Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

YES!! LIVET LEKER! Var på VUL idag och det såg bra ut! En litet liv på ca 10 millmeter fanns där och hjärtat slog så fint! ! Ett litet aber då som inte behöver betyda ngt men ändå... jag har tydligen muskelknutor i min livmoder (1-3 cm stora) som ev kan medföra missfall {#lang_emotions_frown}. Men so far so good! Får njuta av att hjärtat slår idag, så kan jag börja ojja mig igen i morgon. Någon annan som också har muskelknutor i livmodern?

MajMamman08 skrev 2010-04-27 12:23:11 följande:
    Hem kommen från VUL nu från världens goaste o snällaste o mest förstående läkare jag träffat,helt underbar människa! Tänk att de finns sådana Allt såg jätte fint ut o vi såg den lille krabaten där inne vars hjärta tickade på så fint Men fanns ett pytte litet men,behöver inte alls betyda något för hon hade sett många sådana fall och de föddes friska bebisar för fullt!Det fanns en liten vätskeansamling mellan fostret och modermunnen(heter de så?)och som sagt de behövde inte betyda nånting...kroppen kan antingen ta hand om de själv,el man får en liten blödning som inte heller är farligt. El så kan de ju gå åt helvete då,men de trodde hon inte!!Men för att vara på den säkra sidan och min oro fick jag en ny VUL tid om 2 veckor!Känner mig lite lättad att bebis lever än så länge,men ja nu kommer man ju gå o grunna ihäl sig o va rädd för att börja blöda m,m!!! Gjorde jag de skulle jag åka upp direkt så de fick kika på de! Nu stannar du där inne bebis o växer o frodas!
    Majmamma: Du ska se att allt går bra! Försök att unna dig att vara glad idag så kan vi börja nojja oss i morgon igen :). Men jag lovar att den där vätskan kommer att vara borta om två veckor.. Mina knutor kan man inte ta bort under graviditeten - man får bara hoppas att de inte växer för mycket så att de "krockar" med barnet..
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-04-27 20:38:16 följande:
    Grattis till fint VUL. Lite läskigt för dig med knutorna, det förstår jag, men ska dom ha lite mer koll och så el?Du ska se att allt går bra! Ja du, här är en till som svullanr. Iallafall om kvällarna. HAr vunnit två mammajeans på Tredaera. Köpt två gravid jeanstights från HM (hann göra det innan MA:t sist) och nu ett par snygga POP mammajeans så nu ligger dom i lådan och så FORT jag sett ett litet hjärta så ska jag leva som en gravid Tänker inte ta på mig dom innan om nu min kropp lurar mig igen som sist... Tills dess lever jag i mina älskade leggins Grattis till förlovning och fantastisk kille.Visst är det härligt med sådana. JAg har en jag med...Har varit så söt idag...Fixat frukost, luch och nu står han i köket med förklädet och fixar sen middag åt oss nu när barnen somnat. LOVE HIM!! Skämmer verkligen bort mig nu när vi har en liten loppa som måste växa fint i magen på mig!!
    Tack Emelle! Jo det är läskigt - särskilt som de inte kan svara på ngra följdfrågor bara att "risken är större". Ännu en sak att oroa sig.. Får ta en dag i tiden och håller mina tummar o tår för oss alla att allt går bra!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-27 20:58:28 följande:
    Malaki: WOHOOOOOOOO! Vad underbart!! De trodde jag hade myom förra graviditeten när jag fick galet ont i mitten av graviditeten, men det visade sig att det inte var det. Däremot läste jag att det kan göra att man blöder mycket och länge när man har mens, plus har galen mensvärk? Stämmer det in på dig så kanske du blir av me det problemet om de tar bort myomen efter graviditeten. =) Grattis!! Vad mysigt!! :)Imorgon ska jag vara på sjukhuset i stort sett hela dagen, skall prata med diabetesläkare,, obstetriker samt dietist, plus att jag skall lämna 23750275209752930 tester . Tycker det är så kul att vara på mvc, hähä, träffa alla gamla bekantingar från sist=)
    Minifer: TACK! ! härligt att höra att att de hade fel om dina myom - det ger mig hopp! Jag brukar iofs ha en ganska lång mensperiod - ca 7-8 dagar (jag blöder inte hela tiden) och brukar inte ha så ont (eller så har jag hög smärttröskel - hehh). Får  verkligen hoppas att du har rätt! De trodde också att mina bruna flytningar kunde ha ngn koppling till att jag skulle haft mens som i helgen. Oh - berätta hur ditt mysiga besök gick i morgon! kram och god natt (snart).
    ps. när ska vi ha den där lunchen? hade varit spännande att ses IRL! Kan du nästa vecka?
  • MalakiW
    Småstadsbönan skrev 2010-04-27 19:20:22 följande:
    Idag var jag på hälsoinformationen, fick ny tid för inskrivning och då skall vi få göra UL WIIIIIIIIIIIII vad jag längtar till den 21 Maj nu, Jag får hoppas att hon tar fram mer information om min imunisering till nästa gång för hon hade ingen alls idag hon var totalt okunnig om detta.  
    åh vad härligt med både inskrivning och UL i maj! Själv ska jag inte på inskrivning förrän 9 juni - känns löjligt långt bort! Ngn tid till UL har jag inte ens fått - ingen tid att längta till. Däremot har vi fått tid till CUB i maj, så då får man ju se det lilla igen kanske {#lang_emotions_smile}
  • MalakiW
    Cyanidee skrev 2010-04-27 21:38:57 följande:
    Blä! Är nu i vecka sju och har haft många små-blödningar/flytningar den senaste veckan, dock väldigt oregelbundet!  (Äckelvarning: Typ bruna flytningar ett par dar, normala en-två dar och sen brunt igen.) Väldigt skumt. Känner mig dock inte alltför orolig, eftersom det skiljer sig mycket från förra missfallet.  På nästa onsdag (5 maj!) ska vi in på vul hos min gyn och se efter om det verkligen finns något därinne, längtar!  Hoppas ni andra har det bra :)
    hejsan! precis så var mina flytningar också och jag gjorde VUL idag för att jag var orolig. Men det såg bra ut (förrutom mina muskelknutor då..) Det verkade som blodet kom från livmodertappen. De trodde också att det kunde ha ngn koppling till att jag skulle haft mens nu egentligen.. Kan det vara så för dig också kanske?
    kram!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-04-27 22:11:59 följande:
    Vad är de för knutor?? Vad händer om de krockar med bebisen i magen?? Håller tummarna att allt kommer o gå bra
    Muskelknutor... jag verkar ha flera stycken - från 1cm - 3 cm i livmodern. Om de på ngt sätt är i vägen (växer mer) kan det störa fostret och då riskerar jag att få missfall.{#lang_emotions_cry} Tackar  - hoppas och ber (har aldrig varit så kristen som jag är just nu :P)
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-04-27 20:38:16 följande:
    Grattis till fint VUL. Lite läskigt för dig med knutorna, det förstår jag, men ska dom ha lite mer koll och så el?Du ska se att allt går bra! Ja du, här är en till som svullanr. Iallafall om kvällarna. HAr vunnit två mammajeans på Tredaera. Köpt två gravid jeanstights från HM (hann göra det innan MA:t sist) och nu ett par snygga POP mammajeans så nu ligger dom i lådan och så FORT jag sett ett litet hjärta så ska jag leva som en gravid Tänker inte ta på mig dom innan om nu min kropp lurar mig igen som sist... Tills dess lever jag i mina älskade leggins Grattis till förlovning och fantastisk kille.Visst är det härligt med sådana. JAg har en jag med...Har varit så söt idag...Fixat frukost, luch och nu står han i köket med förklädet och fixar sen middag åt oss nu när barnen somnat. LOVE HIM!! Skämmer verkligen bort mig nu när vi har en liten loppa som måste växa fint i magen på mig!!
    Ptja jag frågade om jag skulle få mer VUL nu pga detta men det sa de att det inte var ngn mening med. Jag får inte mer än "normalt". Anledningen till att det inte var ngn mening var att de ändå inte kan göra ngt utan i så fall (hemska tanke!) bara se att de har växt.. Det går inte ta bort dem när man är gravid. Men gissa om att jag ska ta bort dem så snart jag kan efter förlossningen!

