Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Licebe skrev 2010-05-12 22:08:08 följande:
    Japp, det är första=)Och så är jag först av syskon och kusiner, så det är väl lite speciellt för farmor mormor och alla=)Du kan ju köpa kläder där det står storasyster eller storebror på när ni ska hälsa på era föräldrar?
    ja då är det alltid speciellt
    Det är första på sambons sida, men på min är det gammalt
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-05-14 14:25:05 följande:
    ååh tack!!! Gud vad glad jag blir!!! <3<3  KRAM!!! Jag kommer försvinna över helgen sen, vi skall till svärisarna =) Åter på måndag eller tisdag
    Välkommen tillbaka
    Njut & ta det lugnt.
    Snabb förlossning, mina har tagit ca 10 timmar. Skulle vilja testa på en snabb förlossning
    ÄlskarNova skrev 2010-05-14 15:37:37 följande:
    oj..missade visst att du redan länkat minifer!  haha!! Hur är det med allas illamående? Idag har jag en bra dag och ska snart ställa mig och göra en cheesecake-mums! 
    Mitt är borta Kan kännas lite när jag är hungrig men inte alls som innan!!
    Nu är tröttheten det värsta igen.
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 16:06:03 följande:
    Grillning på gång snart ojoj längtar har redan ätit 2 st mackor men ÄR så hungrig!!!Skulle kunna äta 2st Big mac haha och stor pommes ååååh och en pann pizza
    Mmmm, vad gott med grillning!!!!
    linn78 skrev 2010-05-14 16:09:48 följande:
    Du skriver verkligen bra!! En ganska förvirrande och intensiv förlossning blev i mitt huvud en förlossnings-scen i typ "vänner", helkul och galen Fast jag förstår om du inte själv tyckte att den var så himla kul... Påminner lite om min egen fl fast att de egentligen är helt olika. Jag har tyvärr inte skrivit ner min då det mesta bara är en dimma av ryggont och total ignoration av alla som pratade med mej... Ja, och så lite drama då dom till slut bestämde för att plocka ut sonen med sugklocka så på 2 röda så fylls salen av läkare och barnmorskor och gud vet vad och en av bm slänger sig över mej och trycker knät i magen på mej för att hjälpa sonen ut, jag är helt borta och tittar bara bort på sambon som gråter! Och då tänker jag i min dimma "-Åh bebisen är nog på väg för gubben är så glad så han gråter" Det visade sig senare att ingen hade kommit ihåg att berätta för sambon vad som hände så han stod bara i ett hörn med all denna kalabaliken och trodde att både jag och bebis höll på att dö! Det var dom glädjetårarna det 
    Ojdå stackarn

