Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Vi har köpt/beställt en Urban Jungle vagn idag:) Hoppas den kommer innan helgen Sonen kommer o få åka i sittdelen på den än så länge tills bebis kommer,då ska bebis få åka i liggdelen
    Sen ska vi i slutet av nov beställa en P&T syskon vagn som båda kan åka i sen.

Har en vagn nu,men den e såååå sliten då vi haft den som dagis/sova vagn o de e ju inte dierkt rädda om vagnarna,så den ska få bli en endast dagisvagn.

Nån mer som hade köpt/beställt vagn??

• MajMamman08
    ludicrous skrev 2010-07-19 21:39:40 följande:
    Ja jag tycker med det är en bra deal, han får en blå vagn, jag får en dyrare ;) hur är det med UJ, finns dom i blått?

Min sambo tycker det är alldeles för tidigt att ens kolla på vagnar :( men ibland kan det ju ta tid dels att bestämma sig o dels om man ska beställa, det kan ju ta måååånader!
    Japp de finns i mörkblått Fina tycker jag
    Finns ju jätte fina beg på blocket med om man vill fynda där
  • MajMamman08
    Mrs TH skrev 2010-07-19 21:24:15 följande:
    Vi  dvs jag Vill ha en kronan, svart, blå eller grå, men inte en röd, en -08 och framåt. Fanns 2 st ute på blocket idag när jag kikade, har mailat en, men inte fått nå svar än.
    Hoppas du får svar snart o att den blir din om du vill de
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-07-20 12:31:44 följande:
    Ni som är nervösa och vill höra hjärtljud - jag rekomenderar verkligen varmt att skaffa en angelsound, eller låna en eller liknande. Inget är så underbart betryggande om man är orolig som att slå på maskinen och lyssna ett par sekunder. Gjort det två gånger hittills och nu är det skitlätt att hitta hjärtljuden (vecka 16 gjorde jag senast).

Vissa är emot det men jag tror det är bättre för både sig själv och fostret att man lyssnar några få gånger i några sekunder när man är riktigt orolig än att gå runt och oroa sig flera dagar/veckor att nåt är fel. I USA kollar de dessutom hjärtljuden varje gång de är hos sin obstretiker vilket är väldigt ofta. Så jag tror inte det är nåt farligt. Hade det varit det hade ju sjukvården bara lyssnat med tratt.

Alla är olika men för mig är det guld värt!
    åh så mys o kunna höra bebis när man vill   Om de vore farligt borde de ju inte sälja den el??
  • MajMamman08

Nån mer som beställt vagn än??

• MajMamman08
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-20 16:36:18 följande:
    Alltså i fredags fick jag ett brev hem efter att jag hade varit på ultraljud om att datumet har blivit ändrat...
    Nu har jag alltså BF 2010-12-24 alltså på julafton :p hur lustigt är inte de.. hehe sambons farfar har också födelsedag på julafton :p
    Men bara för att det har flyttats två dagar så ser inte jag det som en skillnad för bebis kan ju komma när som helst...
    Ska på ultraljud (rutin) på torsdag också :) de andra var en koll på hjärnan,hjärtat och de andra viktiga organen eftersom jag går på epilepsitabletter..
     så vecka 19 på fredag då och jag känner bebisen utanpå magen varje dag *jättemysigt* någon mer som känner utanpå magen nu?
    Jag kan inte känna utanpå än! Men de kommer väl e glad ja känner bebis inuti i varje fall,hihi

Ah verkar va många som ska köpa Emmaljunga
  • MajMamman08

Hej tjejer!

Wiii så underbart! Sambon o jag satt nu ikväll o kolla film Då kände jag bebis jätte tydligt sparka,så sambon la handen på magen o han kände med jätte starkt o tydligt hur bebis sparkade Såååå mys!

Såg ni prata namn,vi har bara 1 killnamn...ADRIAN! om de blir en kille, tjej har vi inte en aning om kanske ELINA.

• MajMamman08
    ludicrous skrev 2010-07-22 19:46:02 följande:
    Jag är uttråkad och ledsen :(

Jag och sambon åkte till Nkpg, tänkte kolla lite mammakläder och han skulle köpa dator, jag tänkte vi kunde känna o klämma lite på vagnar också.. men nej, då ska en vän följa med. Mer vän till honom men ändå kallad gemensam.. Han ska med jämt och förlåt med jag är så trött på det. Att aldrig få göra något själv med sambon! Ändå kan jag inte säga till, för vi är ju ändå inte tillsammans... O kolla vagn är inget jag vill ha en tredje person med o göra...

Ikväll var enda kvällen vi kunde ha tillsammans på hela veckan fram till tisdag, fråga honom igår om han ville vara med mig ikväll men han svara inte som vanligt.. Så ringde denna vän 20 minuter efter att vi lämnat honom hos sig o fråga om min sambo ville komma o kolla på film. Och han e ju kvick på att tacka ja. Jag föreslog att dom kunde ju vara här o kolla, så slipper jag sitta själv ikväll IGEN (han har varit iväg alla kvällar i veckan) men jag duger tydligen inte att umgås med.. för "vännen" skulle promt vara hemma hos sig och min sambo åker dit. Jag påpeka att jag ju fråga igår då svara han bara "ja men nu undra ju dom om jag ville kolla på film"..

Jag e bara så ledsen :( skönt o gnälla av sig lite iaf...
    Du hade fått komma hit
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 08:24:59 följande:
    nu ligger man här i sängen och ser fram i mot att se anonymisen idag faktist.
    Så nu ska sambon bara åka iväg och köpa bröd och sen äter vi frukost och åker 09.00-09.30 vi ska vara där kl 10.15 till Rul
    Tänkte på äter ni och dricker ni när ni har tid ??
    åh så spännande:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)