• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Kommer precis från MVC. Bebis hjärta slog så fint med 152 slag per minut, helt magiskt att höra *salig*
    Alla mina värden ligger jättebra, blodtrycket dock ngt lågt 110/65, men hellre det är för högt. HB låg på 130, så det är gränsfall till att börja äta järntillskott, skulle vänta ett litet tag och sedan börja sa hon. Har inte gått upp ett gram än, vilket känns jätteskönt då det finns att ta av. Mycket bra dag!

Mrs TH skrev 2010-07-21 12:08:31 följande:
    Jag har gått ner -5kg sen inskrivningen, men jag har att ta av så det är bara bra. Bebben tar det den behöver och jag får leva på överskottet

Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo...

Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.

Vi har köpt en Emmaljunga Edge Duo Combi från 2008 som är kanonfin. Har varit insnöad på Emmaljunga hela tiden
    Smart-modellen är en liknande, samma storlek etc. men med mindre "finesser". Den saknar vissa saker som Edge:n har... jag kände att jag ville ha en fullutrustad vagn, men det är ju lite som man känner. Kika på Emmaljungas hemsida, där står nog skillnaderna mellan dem. Känns det rätt, så kör på! Den såg fin ut, och bra pris också!
  • ÄlskarMina
    Jessika82 skrev 2010-07-21 11:39:35 följande:
    hur mycket har ni gått upp?
    var hos BM idag..hade gått upp 3,5kg. Är precis v.20+0.
    Lillebrors hjärta slog 154slag och storasyster var med och lyssnade. Hjärta 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Momalicious

500 sidor i tråden nu, shit alltså! Och vi är typ halvtid nu. Gissa på ca 1000 sidor tills alla bebisar är ute

Mysigt med hjärtljuden! Har lyssnat två gånger, låg på 160 bägge gångerna. :)

• Småstadsbönan

jag har gått upp ca 1,5 kg, vid det här laget när jag väntade Vincent hade jag gått upp ca 10 kg men sen gick jag ju inte upp så jätte mycket mer eller jo 4 kg. hoppas inte att jag går upp för många kg denna gången så jag har ett antal tillgodo kg.
    I morgon så har jag RUL, min värsta oro har lagt sig då jag känner små petningar från insidan som känns väldigt bekanta känner inte dom varje dag, oftast på kvällen när jag har lagt mig.
    Så om allt står rätt till i morgon så skall jag och sambon åka till babyaffären och spana ut vilket babyskydd vi skall ha

• Mamma till S

Hej :)
    Jag hoppar in, har inte läst hela tråden ;p
    Är i vecka 18+3 idag! Är det många som fortfarande inte fått mage? Tycker nog inte det syns så mkt, känner inte livmoder heller så mkt som jag klämmer o känner, och inga rörelser än, tror jag..
    Första barnet. Var ju in på vul i v 17 o då såg allt jättebra o fint ut..
    Oroar mig för allt..

• ludicrous
    Jessika82 skrev 2010-07-21 11:39:35 följande:
    hur mycket har ni gått upp?
    Ligger på typ + 1 kg.. jag är liiivrädd för att gå upp i vikt :(
    Mamma till S skrev 2010-07-21 15:54:32 följande:
    Är i vecka 18+3 idag! Är det många som fortfarande inte fått mage? Tycker nog inte det syns så mkt, känner inte livmoder heller så mkt som jag klämmer o känner, och inga rörelser än, tror jag..
    Oroar mig för allt..
    Hej  =)

Jag är i v 16+5 med andra barnet och det syns inte så mycket på mig än, inte om man jämför med vad man kan ha tydligen :) Vissa verkar det synas jättetydligt på, o dom har så fina magar.. men inte jag.. nää..
    Rörelser däremot känner jag, buffar som blir starkare varje dag =)

När jagväntade första så kom rörelserna runt v 18-19
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-07-21 15:46:10 följande:
    jag har gått upp ca 1,5 kg, vid det här laget när jag väntade Vincent hade jag gått upp ca 10 kg men sen gick jag ju inte upp så jätte mycket mer eller jo 4 kg. hoppas inte att jag går upp för många kg denna gången så jag har ett antal tillgodo kg.
    I morgon så har jag RUL, min värsta oro har lagt sig då jag känner små petningar från insidan som känns väldigt bekanta känner inte dom varje dag, oftast på kvällen när jag har lagt mig.
    Så om allt står rätt till i morgon så skall jag och sambon åka till babyaffären och spana ut vilket babyskydd vi skall ha
    Vad kul med RUL! Allt kommer se så fint ut så! Längtar GALET mycket tills det är vår tur att få en guidad tur i min livmoder
    Mamma till S skrev 2010-07-21 15:54:32 följande:
    Oroar mig för allt..
    Välkommen! Jag har fått en rätt bra mage redan faktisk (16+4) vilket jag inte trodde då jag hade några extrakilon sedan innan och så, men det har jag allt fått.
    Jag känner inte heller nåt, första barnet med mig med.
    Eller, jag vet inte om jag känner nåt. KAN ju vara så att jag gjort det några gånger, men jag är inte säker på att det var bebis, kunde lika gärna vara nåt annat också. Väntar tills jag är säker på att det är bebis där inne.

• SaraKlippan
    Mrs TH skrev 2010-07-21 12:08:31 följande:
    Jag har gått ner -5kg sen inskrivningen, men jag har att ta av så det är bara bra. Bebben tar det den behöver och jag får leva på överskottet

Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo...

Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.
    Som stoce sa är smart en lite mer budget modell av emmaljungas duo vagnar... Priset vet ja inte om ja håller med om att de var så bra... du får pruta lite isåfall :) En ny 2011 sån vagn går på 5500 ungefär där ja ska köpa vagn. Men den såg väldigt fin ut :) 
    Denna är ju ändå 4-5 år gammal... 
  • Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-07-21 16:56:23 följande:
    Vad kul med RUL! Allt kommer se så fint ut så! Längtar GALET mycket tills det är vår tur att få en guidad tur i min livmoder

Det värsta är att vi har inte tid fören kl 16.00 så hela dagen i morgon kommer att bli sååå seg... Men vist skall det bli häftigt.
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-07-21 17:11:00 följande:
    Det värsta är att vi har inte tid fören kl 16.00 så hela dagen i morgon kommer att bli sååå seg... Men vist skall det bli häftigt.
    Tror vi har RUL-tid klockan 14 när det är dags för oss. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)