Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2011-03-09 08:45:49 följande:
    Tack för tipsen. Får dansa framför henne istället:)
    Jag brukar placera babysittern på köksbordet, med utsikt över gatan och träden som rör sig i vinden=)
    Ellie gillar det lika mycket som att titta på dumburkenGlad 

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-03-09 10:47:49 följande:
    Nej, inte snö! Sch! Säg inte så. Var bor ni? Jag bor i västerås. Morgontidningen säger att det ska regna idag. Vill inte ha mera snö. Så skönt att det börjar smälta bort! =)
    Bor i Göteborg suzzy å här e de snöKAOS...
    Igår var det så gott som ingen snö alls kvar, å nu e de helt vitt ute igen..*suck*
    Har nog trillat ner minst 2 cm snö på ca en timme....å blåser om F*n gör de oxå.
  • mamma smurfen

Nu är det spännande här hemma...
    Granntanten  säljer tydligen sitt hus, vet inte om hon har gått bort, eller hamnat på hem, tanten är över 90 så vilket som är troligt, men hoppas ju givetvis på hem...en go tant är det

Visningen är just NU*ler* sitter å spanar in folket som är här, vill ju veta hur mina eventuella nya grannar ser ut att vara för typer.....hoppas ju på en barnfamilj, än så länge har 3 par vart där....
    Vill ni kika på huset finns det på bjurfors.se  sök på östra arödsgatan...det gula huset man ser i bakgrunden är mitt slottSolig 

• mamma smurfen

Hej på er=)

Har precis kommit hem från Bvc hade en info träff ang sprutorna hon ska få nästa vecka,
    vi vägde å mätte snuttan med,
    hon är nu hela 6kg "tung" och 62 cm lång
    Så ca 12 cm längre har hon blivit sedan födseln, och ca 1,5 kg tyngre.

Sambon var som vanligt med, så vi passade på att luncha ihop oxå*ler* 

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-10 13:35:28 följande:
    Då vet du hur stor jag haft i min mage

ÅÅh jag vill oxå mäta och väga min plutti men jag kommer trorligtviss göra det när han ska börja äta mat 4 mån
    Kan inte fatta att man kan ha en så stor bebbe INNE i magen,
    hon börjar ju bli riktigt tung, nästan så man får ont i armen när man bär länge menar jag.

Ska bli sååå spännande om en månad att se hur hon gillar "riktig" mat, längtar verkligen efter detGlad 

Just nu sover hon som en stock...hon hade ett rejält vakenpass förut, mellan 8.30 och 12, så länge hr hon inte vart vaken i ett sträck förut, ska bli intresant att se hur länge hon sover nu snuttanHjärta
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-03-11 10:11:50 följande:
    Sist jag köpte blöjor köpte jag Pampers nr 3, 4-7 kg. Lilla prinsens vikt var igår exakt 5 kg, så man tycker ju de borde passa. Men dom e för det första stora, o sen bajsar han igenom VARJE morgon typ!! Pyjamas och oftast täcket blir nerbajsat.. Inte kul :(

Vilka blöjor är bäst för långa smala pojkar? Sitter bäst alltså..
    När mina killar var bebisar så använde vi oss av libero, dom är lite mer följsamma/elastiska, när vi provade pampers på dom så läckte det, nu är det visserligen några år sedan dom var så små*ler*
    men prova libero är mitt förslag.
  • mamma smurfen

Ja alla bebisars behov är olika...
    Här är det olika hur mycket närhet Ellie behöver, men oftast är hon supernöjd bara hon får "leka" i babygymmet, eller sitta i sin babysitter, hon brukar "vara med" när man gör saker, men sitter/ligger vid sidan om när jag lagar mat, städar eller kollar på tv....
    När hon ska sova så funkar det oftast med att man "bara" lägger henne i hennes säng, i med nappen å så somnar hon, å ibland vill hon ligga i famnen å gosa in sig med näsan i armhålan, å somnar sååå gottit så.

Däremot funkar inte vagnen som "sövning", vilket de båda andra grabbarna älskade*ler*

Hon är heller inte grinig, utan bara go å glad mest hela tiden...inte en när hon presterade en GIGANTO bajsblöjja på Ikea igår, så gnällde hon.... 
    Svärfar blev nästan shockad när jag sa att hon "bara" gråtit/ vart otröstlig 4a ggr hitils...-idag menar du, frågade han..
    -Neeeee, från att hon föddes..svara jag*ler*

Jag är otroligt glad över att hon är så tillfreds med allt, men samtidigt är jag lite "avis" på er andra..som har bebisar som VISAR att NI behövs, för här känns det som att det kvittar VEM som tar hand om henne, bara någon gör det så att säga.... 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)