Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-07-23 09:10:18 följande:
    Jag tycker också att namn är svårt. Tänk om man har massa förslag och inget passar barnet? Vill inte direkt skicka in namnpapprena sista dagen haha.
    Lycka till tvåbarnsmamma!
    Vi hade isak och William när vi fick sonen,när han kom ut såg vi bara med en gång båda 2, det är en William:)
    Så hoppas man ser de lika lätt igen,hihi!!!
  • MajMamman08
    Lillkillen skrev 2010-07-24 00:36:27 följande:
    Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 
    E ju lite induviduellt hur man väljer o göra,vad som passar ens familj bäst!
    Min första kommer o vara 2 år o 8 mån när den lille kommer och vi har valt att skaffa syskonvagn. Då sonen ofta vill åka vagn el bli buren, sen kommer han inte orka gå till dagis.Visst en ståbräda då,men ska man gå längre så kommer han inte orka stå där hela tiden o sen om de kommer snö o ha ståbräda...nono,så jobbigt o köra!
    Men som sagt e ju helt beroende vad man har för behov
  • MajMamman08

Har alla fått veta kön som velat de på RUL??

Ska till BM om 2 veckor,då hoppas jag verkligen att jag kommer få göra ett nytt för henne o då veta kön!!!
    Känner mig inte trygg att bebis verkligen mår bra då den vi hade bara haffsade igenom bebis,oh ja som e så orolig ändå över att något ska vara fel på den

• MajMamman08
    Karttikeya skrev 2010-07-24 12:45:57 följande:
    Jag ska börja fundera att köpa vagn efter ultraljudet nästa vecka och när jag vet att allt ser bra ut. Händer något efter det känns det som väldig otur.. Då är jag i vecka 20.

Är det någon vars bröst har börjat bli jättehårda? Mina har ju växt litegrann men inte så mycket, men nu börjar dom bli HÅRDA och vårtgårdarna har växt och börjat bli lite "bulliga". undrar just vad dom fylls av ^^
    mina e med hårda,tunga,o ömma stora bulliga bröstvårtor. ser sprängfyllda ut!  Hoppas de ser något normala ut sen efter grav
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 12:15:08 följande:
    Jag behövde inte fråga utan hn frågade oss om vi ville veta vad det var för skön
    Men det kommer du oxå få jag lovar du kommer inte ha samma idiot sm sist hoppas vi iaf inte.
    Men det kommer gå bra ch din bebis mår lika bra som våra alla andra små oliver
    gulligt o fråga om man ville veta el inte,gjorde de när ja väntade sonen,men då ville vi inte veta,o nu när vi vill så fixk vi inte.jaja...hoppas bara ja får ett till,annars får ja betala för de!
  • MajMamman08
    JS80 skrev 2010-07-24 14:25:25 följande:
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
    ja de spelar roll vart moderkakan ligger...ligger den för själva utvägen så att säga så får man ju tex snitt?! sa hon inte de? Men då  låg din inte konstigt så de behöver du nog inte oroa dig men om den tex ligger i framvägg så känner man oftast sparkarna lite senare än andra. Men just de spelar ju ingen roll
    linn78 skrev 2010-07-24 14:34:42 följande:
    Fick du inget papper med därifrån? På mitt papper står bla lite olika längder på bebis lår, mage & huvud, moderkakans placering och grav längd mm
    Minifer skrev 2010-07-24 14:17:15 följande:
    oj vad det blir spammigt nu, sorry!!! Linn, vad gött att det funkade för er =) Vi får nog köpa en Gulliver till helt enkelt! :)
    Ja, det funkar fint. Jag har för mej att vi band fast spjälisens ben med vårt sängben så den inte åkte iväg. Eller använde vi kanske en skruv-tving? Ja, jag kommer inte riktigt ihåg, med det går att lösa iaf. Men varför måste du köpa en till säng?
    Jag fick inga papper på de Ja hon ville ju knappt säga nånting om bebis,hur lång den va osv heller.
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-07-24 21:28:32 följande:
    Tänk vad olika det kan vara! Här heter typ INGEN Elias. 
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 20:51:11 följande:
    Vet ni vad jag ska göra idag för mysigt typ om några min ja och sambon ska ta oss upp till vinden och ta fram alla pojkkläderna som sonen hade och lägga dom in i en annan låda kanske ta ner men det får vi se men vi ska gå igenom alla bebis kläder tillsammans ååh jag älskar min sambo min stolta man som är så stolt över att få en fotbolslag snart *Skrattar*
    Nästa vecka ska jag köpa nappflaskor och nappas och lämna min libero medlems lista till posten och skriva in mig på Libero och hämta startpaket osv
    Det får bli smått lite då o då inte allt på samma gång men man e ju så sugen ..
    Åh vad kul! Vi var på apoteket idag för att köpa myggspray och vi var tvunga att ha en speciell sort eftersom det är farligt om den innehåller ämnet DEET när man är gravid. Iaf så stod jag och kollade på "bebisapoteket" och jag ville bara köpa allting nuuuu! Men nej, jag ska vänta med såna saker till efter vi flyttat! Men de där smååå små prematurblöjorna alltså. Jisses. Hoppas dock jag slipper köpa såna! Men om det är en föreliggande moderkaka vid RUL så är det rätt vanligt att den flyttar på sig tills det är dags att föda, men man får ju ett till UL då för att kontrollera. Tror det är typ mindre än 5 % som har föreliggande moderkaka när det är dags att föda

