• linn78

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-06-14 20:12:21 följande:
    Vi ska ta reda på könet. Har gjort det 2 av 3 tidigare graviditeter.
    Att du inte kännt bebis i v16 är ju inget konstigt alls. Har en väninna som väntar sitt tredje oh inte känt bebisen innan v21. Ingen fara alltså Som du säkert redan visste! men visst LÄNGTAR man!
    Ja, jag vet=) och jag är ingen orolig person vanligtvis, snarare tvärtom. Det är det här med tvillingarna som har satt sig på huvudet bara och då kommer andra funderingar med automatiskt... Jag tänker lite såhär: Jag har lyckats få det perfekta (enl mej då alltsåSkrattande) barnet en gång, ska jag verkligen lyckas med det igen? Känns helt omöjligt...
  • linn78

MFJG: hur går det?Tänker på dej.. Hoppas det slutat blöda!!

Och till alla er som fortfarande mår illa, jag tycker väldigt synd om er, jag kan inte ens föreställa mej hur det är att spy flera ggr om dagen i veckor. Jag har ju haft turen att inte må illa alls under mina grav. Istället äter jag som en häst och går upp massor=/

RUL om lite mer än 2 veckor, jippi!!! Någon mer som ska på RUL ungefär samtidigt? Jag ska den 5 Juli. Hoppas det går att se om det är pojke eller flicka, vill gärna kunna rensa ut bland sonens babykläder innan min foglossning blir alltför svår. Och så vill jag ta en shoppingtur till Gekås när jag vet vad vi väntar!!! Sist gick det inte att se på RUL utan vi fick snällt vänta till TUL i v 33, då var det knappt lönt... Jag är för snål för att betala för köns-ul!Flört 

Här får man inte höra hjärtljuden förrän i v 25 när nästa bm-besök är. Mellan inskrivningen och v 25 har man inga besök alls hos bm.

• linn78
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 16:37:20 följande:
    Linn:
    Hehe jag vet inte med hjärtljuden men jag tror jag kommer få lyssna nu när jag ska till bm den 29 juni är i vecka 14 nu
    Rul har jag redan haft hihi hade det redan i vecka 13 men kön på denna lilla varelsen kunde man inte se då h*n hade bennen i kors haha
    Har fått tid till sjukhuset för Tul redan 29 juli och då ska vi ta reda på könet har vi ''nästan'' bestämt oss *Fniss*

Igår krammade sambon om mig och ska alltid pussa och prata med magen haha och igår sa han ''GUD din mage är hård'' Jasså tänkte jag det är väl inte konstigt det bor ju en bebis där inne hahaha ...
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Det kan omöjligt vara TUL du ska på 29 juli, för då är du väl runt v 20 och då är alla bebisar fortfarande lika stora så hur ska de då kunna göra ett tillväxt ul när alla ändå ser likadana ut? TUL görs runt v 32. Och att se kön i v 13 är också jättesvårt för som Momalicious skrev så ser allt ungefär likadant ut fortfarande då.
  • linn78
    Karttikeya skrev 2010-06-18 15:28:39 följande:
    Jag fick just reda på att jag ska praktisera på en infektionsavdelning i höst, känns inte riktigt rätt, hm? Så jag mailade och frågade om det fanns möjlighet att byta plats. Vi får väl se..
    Nä, kanske inte önskepraktiken som gravid... Hoppas dom kan ordna en annan plats åt dej!
  • linn78
    TheUnknown skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Hej alla.. Jag är här.. Har sån jävla panik och en ångest jag kräks av och kan inte äta eller sova... Jag har blivit lämnad. Vad i hela helvete ska jag göra?? Jag vill inte :(
    en massa kramar till dej!! Vet inte själv hur jag skulle gjort eller reagerat i en sån sits, men skriv gärna av dej här om du känner för det, vi är många som lyssnar på dej. Kram igen!!
  • linn78
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 21:18:14 följande:
    Nej det är Tul jag ska göra jag har till o med papper på det nej barnen är inte lika stora i vecka 20 tyvärr.
    Inte skulle då barnmorskan be mig göra gulosbelastning och Tul då i vecka 20
    Jo, bebisarna är lika stora då, det är därför man har RUL mellan v 18-20 för att kunna bestämma födelsedatum. Hade dom varit olika stora så hade man ju inte kunnat veta alls när BF skulle vara. Kanske heter det TUL i Danmark, men det betyder iaf INTE tillväxt-ultraljud! Det måste vara ett annat ord T:et står för. Och glukosbelastning har inget med TUL att göra, den kan man göra närsom. Finns det risk för gravdiabetes så görs den ofta fler än en gång.
  • linn78
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 21:44:39 följande:
    Jag fråga henne om det var TILLVÄXTUL och hon sa ja bara för att se att nästa inte blir en 6 kg bebis..
    Ja, jag fattar vad du menar men jag säger ju att runt v 20 kan man omöjligt veta hur stort barnet kommer att bli!! Hur tror du man bestämmer BF om bebisarna är olika stora? Det är ju längden runt v 18-20 som avgör när BF är så ditt barn är lika stort som mitt i v 20 oavsett om det sen kommer att skilja 3 kg på dom när dom föds!!
  • linn78

Har jobbat som usk på förlossningen ja!

3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 21:49:41 följande:
    Pluggar du till barnmorska eller jobbar du på förlossningen ?
  • linn78

och man behöver inte jobba på förlossningen för att fatta sånt. Säger ju sig själv tycker jag... Har väl inget att göra med var man jobbar?!!

• linn78
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 22:01:07 följande:
    Okej men jag vet inte hur dom tänker men en barnmorska har erfarenhet och vet hur det ligger till.
    Synd att danmark har bättre kol än i sverige.
    Jag tänker inte lyssna på en usk på förlossningen precis så dom inte har så bra kol på förlossningar och utvecklingar.
    Jag tänker inte lyssna på gravid kalender eller barnens utveckligar jag tänker inte gå igenom det jag gått igeonom 2 ggr jag tänker inte föda ett barn igen på 6 kg och inte änns tänka på detta att föda eller lita på barnens utveckling.
    Jag vill bättre tro på Tul och bättre kol..
    vill inte ens svara på detta men kan inte låta bli.
    Vad är det som säger att Dk är bättre än sverige? Du har inte ens bott där i ett år och har aldrig fött något barn där innan. Sen att du inte fattar bättre själv ang RUL och TUL så tycker jag bara synd om dej... Lycka till, hoppas din förlossning i Dk blir precis så himla bra som du själv tror. Jag vet nämligen att dom har samma rutiner i Dk som i Sverige just ang förlossningar. Jag har valt att ignorera dej i andra trådar eftersom du inte vet hur man för en diskussion och är allmänt otrevlig i alla trådar så fort någon säger något du inte gillar, så jag väljer att ignorera dej här också.

Ursäkta alla ni andra för dessa inläggen, jag menar absolut inte att vara otrevlig här men har hängt i samma trådar som ovanstående länge och vet hur hon är. Ni kommer själva att märka det så småningom. Hoppas jag får fortsätta skriva här för jag vill gärna hänga kvar med er andra...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)