-
Ja ska gipsa av magen tänkte ja:) Skulle gjort de med första barnet men blev tyvärr aldrig av,vilket man ångrar nu massor:) Men frågan e i vilken vecka man ska göra de?? v 38 kanske?Jessika82 skrev 2010-07-31 13:52:33 följande:Hej på er. Jag kan höra lite mer nu... Tack och lov för det... Jag har märkt att jag har börjat boa... Bygde ett skoställ igår kollade nya gardiner idag... Är det någon som ska gipsa av sin mage? -
åh stackareMomalicious skrev 2010-08-01 00:05:51 följande:Jag ska också gipsa, men det blir senare. Typ v 36 kanske?
Gud vad jag är sjuk. Har åkt på influensa. Hinner knappt få tagit en panodil och låtit den verka förrän febern ligger högt igen. Usch. Blir dessutom inte bättre av att jag har en ögoninflammation också.
Ska försöka sova nu! Håll tummarna för att jag mår bättre imorgon!
Hemskt o va sjuk jue! Hoppas verkligen du blir frisk snart! Sov så gott,nu ska jag med lägga mig o sova
-
Fy ja,de e inge skönt! Hoppas på o få låna tens apparat me, e nog skönt o ha en liten stund på kvällen varje dag!Emelle skrev 2010-08-01 19:00:43 följande:Krya på dig
och vad mysigt att du med kan känna av bebisbuffar nu! Och lycka till i morgon!Krya på dig du med såklart!s89 skrev 2010-08-01 11:44:37 följande:Momalicious: Krya på dig! Inget kul att vara sjuk,..
Ligger själv hemma o är dunderförkyld, hostar, ont i halsen. Blääää för detta. Hoppas du blir piggare tills imorgon så du slipper ställa in.
Kram
Dags för bälte för mig med nu!! ajajajaj i fogarna.
Gick på promenad i går kväll och så hade vi sex i natt. J----lar så ont jag har idag. Nu blir det lugnt framöver och bälte hela dagarna.
Har INTE haft så här ont så här tidigt förut! Hur ska det gå att jobba efter semestern
Ja börjar i morron o jobba igen...undra hur de ska gå?! Dammsög här hemma i dag o ja trodde ja skulle gå av på mitten.....ont,ont,ont så sambon fick ta över.
Ja bara o kämpa på,nångång måste de väl bli bättre får man hoppas
-
Hahaha" förlåt" men måste skratta....det där med att du e pedant,känner precis igen migMrs TH skrev 2010-08-01 22:05:17 följande:Usch jag hoppas att alla ni somhar mkt och kraftiga sammandragningar mår bra och att " det" lättar,
Själv har jag bara foglossning, men det är inte så jävla bara, gråter mig till sömns, kan kanppt gå och min man har visat sig vara alldeles osedvanligt ointelligent på sista tiden, kanske för att ajg är på så otroigt dåligt humör eftersom jag har ont hela tiden. Han gör mig förbannad hela tiden, varje andetag retar upp mig, eller nästan iaf.
Men han gör ju så dumma saker, byter plats på våra tröjhyllor och ger mig den nere vid golvet. Hur tänkte du nu? Jag som knappt kan knyta skorna, ska jag krypa på golvet för att få tag på kläder?
Han påbörjar saker som han inte avslutar, och så måste jag som är lite lätt pedantisk göra klart åt honom( klarar inte av att de ex badrummsskåpet utan dörrar i mer än 1 dag ex) och då gör det ännu ondare. Det här är första lediga dagen vi har ihop på 6 veckor, då planerar han en massa med en kompis, och så åker han bort på internutbildning i 5 dagar, from imorgon, så då får jag inte heller träffa honom, så då blir jag grinig för att han inte vill vara med mig. And the list goes on.... Inga viktiga elelr stora saker, men när man har ont, hela jävla tiden, och man vet att det är 8dagar tills nästa lediga dag, då blir man lite grinig över att han inte vill vara med mig och ta hand om mig. Barnsligt, jag vet, men så är det iaf just nu.
Och så ringde min bästa vän och frågade om ajg ville ha ehnnes barn dvs min guddotter imorgon, och det vill jag ju så klart, egentligen, men jag är så trött och slut och har ont att det tar emot att gå upp kl 7 och bubba bebis i timmar, när jag måste åka och jobba eftermiddag. Jag är fast i ett ekorrhjul, jobbajobbajobba.
Men det blir väl bättre och idag kände jag bebisen sparka, fast det var mer som kittlingar
Det är ju värt allt slit, men ibland glömmer folk bort att jag jobbar mer( vilket jag gör) än vad de gör, att jag faktiskt är gravid med foglossning, karpaltunnelsyndrom och höga järnvärden som gör mig trött, och att jag inte har haft ens en dag semester. Jag gnäller inte utan jag biter ihop, men ibland( som idag) då svämmar det över och jag blir väldigt liten och svag och ämlig.