På min första förlossning var min fd pojkvän med & han grät med, just för att han såg att jag hade ont & inget kunde göra.
    TheUnknown skrev 2010-05-14 16:18:07 följande:
    Sjukvård och mördravård säger ju v 7 när det är ett + med typ. krångligt tycker jag.. brukar nog säga så.. att jag är i v 7+. inte för att jag pratar med så många ;D Har ni berättat det för många än? Vi har inte sagt det till nån :)
    Här vet typ alla det
  • Trollungarnasmamma
    ensammamma skrev 2010-05-15 13:06:47 följande:
    För att min mamma sa så jaha de va väl de jag trodde när jag ringde henne å talade om att hon skulle bli mormor när jag väntade sonen... Å sen för att jag inte ha de så bra med pappan å sen så har jag inge jobb så vi får väl se va hon säger ikväll.. ömma bröstvårtor men inget annat. Min magvärk blir värre när pappan hör av sig... De e typ som att han stressar upp mig så då får jag ondare i magen men när jag inte hör nått ifrån han så blir de bättre.. Nu har jag extra ont i magen för jag har ännu inte ätit frukost för den va slut hemma å hade glömt att handla... Så jag ska ner i lilla butiken å handla mjölk å färska frallor...
    Jobbigt när det inte funkar med pappan Det gjorde det inte med mina första två:s pappa....
    Men försök ta hand om er nu!
    Emelle skrev 2010-05-15 14:09:32 följande:
    Hej allihopa!!Idag är jag bara och snabbläser härinne. För 11 år sen låg jag idag på förlossningen i denna stund!!Vår äldsta fyller 11 år iadg! GUD så fort tiden går. Så henne har vi firat och äldsta killen har precis avslutat sitt fotbollscup så nu är jag bara hemma och laddar nya krafter för att åka de 6 milen till sambons hemma match som är nästa på schemat!!Hektisk men härlig dag, med massa SOL!!Jag mår mycket bättre. Har inte tagit postafen idag och mår bra. Har mycket bättre mage med, tror att penicillinet gjorde att jag blev smre med för sen jag slutatde med det så har jag märkt stor skillnad!Jag har lite molvärk och ömma bröstvårtor och illamående på kvällarna. Inte alls farligt dock...Skönt skönt barar bebis fortfarande mår bra så!!Härlig helg på er nu!!Stor kram, E
    Låter härligt, men kan du dela med dej av solen??? har iofs jobbat hela dagen men man blir ändå piggare av sol
    ÄlskarNova skrev 2010-05-15 18:06:32 följande:
    vilken härlig eftermiddag det blev!  har hunnit med massor i trädgården och Marcus håller på just nu och snickar ihop en bänk till päronträdet.   Min familj har varit på oannonserat besök och vilken tur då att jag hade gjort cheescake igår eftermiddag. Snacka om tajming!  Bara imorgon kvar på v.11 så på måndag går jag in i v.12. Huua!  Vi kommer berätta för "alla" efter NUPP i v.14 (13+2) Änsålänge bara närmaste familjen som vet. 
    Går med in i vecka 12 på måndag
  • Trollungarnasmamma
    ensammamma skrev 2010-05-16 00:36:21 följande:
    De gjorde de inte med min första heller för han stack när jag fick reda på att jag va gravid i vecka 12 då.....
    Men man fixar det
    Tråkigt dock att det blir likadant nu

Jag har mannen vid min sida denna gången & det är jag så lycklig över, samtidigt som jag är livrädd för att han lämnar oss alla.
  • Trollungarnasmamma

Vecka 12 imorgon!! har inte mått illa på vecka
    Men fortf dödstrött....när vänder det, imorgon ele? hehe, de säger du att det brukar bli bättre efter v 12.

Sexlusten är verkligen 0, min sambo börjar snart blii desperat{#lang_emotions_tongue_out}

Har ni nått råd ang tröttheten? Är verkligen tröttsamt att vara så här trött!!!

• Trollungarnasmamma
    ensammamma skrev 2010-05-16 22:27:00 följande:
    Du kan kanske behöva äta järn tabletter de fick jag börja med i vecka 7
    Jo jag har fått järntabletter som jag äter, men värdet var inte så dåligt egentligen så att jag skulle behöva dem.

ensammamma skrev 2010-05-16 22:25:41 följande:
    Jo man gör ju de... Men de känns ändå jobbigt.. Men han kommer att finnas till ändå... Vacka 12 i morgon jippi....Han kommer inte att lämna er....
    Ne jag hoppas de Tror inte det men känslan finns juh där....
    AnnaCL skrev 2010-05-17 07:19:38 följande:
    Jag tycker att det funkar att aktivera sig. Jag blir bara tröttare när jag vilar. Efter promenader brukar jag må som bäst.Mina bröstspänningar har minskat radikalt, är detta ett dåligt tecken?  Hoppas att det inte är tecken på att graviditeten avstannat. Mår fortfarande illa och är trött och tycker mig se en liten liten mage allra längst ner.
    Men jag orkar juh inte ens aktiverar mej, finns liksom ingen ork ele lust till nått.
    Inget dåligt tecken, brösten känner man inte av hela graviditeten.
    ÄlskarNova skrev 2010-05-17 08:01:41 följande:
    jag har gjort så ibland att jag har lagt mig en timme på sena eftermiddagen efter jobbet eller tidigare om jag är ledig. Brukar hjälpa mig att va vaken iaf till kl.21 sen.  Igår däremot var en ovanlig kväll. Jag var vaken ända till kl.23! Kan berott på att vi sov till 09 på morgonen och jag var mer utvilad då..sambon var väldigt förvånad att jag höll mig vaken! Sexlusten ja..finns där men orkar helt enkel inte. Får bli de dagar jag sovit en stund och sen duschat på kvällen så jag är pigg och fräsch. Kanske 1g/v? Högst.. stackars männen!  
    Ska hälsa från min gubbe till din gubbe att han vet hur det känns, han lider med honom{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_wink}

