• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-19 20:13:03 följande:
    Jag förstår att du är superbesviken och jag hade förberett mig på att inte få veta.
    När hon hade gjort alla mätningar osv så frågade vi om hon kunde se om det var en pojke el flicka...Nja hon sa att det var ju svårt att se och jag frågad eom hon inte kunde försöka ialalfall och då visade hon och sa att här borde det ju vara en pung om det skulle varit en kille men jag vill inte säga något om jag säger fel...vilket vi väl förstår.
    Men vi såg ju det hon såg och känner oss så säkra att vi avbokar Crokustiden och skulle dets en komma ut en lillebror så blir ju vi lika glada för det.

Jag vet sen innan att det ÄR olika beroede på vilken bm man har osv. Har kompisar som både fått veta och inte. Blir men en av dom som innte får veta men som gärna vill så hade jag med blivit jättebesviken. Men vi hade åkt till Crokus då för jag orkar inte "bråka" (förstå mig rätt)  om sånt när det finns andra sätt att få reda på det även om det är orättvist.

Vår UL BM visste om vår MA bakgrund om all min oro osv vilket kanske bidrog till att hon tog 1 minut extra för att kolla efter.

Hoppas att du får ny tid om du vill det, dock tror jag mer på att prat face to face med din BM nästa besök och be om ett köns uL än att ringa och få ett på den vägen...

Kram
    Ja du har nog rätt,men man blir så besviken o känner sig illabemött o orättvistbehandlad när de säger att policyn ska vara lika för alla o BM inte ens får säga,titta el gissa. Men de man blir ledsen på med e att våran inte ens ville försöka titta, o dessutom ljög oss rakt upp i ansiktet om att man inte alls kunde se kön nu,fast jag vet att man visst kan de,så blåst är jag inte!!

kommer dit jätte glada o lyckliga o e tjutfärdiga då vi går därifrån...sa även till henne att vi haft ett MF o de tog hårt,men hård som sten som hon va så sket hon i de. Fick knappt några bra bilder heller på bebis... ah...kan bara inte släppa de fast jag borde...men ett RUL o lixom få se bebis betyder så mycket,blir de fel så förstör de hela grejen. E såååå glad att de inte va mitt första barn som de blev så med,för de e man ju kanske ännu mer spänd osv inför ett RUL.

Vad hette din som gjorde ert då??? Hur många finns de som gör sånt hos oss då? Måste ta reda på hennes namn så jag ALDRIG mer får henne igen.

Men gör som du säger,väntar o berättar för min BM hur ledsen
    jag är för hur det blev. Bråkar jag med de andra så blir jag nog bara mer ledsen själv tyvärr! Tack för dina kloka ord=)
  • MajMamman08

Vi har köpt/beställt en Urban Jungle vagn idag:) Hoppas den kommer innan helgen Sonen kommer o få åka i sittdelen på den än så länge tills bebis kommer,då ska bebis få åka i liggdelen
    Sen ska vi i slutet av nov beställa en P&T syskon vagn som båda kan åka i sen.

Har en vagn nu,men den e såååå sliten då vi haft den som dagis/sova vagn o de e ju inte dierkt rädda om vagnarna,så den ska få bli en endast dagisvagn.

Nån mer som hade köpt/beställt vagn??

• Mrs TH
    ondar skrev 2010-07-19 15:19:09 följande:
    Vad är det för vagn ni är intresserade av? *nyfis*
    Vi  dvs jag Vill ha en kronan, svart, blå eller grå, men inte en röd, en -08 och framåt. Fanns 2 st ute på blocket idag när jag kikade, har mailat en, men inte fått nå svar än.
  • Trollungarnasmamma

Åh en liten tös, grattis Emelle

Imorgon åker vi till Vimmerby, Astrid Lindgrens Värld i 2 dagar!!! härligt!!

Usch, idag har jag kännt mej stor & tung & orkar inte så mycket....men så e det ibland, sen har man super energi ibland!!

Trist Majmamman när man tycker man blir särbehandlad & vill nått så gärna....Hoppas du snart får reda på kön!!!

Här blir det en överraskning

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • ludicrous

Ja jag tycker med det är en bra deal, han får en blå vagn, jag får en dyrare ;) hur är det med UJ, finns dom i blått?

Min sambo tycker det är alldeles för tidigt att ens kolla på vagnar :( men ibland kan det ju ta tid dels att bestämma sig o dels om man ska beställa, det kan ju ta måååånader!

• Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-07-19 21:33:28 följande:
    Åh en liten tös, grattis Emelle

Imorgon åker vi till Vimmerby, Astrid Lindgrens Värld i 2 dagar!!! härligt!!

Usch, idag har jag kännt mej stor & tung & orkar inte så mycket....men så e det ibland, sen har man super energi ibland!!

Trist Majmamman när man tycker man blir särbehandlad & vill nått så gärna....Hoppas du snart får reda på kön!!!

Här blir det en överraskning
    Tack, mysigt med ALV. Ha härliga dagar!
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-07-19 21:56:54 följande:
    Tack, mysigt med ALV. Ha härliga dagar!
    Ja det ska de bli
    Tack tack!!

Sista inplanerade resan denna semestern...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • MajMamman08
    ludicrous skrev 2010-07-19 21:39:40 följande:
    Ja jag tycker med det är en bra deal, han får en blå vagn, jag får en dyrare ;) hur är det med UJ, finns dom i blått?

Min sambo tycker det är alldeles för tidigt att ens kolla på vagnar :( men ibland kan det ju ta tid dels att bestämma sig o dels om man ska beställa, det kan ju ta måååånader!
    Japp de finns i mörkblått Fina tycker jag
    Finns ju jätte fina beg på blocket med om man vill fynda där
  • MajMamman08
    Mrs TH skrev 2010-07-19 21:24:15 följande:
    Vi  dvs jag Vill ha en kronan, svart, blå eller grå, men inte en röd, en -08 och framåt. Fanns 2 st ute på blocket idag när jag kikade, har mailat en, men inte fått nå svar än.
    Hoppas du får svar snart o att den blir din om du vill de
Svar på tråden December Bebis 2010 :)