jo men det är väl ändå viktigt o veta att den inte ligger för,så man vet de o de inte kommer som en chock sen???
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-07-25 06:03:40 följande:
    Min Bm sa inte heller vart moderkakan var placerad o i mitt fall missade hon ju att jag har min lååångt ner, vilket istället upptäcktes vid ett akutbesök då det gör ONT (oftast) att ha den placerad där så läkaren såg det på UL och gjorde ett VUL och konstaterade att den inte ligger i vägen för bebis framfart i december:). Och att den kommer flytta på sig i takt med att bebis växer- jag känner det och det är inte skönt;).
    Det var även först då jag fick reda på att jag har min i framvägg.

Min Bm sa all fakta om bebis väldigt snabbt så jag o Pappan hann inte med alls, man e ju rätt upptagen med att titta på bebis också så infon borde kommit lite tydligare. Men allt såg iaf bra ut och det får man ju va nöjd med:P.
    usch...hemskt o få ont o åka in akut Man blir ju så orolig!!! Skönt att den låg bra till sen
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-07-25 18:21:36 följande:
    Hej i regnet!! Tycker det är rätt skönt faktiskt, börjar jobba imorgon...Bläääää

Idag har varit en riktig seg söndag, bara varit på kalas & ätit & degat....
    men snart kommer trollälsklingarna hem & då blir det livat igen Det har fått nya gardiner med Fifi & Blixten på så de blir nog glada

IMon ska jag även ringa BM, måste ändra tid, ska juh dit snart Ska få journal & gå igenom UL.....tror inte man börjar mäta magen denna gången utan det är nästa....ska även fråga då om jag  kommer ihåg om jag kan få journalerna från de andra två så man kan jämföra lite
    Åh då har du haft lyx semester med fint väder=) Min semester börjar i morron=) dock bara 1 vecka,men e glad för de,hihi! Hoppas bara på lite finare väder nu... Regn är bra,men nu har de regnat tillräckligt,hihi
    Vill ju inte de ska vara höst riktigt,riktigt än!
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-25 22:10:09 följande:

Vad är ni fortfarande sugna på och MÅSTE ha

Jag har min j*vla lakris hahaha den kan jag bara inte leva utan sen den hämska halsbrännan nu oxå som börjat igen

sura godisar e mina favoriter:)
    Momalicious skrev 2010-07-25 21:45:46 följande:
    Jo jo det är klart, men som sagt är det ju så ovanligt att den inte flyttar sig så har man föreliggande moderkaka vid RUL så behöver man inte direkt oroa sig. Men klart det är trevligt att veta var moderkakan sitter osv :)
    Emelle skrev 2010-07-26 10:42:33 följande:
    Jag har börjat må illa igen. Har ju haft ganska många veckor nu då jag mått riktigt bra, men nu kommer skiten krypandes på kvällarna igen. BLää.

Idag åker vi en vecka för att ha mammas hus medans hon är på vandring i norge. Vi som hade planer på att ligga på altanen och läsa och sola medans barnen badade i poolen och lekte i skogen. Haha, regn hela veckan. Skitbra!
    Trist me regn.....får man ändå så de räcker i höst så nu vill vi ha soooolSolig
    Min enda semstervecka o de ska regna....illa!
    Men man får passa på o städa o röja o packa nu innan flytten sen!
  • MajMamman08

Nu har vi inte bara känt bebis sparka utanpå utan även sett den sparka!! Gud...trodde de skulle dröja lite till,men inte I går kväll låg ja o kikade på magen för den sparkade så himla dant o lite mer intensivare än förut...o då ser ja sparkarna,åh så underart!
    Tyvärr va ju inte sambon hemma i går kväll o kunde dela upplevelsen med mig
    Men går ju fler tåg,hihi!

Nån mer som sett eran bebis sparka utanpå??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)