Ja jag måste nästan oxå vila någon timme, fast egentligen tror jag att jag blir tröttare av det....Men jag håller med att juh längre man sover på morgonen juh längre kan man vara uppe.

Ja nu är vi uppe i 2 veckor utan sex, men ska strax gå in i sovrummet & ställa upp en stund hahahaha
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-05-18 20:16:41 följande:
    NhjärtaD: Haha! oki..ska hälsa han det! Gå iväg nu och gör det du ska kvinna!  haha!! 
    hahahah ja ja {#lang_emotions_wink}

BRB {#lang_emotions_tongue_out}
  • Trollungarnasmamma
    Ninnie81 skrev 2010-05-18 21:04:40 följande:
    hej hej...har följt er ett tag men inte skrivit nå förrän de va offeciellt. Snokas och de en hel del på fl.Hoppas ja får följa min grav med er. ÄR i v.11 och detta blir vårt 3:e barn. Har mått superbra denna gång. där ett tag trodde ja att de inte var nått eftersom ja har mått piss med sönerna. de enda som visar att ja skulle vara gravid är den växande magen.
    Är det de nu då?
    Välkommen!
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-18 21:10:57 följande:
    Illamående kommer o går nu jävlar e jag trött på att vara gravid ärligt talat alltså.Brösten känns större nu jösses haha inga hängisar haha utan fast goa tuttisar Med ömma bröstvårtor aj aj aj..Är trött så trött kl är 21.10 och jag vill SOVA!!Imon är jag i vecka 11
    Så kände jag med ett tag när jag var som sämst, nu börjar jag njuta
    Är i v 11+1 idag.
    Är det jag som ska läsa för dottern vid åtta tiden så är det kört sen. Då sover jag oxå.
  • Trollungarnasmamma

Vi började ta kort väldigt tidigt.
    De sista veckorna har vi varit lite slarviga för jag somnat i soffan varje kväll.

Imorgon ska jag nog äntligen också få se vår lill* räka

Det är så att jag har juh en tarmsjukdom, medecinkuren som jag avslutade hjälpte inte så jag började blöda igen. Få nu massa nya medecin & då vill jag se att räkan mår bra i magen. Har juh haft någon oro/konstig känsla sen jag blev gravid. Så imorgon hoppas jag allt blir lugnt igen Hoppas jag kan få njuta av graviditeten efter det!
    Fick ett läkarbesök.

Nu har jag varit en snäll flickvän

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-18 21:27:31 följande:
    Haha jag la barnen vid 8 jag med men orkade inte läsa jag var så trött.Får bara mina cp ryck då jag är trött man inte sitta still och kroppen säger bara till mig att sova sova sova eller JA bebisen hahaha Grattis till vecka 11+1 jag e i vecka 11+0 imon längtar.. snart gumman är vi i vecka 20 sen 30 haha i juli ca längtar som fan..Ja illamående och allt näh detta får ta o ge sig nu alltså.
    Ja vi skyller på bebisen
    Oj v11+0 då har vi nästan BF samtidigt!

Är mycket skönt att vara förbi v 12 iaf nu, fast bäst är juh hela 12 veckor

Ja tiden går faktiskt fort...snart börjar vi klaga på värmen & svullnad med vätska {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)