Inlägg från: Maria Larsson |Visa alla inlägg
  • Maria Larsson

December Bebis 2010 :)

Majorima och Haligh Ni hinner nog få bebis före mig. BF+2 idag.

Barnmorskan troded inte att Lilleman skulle komma före nyår. SF-mått är 37cm nu, så ökat med en cm från att ha stått still i två veckor och det märks vill jag lova.. nu är det på mm att det går att stänga jackan och det krävs en del trixande innan jag kommer i den.

Läkarbesöket gjorde mig oxå lugnade då sänkan sjunkit från 61 till normla 5,5, Jag fick hostdämpande utskrivet till att ta till natten så jag ska kunna få sova. Jag är inne på andra dygnet utan sömn nu, men så fort jag lägger huvudet på kudden eller soffans armstöd så väser det i bröstet och hostatackerna sätter i gång. Och nu har jag tryck nedåt hela tiden så det är bara att gå å kissa när man äntligen börjar se John Blund i andra änden av tunneln.

AnnaCL
    Vår barnmorska sa på föräldragruppen att bröstmjölk aldrig fick mickras utan skulle värmas i flaska i ett vattenbad. Om Du fryst in mjölk så tina den i kylskåpet helst och sedan vattenbad.

• Maria Larsson
    Karttikeya skrev 2010-12-27 22:08:59 följande:
    Ja, då finns det väl hopp om min livmoder också! Tungan ute Skrattande
    Ja, min med då. +3 dagar i dag... men som sagt Han kan lika gärna stanna kvar till på lördag då jag ändå inte har några särskilda känningar. Haft pappa och hans fru här i jul så de har rastat hundarna och nu känner jag mig nästan helt fri från foglossningen. Trycket nedåt är borta helt idag.
    Det är verkligen ovisst när Lillen behagar komma.
  • Maria Larsson
    pickaboo skrev 2010-12-27 22:12:25 följande:
    JAhopp. Ringde hem mannen som var ute med polare... Det började bli jobbigt och värkarna gjorde ont.
    Han blev sur för att jag ringde när jag i princip inte låg hemma och födde.

Blev ett medgabråk och nu har allt avstannat.

Om det beror på bråket eller att det helt enkelt bara var frövärkar vet jag inte, men jag är nu totalt sönderstressad och mår skit.

Jävla helvetes skit vad jag mår dåligt.
    Oförstående karlslokar.... Det var säkert bråket som gjorde att det stannade av.  Att de kan vara så ego ibland. Min sambo vill inte ned till min mamma där jag är för att ha nära till förlossningen så han är 3,5 mil bort med tåg. Lite förståelse för honom har jag då han legat sjuk i influensa en hel vecka och behöver vilan och lugnet för att komma i kapp fysiskt. Och det känns SÅ lugnt och vanligt gravid i magen, fast jag är BF+3 dagar. Så jag hoppas verkligen att det finns ett tåg som passar så han kan vara med och stödja mig när värkarna sätter igång. Har inte lust att han kommer inflåsandes på förlossningen efter mig...
  • Maria Larsson
    Ida90 skrev 2010-12-28 05:00:57 följande:
    Bara jag som tok svettas till och från? :o någon som kanske vet vad det betyder? Om de är dags snart eller om ja kroppen helt enkelt förberedda sig. För har även gjort nr 2 väldigt många gånger idag. Vanligtvis gör jag de 1 gång om dagen, men idag har De blivit omkring 3-4 gånger.
    Det låter som min vardag de sista två månaderna. Jag skulle helst haft dörren ut på vidgavel hela kvällarna. Jag har sovit enbart med ett lakarn över mig och min nya goa´pläd ligger fortfarande oanvänd i garderoben sedan jag köpte den i höstas. Det fullkommligt rinner av mig stundtals. Magen har skött sig flera gånerg per dag i ett par månader men nu de sista dagarna är jag ännu mjukare, men då har jag gått över BF oxå så snart borde den riktiga tömningen starta
  • Maria Larsson

Majorima:  Hur gick det för dig? Tänker på dig idag... Lycka till och hoppas att du får som du vill!

• Maria Larsson
    ludicrous skrev 2010-12-29 09:35:25 följande:
    Grattis pickaboo och heja haligh!!

Hur har det gått för majorima??
    Jag verkar bli sist ut... fortfarande inga tecken på att förlossningen närmar sig. Har bara lite tryck nedåt. Det börjar bli lite smått jobbigt att gå omkring med den här magen. Åkte med mamma ned på stan, men inget verkar få fart på ungen.. BF+4 idag
  • Maria Larsson
    ludicrous skrev 2010-12-29 20:30:22 följande:
    Maria-alla har inte känningar alls innan, bebis kanske vill vara ett januaribarn istället :) jag vet hur segt det e att gå över tiden, med dottern gick jag över 13 dagar! Såå jobbigt! Men NÅN gång kommer dom..
    BM lovade att vi skulle ringa till förlossningen nästa onsdag om bebis inte tittat ut. Då gör de nog en koll på fredagen och eventuels så sätter de i gång under helgen. Tack för peppningen!!! Solig
  • Maria Larsson
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-29 21:58:20 följande:

BF vilka är kvar ?

BF + 4 i en timme till, sedan BF+5
  • Maria Larsson

Det verkar bli januaribebis för mig... Sambon är äntligen frisk från sin influensa och min förkylning börjar ge vika.Glad
     Om en timma så är det BF+6 Så nu får lilleman faktist finna sig i att mamma vet bäst och vänta med värkar till sent i morgon kväll, om han behagar komma ut någon gång.

GRATTIS MAJORIMA och HAGLIE, men vilken pers ni gått genom. Hoppas ni ändå orkar njuta av era små.  Och jag undrar verkligen hur länge jag måste gå, på tå och vänta. Jackan går nästan inte att stänga längre. GravidVäxer magen 1 cm till så får jag hålla mig inomhus tills det är dags.

MÅNGA KRAMAR TILL ER ALLA OCH ETT GOTT NYTT ÅR!!!Skål

• Maria Larsson

Sussy : Nej Då ingen bebis i dag inte.

Fast Svärmor ringde och väckte mig för att kolla så lillen var kvar i magen. Hon hade drömt att värkarna skulle köra igång kl 21 i kväll med bebis 01.30 1/1-11... Då när hon i så fall vet, Obestämdbehöver hon väl inte ringa och väcka mig??? Jag bara undrar. Man sover ju kasst som det redan är, jag behöver min skönhetssömn.
    Det får bli till att ta en tupplur efter att kvällens efterrätt är gjord. Hade tänkt göra en frusen chokladpaj med tinade hallon och blåbär till, och så lite vispgrädde.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)