt, snart är de dag igen! ojoj
    ja de va otäckt med den där lille bebisen! sånt vill man ju inte direkt se..man får ju för sig massa saker då
  • MajMamman08

Mamalicious: naw gud så söt lite overall

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-07-14 23:50:32 följande:
    Ja eller hur! Första saken jag köpt också, förutom alla gravidböcker. Känns lite mer på riktigt. Att jag köpt ett plagg till vårt barn.

När fattar man att man ska ha barn? Gör man någonsin det? Tänkte när jag plussade att "ja, det kommer nog om jag gör ett digitalt gravtest som säger gravid" men det hjälpte inte. Sen tänkte jag att ultraljudet nog skulle göra det, men nej. Sen tänkte jag att fosterrörelserna nog kommer göra det. Fortfarande inte känt nåt så jag vet inte, men skulle vara trevligt om de kom snart.
    Hahaha ja de känns nog inte förrän man föder fram lilla bebisen Men då kommer de sen, shit är jag mamma?? mamma åt denna lilla fina mirakel bebis,hihi!
  • MajMamman08

Alltså FY FAN!!! jag e så arg o ledsen o besviken så de finns inga ord!! MÅSTE SPY UT LITE GALLA HÄR!!!

kom till MVC för o göra RUL idag,jätte glad och förväntansfull. När ja kommer dit e det en sur kärring som bara ropar upp mitt namn,inte presenterar sig el något! brukar man inte göra de el? Typ hej jag heter äggbärt och är barnmorska och ska göra ultraljudet! redan där kändes de inte bra!

Otrevligare människa får man fan leta efter...byt jobb för fan!

Hon kollade igenom bebisen snabbt,jag frågade då om allt såg bra ut, då röt hon i att ja,gjorde de inte de så hade hon väl minnsann sagt till om de. Lixom ursäkta mig då att jag fråga!!!

Sen frågade vi om hon kunde se vilket kön de va, NE det kan man inte så här tidigt fick vi till svar spydigt!!!! ÖHHH...ja men andra har ju fått se osv sa ja...ja men jag kan då inte se nu när det är tidigt. röt hon i..lixom tjena jag är i v 19,,klart man kan se!
    HON vill alltså inte ens ge det en chans o försöka titta! Ändå höll hon den där grejen så man  såg bebis underifrån o hade jag vetat va man skulle kolla efter så hade jag fan sett själv vad det va för kön,så mycket spreta bebis på benen lixom!!! så de va ju inte så att hon inte kunde se pga av att bebisen låg fel....

E sååååå grymt ledsen o besviken,e de meningen man ska komma ut därifrån tjutfärdig el?? inte ens att bebis mådde bra och allt såg fint ut fick en må bättre!!!

Hon bara ja du får ju se om du får göra ett till ULtraljud lite senare,för då kan man ju se könet!
    Vi kommer inte få något mer ul,e hon trög el??!!

Min BM är på semester nu,men när ja ska träffa henne igen ska ja säga till henne hur illa bemött jag blev o att jag vill ha ett till pga av att hon va sååååååå knäpp!!!

Tur ja ska åka till jobbet nu...får annat o tänka på!

• MajMamman08
    Mrs TH skrev 2010-07-15 12:50:31 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!
    Usch lider med dig! vi blev precis utsatta för samma sak,har varit tjutfärdig hela dagen nu sen dess....
    alltså här kommer man lyckliig o glad o e ledsen o nedstämd när man går där i från....man kan inte ens glädja sig åt att bebisen mådde bra för hon va så JÄVLA störd!
  • MajMamman08
    Mrs TH skrev 2010-07-15 15:31:20 följande:
    Bor vi i samma stad? Vår ul sköterska var precis likadan! Men vi fick iaf tid för ett nytt eftersom hon ansåg att det var förtidigt...
    Hoppas verkligen att  ni får en till tid! Ring och klaga, det ska jag göra. Klarar man inte av att vara trevlig får man helt sonika byta jobb, svårare är det inte!
    Jag bor i västervik,du?? ja jag ska ringa i morron o kräva ett nytt o fråga om det är meningen man ska komma ut där i från tjutfärdig istället för glad! Jävla bitterfitta säger jag bara!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-15 18:29:25 följande:
    Men vad är det jag läser. Fyyy vad hemskt med era RUL idag ni som fått dåligt mottagande. Kräv ett nytt, herregud!

Majmamman08- Vem hade du? Vi längtar ju som tusan efter vårt RUL på Måndag. Kankse kan vara nbra att förbereda sig om vi ska till samma bm som du... kommer inte ihåg om vi skulle till samma.

Är ju i vecka 18 idag!! Tiden går så fort. Bebisen sparkar på jag känner den varje dag nu vilket känns tryggt.
    Ser allt ut på RUL på Måndag ska vi börja handla saker då...
    Ja vem hade jag?? inte en aning....bitterfittan kunde inte ens ta i hand och presentera sig själv..så inte en aning om vad hon hette, o iinte ville ja fråga heller,står väl i journalen sen, så henna ska jag ALDRIG mer ha!!!!

Ne ja ska ringa i morron o kräva ett nytt lixom,ett som man är glad när man kommer ut därifrån o inte ledsen! Hon vi hade vid nupp:et va ju hur gullig o go som helst,tog sig verkligen tid o svarade på det man frågade m,m!
    sådan skillnad,tänk om man fått en sådan go!! Ne detta förstörde så himla dant ens lycka,kan knappt vara glad att bebis mår bra för hon va så jävla otrevlig!
    och min sambo tilltalade hon inte ens! han existerande inte i hennes värld!
    så sjukt besviken och så ska det verklige inte va el gå till!!!
    va då inte kan se kön i v 19???hur kommer de sig då att alla andra får de??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)