• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

Jag är uttråkad och ledsen :(

Jag och sambon åkte till Nkpg, tänkte kolla lite mammakläder och han skulle köpa dator, jag tänkte vi kunde känna o klämma lite på vagnar också.. men nej, då ska en vän följa med. Mer vän till honom men ändå kallad gemensam.. Han ska med jämt och förlåt med jag är så trött på det. Att aldrig få göra något själv med sambon! Ändå kan jag inte säga till, för vi är ju ändå inte tillsammans... O kolla vagn är inget jag vill ha en tredje person med o göra...

Ikväll var enda kvällen vi kunde ha tillsammans på hela veckan fram till tisdag, fråga honom igår om han ville vara med mig ikväll men han svara inte som vanligt.. Så ringde denna vän 20 minuter efter att vi lämnat honom hos sig o fråga om min sambo ville komma o kolla på film. Och han e ju kvick på att tacka ja. Jag föreslog att dom kunde ju vara här o kolla, så slipper jag sitta själv ikväll IGEN (han har varit iväg alla kvällar i veckan) men jag duger tydligen inte att umgås med.. för "vännen" skulle promt vara hemma hos sig och min sambo åker dit. Jag påpeka att jag ju fråga igår då svara han bara "ja men nu undra ju dom om jag ville kolla på film"..

Jag e bara så ledsen :( skönt o gnälla av sig lite iaf...

• Jessika82

Det är lite synd om mig nu har  även jag blivit förkyld.... vår son är inte så förkyld som jag och min sambo är... jag gillar inte att ha feber och vara gravid.....

• ensammamma
    Emynem skrev 2010-07-19 13:42:35 följande:
    Okej, ska man ta och ringa till gyn då och tala om besvären eller hur ska jag gå tillväga?
    Jag hade åkt in till akuten å få hjälp eller så går du till vårdcentralen å ber om hjälp...
  • 3 barns mamma84

Sammandragningar hen hel dag jeppi (not) håll i magen när man ska gå snabbt inte så trevligt skönt alls.
    Legoland var rolig för barnen men som GRAVID fick man inte åka något det minsta lilla pirr i magen så fick man inte åka som gravid det sög värkligen men,men nästa år ska jag inte vara gravid Oskyldig
    Så nu e vi hemma oxå barnen ligger och sover haha trötta

Imon är det RUL YESS hehe idag e man i vecka 19 18+1 imon
    Vi har nu kommit på 2 namn till flicka och pojke

Vad tycker ni om dessa ??
    Flicka Nelly
    Pojke Ludvik men det är fortfarande ett frågetäcken då danskarna inte han säga detta namnet som vi svenskar
      Så det blir nog ett annat namn..
    Men NELLY om det blir en flicka

Hoppas ni alla har aft en bra dag

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008bebis2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    blondinkermit skrev 2010-07-22 18:08:16 följande:
    fick reda på i förrgår att ja inte kommer att gå tiden ut.. pga ett septa.. livmoderkakan sitter en bit över de så de blir mindre näring till knodden... e i v 21 (20+4) så man får snällt börja packa sin väska runt v 27... tradit :(
    Det är lika bra att tänka på bebisen men tråkigt iaf och hoppas allt blir bra med dig och bebisen.
    Blir det NEO för bebisen då ?
    Krammar om dig hårt.
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-07-22 14:16:30 följande:
    hepp!

Idag var vi på rul! Allt såg perfekt ut förutom en prick i hjärtat som är en mjuk markör för kromosomfel, men är det bara en räknas det som normalt. Förra gången hade vi två oh då blev det fvp men var ingen fara på taket. Så vi struntar i det =)

Och, till vår ENORMA förvåning är det en liten tjej! =) Så nu har vi snart en av varje födda 09 och 10 :D nytt BF 22 dec!
    Haha grattis till samma datum som mig då Tjuv
    Grattis till Flickan i magen
  • Smurfen83

Är de några fler i tråden som har några namn??
    Vi har bara 2 st flicknamn!
    Emilia och Smilla
    Tyvärr verkar de bara vada jag som tycker om Smilla... Men ja tycker att de e så otroligt sött...

• Minifer
    Smurfen83 skrev 2010-07-22 21:00:01 följande:
    Emilia och Smilla
    Tyvärr verkar de bara vada jag som tycker om Smilla... Men ja tycker att de e så otroligt sött...
    Smilla är jättefint tycker jag =) För vår egen dotters del (gud, kan inte FATTA att det är en tjej!!!) funderar vi på Bianca eller Selma
  • ondar

Grattis till alla som haft RUL, så härligt med alla dessa friska barn!! O grattis till er som fått veta könen :), så mysigt!

Är det någon som har en ultraljudsbild från sidan på sitt barn där man ser könet och som vet vilket kön det är man väntar som har lust o visa den för mig? Skulle vilja jämnföra med bilden på min bebisSkrattande.

Smurfen83 skrev 2010-07-22 21:00:01 följande:
    Emilia och Smilla
    Jag tycker bäst om Emilia, men det är för att vi använde Smilla som täckord för att gå ut o röka när jag va litenTungan ute o kompisens ökenråtta hette det haha så tänker på lite andra grejer mest, annars är Smilla självklart jättefint det också!

Vi har lite namntorka här jag gillar Alice, Linnea o Melker och Eric men Pappan tycker inte om Alice o Melker och tycker att Eric är för vanligt, Linnea har jag inte vågat nämna än;). Själv föreslog han William men det tycker jag är för vanligt;).
    Vi vill ha ett traditionellt namn men inget som alla andra heter så vi får nog tänka läääänge har jag en känsla av:). Han har även sagt Östen, men det gillar inte jag.
  • Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-07-22 00:15:15 följande:
    Hej alla i tråden!
    Har läst ett tag o känner nu att jag gärna vill skriva o följa er lite närmare.
    Har varit rädd för missfall men börjar andas ut nu.
    Är i v.21 - andra barnet. Lille Oliver är 2.5 år =)
    Har moderkakan i framvägg så känner väldigt sällan vår lilla PRINSESSA!!!
    Har gjort fostervattensprov därav att vi vet att det blir en liten tjej denna gång =)
    Hon är beräknad till 8/12 - var inte flyttad ngt när vi var på RUL för 2 veckor sedan.

Jag har gått upp 10 kg!!!! - men jag är en sån som äter allt jag kommer åt då jag är gravid. Vid förra graviditeten gick jag upp 20-22 kg....fick 3 veckor för tidigt, så jag vågar inte ens gissa på hur mkt jag hade vägt om jag hade gått ngn vecka till....
    Iofs så hoppades jag att jag skulle gå över tiden....denna gång får gärna det lilla pyret komma 3 veckor för tidigt. Vill inte så gärna ha en som fyller dagarna innan jul (om jag nu skulle gå över tiden) och en som fyller på nyårsdagen......

Om man kollar min mage så tror man att det är dags att föda snart - sjukt stor!!!!!
    God natt alla nya vänner =)

Hej, grattis & Välkommen

Har du haft lätt att gå ner efter grav?
    Jag e lite nojjig hur stor jag kommer bli nämligen, e juh inte riktigt van att gå upp så mycket 
    & har aldrig behövt träna ele nått för att hålla mej i form, blir nog helt annat nu!! 
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)