Inlägg från: Mopplis |Visa alla inlägg
  • Mopplis

December Bebis 2010 :)

we wish for a baby skrev 2010-05-12 16:10:34 följande:
    Haha ja vilken grej om man skulle föda dom påklädda, jag har oxå konstiga drömmar, & precis som du majorima så handlar de om otrohet.Vilket jag heller aldrig skulle kunna vara, jag har de så bra med min man att jag är avundsjuk på mig själv hahaMin mamma rycktes plötsligt bort från oss för en vecka sedan, så min senaste vecka vill jag inte uppleva igen någonsin.Fruktansvärt att behöva forlora sin mamma när man precis fått beskedet om att man är gravid, men jag hade berättat för henne att vi lyckats nu 6 äntligen ska bli föräldrar. Eftersom vi har lyckats via IVF så har jag & min man valt att låta våra familjer få vara med oss under hela behandlingen! Hon dog förra tisdagen kl 11.05 & 15:45 samma dag hade vi tid för vårt första vul för att få se de lilla livet & se hjärtat ticka!De som skulle vara en av lyckligaste dagarna i mitt liv... blev istället så sorgsen & tragisk.Jag bet ihop & åkte på vul:et, men vår lille var lurig och låg så till att vi inte kunde se de vi ville, så den 17/5 har vi vår andra tid & jag hoppas så att vi får se mer då, jag behöver den bekräftelsen nu kännner jag, sen den 20:e samma vecka begravs min mamma. Jag bor 50 mil från min födelse ort & från min resterande familj så jag åker nog redan den 19:e eller 18:eMin mamma led av sjukdomen parkinson plus & en elak stroke som även ställde till de för henne, så pga av mina anlag för blod proppar behöver jag även ta sprtutor varje dag själv hemma fram till förlossning, vilket känns lite deppigt.men de är ju för en god sak skull, så de är bara att bita i hop.Hade de inte varit för min underbara man som stöttar & hjälper mig så vet jag inte hur jag skulle orka!Jag är så oerhört lessen & förtvivlad men samtidigt så oherhört lycklig att vi 2 nu äntligen ska bli 3.De är svåra känslor att hantera, sen har man ju alla bonuskänslor som spökar pga av graviditeten.SHIT vad långt detta blev...sorry!Vill bara säga att jag är så glad att jag hittat er här, för ni är ett så underbart gäng mammor/blivande mammor. De är med ett leende på läpparna som man sitter & läser era inlägg....Ni sprider värme & glädje!TACK!
    Din stackars människa! Men hon dog med vetskapen om att du kommer bli lycklig iallafall och det är nog en lättnad för vilken förälder som helst.

Jag hoppas du kan njuta av din graviditet och ändå sörja- och vi finns ju här för att stötta nu när du går igenom detta!

{#lang_emotions_heart}Kram {#lang_emotions_heart}
  • Mopplis

Inatt träffade jag en gammal klasskompis som jag inte sett sen vi va 11 år- men han va ju givetvis skitsnygg och väldigt förälskad i mig så vi hånglade lite innan väckarklockan ringde.

Ja det va en dröm haha- ni smittar av er!!

• Mopplis

Jag känner av foglossning idag- f*ck. Verkar som det kanske blir en repris på förra grav när det gäller det :(

• Mopplis
    we wish for a baby skrev 2010-05-13 20:43:59 följande:
    Usch vad tråkigt, har bara hört om de. väntar mitt första,Hur känns foglossningar?
    Det gör ont mellan benen i blygdbenet- det är svårt att missa vad det där eftersom man så sällan har ont i blygdbenet annars.

googla- det finns bra info på nätet och man ska inte vara rädd för foglosning, långt ifrån alla får problem!! ( utöver obehag då)

Men denna gången ska jag säga till i tid så barnmorskan förstår om det blir lika som förra gången för det orkar jag inte
  • Mopplis

Nä nu j-vlar har jag fått blödningar IGEN!!! Va e detta?

Ont i magen har jag oxå- inte bebis magen utan ovanför naveln och upp till revbenen..

Får fråga på inskrivningen om 2 veckor vad det är som händer med mitt lilla kön, kanske får räkna med att ha sånna här småblödninagr lite då o då

• Mopplis
    we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer!Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag,Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig.så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap. Men jag önskar er all lycka framöver.Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt.begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall....Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Kram på dig, lycka till med allt! Tänker på dig
  • Mopplis

ojoj, nu ringde mvc oc puttade fram min inskrivning till torsdag!!! YES- de skulle ha möte när jag skulle dit nästa vecka- god bless meetings.

Nu ska jag berätta en skum dröm jag hade igår. Drömde jag va på mvc och de sa att jag skulle få ett missfall ( för blödningarna jag haft i verkligheten)

Iallafall kom det ut en falukorv utan skinn och efter det en jätte liten båt ( kopia av den vi har i real life) med en liten röd klump i- jag vet helt sinnessjut haha och drömmen va jätte sorglig oxå fast nu gråter jag av skratt.

Och häromnatten drömde jag att jag födde en son som va en exakt kopia av min 1½ åring Gabriel

- Jaha vi fick en till Gabirel.. det va ju lite tråkigt, jag trodde vi skulle få en ny bebis- sa jag till sambon.

• Mopplis

I helgen flyttar vi till hus- så skönt!!

På tal om gravidförsäkring så har jag en från folksam, grund inte utökad. För när jag fick hem försäkringspapperna blev jag väldigt misstänksam för den täcker inget av det som är vanligt i sjukdomsväg för barnet och då kan det lika gärna vara...

Annars va det högre ersättning om barnet dog och det skiter jag i faktiskt- de pengarna kan de stoppa upp i röven- nu ska ajg till jobbet och sedan inskrivning TJOHO!!!

• Mopplis

Idag har jag vatt på MVC- fortfarande BF 23 dec.

Ska däremot inte gå upp ett kilo under graviditeten och fått fysiskt aktivitet på recept (?!)

Hur fan ska detta gå?

• Mopplis

Det kommer bli svårt men jag slutade röka förra graviditeten utan problem och bebis är den bästa motivationen man kan få!

Ska bara lära mig äta EN portion och röra på mig ordentligt- men jag tror det kommer gå jätte bra faktiskt ( om jag inte börjar samla på mig vatten)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)