Åh vilka inköp! härligt! Jag har inte vågat göra ngt.. men nu kanske? ;D. Fina killar ni verkar ha! Jag har också det :D
    kramar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-27 23:33:43 följande:
    Tack! Ja även om de har rätt i myomen behöver det ju inte innebära någon fara för graviditeten, var satt de någonstans?Nästa vecka har jag bara ett läkarbesök inbokat på morgonen en av dagarna, så det går bra, iih vad spännande , haha!
    nä hoppas verkligen inte det har ngn betydelse.. Tyvärr verkar de sitta lite varstans och en var tydligen nära fostret {#lang_emotions_cry}. men det behöver inte betyda ngt...  Får hoppas på det bästa.. Vad sägs om att luncha nästa onsdag (5:e maj)? Kl 11.45? Känner du till Mondo mitt emot universitetshuset? Är nästan stammis där ( i alla fall på tisdagar {#lang_emotions_wink}) Spännande med blinddate! Ska jag ha en ros i knapphålet?{#lang_emotions_tongue_out}
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-27 23:39:48 följande:
    men de är smååå ju! Och så skall de stanna! *bestämmer*
    låter bra - jag låter raskt dig ta makten över myonerna (känner redan att de krympte av ren rädsla ;D)
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-04-28 08:53:31 följande:
    Hoppas att de inte växer så fort så i varj fall bebis blir färdigutvecklad där inne,kanske att du får göra kejsarsnitt lite tidigare dåe??
    ja det kanske - det sa det inget om.. har läst på nätet att en del fått göra det då myonerna växt för mkt men för en del har de inte växt alls under graviditeten. Får hoppas på det bästa ;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)