Oj vilket egoinlägg
Men jag är väl ego idag!
Kram på er
E precis likadan!
Vi håller på o packar nu för vi ska flytta,samt renovera vårt nya hus! Blir typ galen av alla flyttkartonger o stök,haha o har med foglossning.
E synd om oss tycker jag
Ska börja jobba i morron igen efter 1 veckas ledigt....kan inte ens dammsuga hemma,hur ska de gå på jobb varje dag hos alla tanter o gubbar då??
Sa till chefen ja skulle jobba ända in i slutet,behöver ju de me då ja inte har rätt till havandeskap.
Men om de ska hålla på så här o göra ont så vett i katten om ja kommer o orka!
Hoppas de blir bättre
kramiz -
Ja säger detsamma,krya på er alla som e sjuka!!!

saraklippan: Hade tänkt skaffa Sknadias gratis försäkring,men helt totalt glömt bort de sen,så tur du påminde
nu ska jag klicka in på deras hemsida o anmäla mig
Ludicrous: fy så trist att BM inte kändes direkt kunnig. Ligamenten,jo men visst då brukar man ju känna som sammandragingar,skulle inte tro så. Hoppas du står på dig o får behandling o koll på de där...
Undrar över en sak...jobbade i dag o då hade jag mitt stödbälte för foglossningen,men de sitter ju rätt hårt om de ska hjälpa mig, kan de skada bebis att de ligger o trycker på magen en hel dag??
Sen får vi nycklarna till nya huset idag
Wiiii så här ska de renoveras för fullt!! Nästan skönt de e lite mulet ute nu,hihi även om ja inte vill att sommaren inte ska vara slut riktigt än, men har nog aldrig längtar till hösten/vintern så mycket som jag gör nu,undra varför
-
TackEmelle skrev 2010-08-02 17:03:05 följande:Har också fått tag i bälte idag. Sååå skönt! Har mitt rätt hårt åtsatt med, men man lär nog känna om det sitter FÖR hårt. Ingen fara.
Grattis till nycklarna
Ja ne man blir ju lite inbillningssjuk,då man tänker att bebis ligger ju rätt långt ner nu o bältet e ju ändå vid magen så att säga!Grattisdelifi2 skrev 2010-08-02 19:32:10 följande:hej hej
får man hoppa in här?
Väntar mitt 5 barn nu och med foglossning som vanligt,
går på akupuntur varje vecka och det håller den i shackt men inte mer.
har oxå sammandragningar men har inte gått till läkaren med det.
DÅligt med läkare eller bm som bara säger att det nog är ligamenten, har man fått barn innan så vet vad sd är för nåt och hur det känns.
Ett bälte ska inte sitta på magen utan runt höfterna
Jo det vet ja,men de nuddar ju ändå magen o med tanke på att bebis ligger rätt långt ner! Tycker bältet ligger o trycker upp mot magen.
-
Hej tjejer!
kommer nog inte hinna spendera lika mycket tid här inne nu som innan
då vi e i full gång med renoveringen
Men kikar in då o då....så glöm inte bort mig,hihi
Grattis till killen Ludicrous
Stoce: Ja försök o inte ta åt dig,bara hon själv som mår dåligt över att andra e lyckliga. Du är bäst o njut nu i fulla drag som gravid,de ska man göra
Grattis till alla som fått känna bebis med
Våran bebis sparkar för fullt i magen ibland nästan lite obehagligt då den sparkar på lustiga ställen,hehe! Kittlar till ibland me
kramar så länge o hoppas alla som e sjuka blir friska snart!! -
Kikar in en liten sväng=)
Nu är det mest jobb o renovering som gäller för hela slanten,PUH!
Va hos min BM idag....hon e bara för underbar! Hon hade hört att jag va besviken på mitt RUL o förstod varför...hon sa de ju inte rakt ut att den ja fått inte brukar ha ryktet om sig att vara trevligt,men mellan raderna;)
Fick en ny UL tid den 24/8 ,wiii och då skulle hon skriva att jag ville se kön bl.a:) Känns såååå himla bra!!
Nu e de bara den eviga väntan dit,hihi! Så vecka 24 kommer jag o vara då!
Går de inte o se kön pga av att bebis ligger tokigt el något,har vi bokat ett 3D UL den 25/8 som vi ska gå på i så fall. Men förhoppningen e ju att vi ska se på de första=)
Fick tid till en helt annan UL BM så klart,hehe!
Sen pratade jag om min foglossning och ska få en remiss till sjukgymnasten o då få tens utskrivet! underbart!
Härligt o ha en sådan toppen BM=)
Kram på er alla o hoppas ni har de bra med era fina magar=) -
Förstår hur du känner,känner likadant!! Me första kände ja inte de förrän mer i slutet o nu med andra,redan nuEmelle skrev 2010-08-08 19:37:01 följande:Gud vad ni handlar!
Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
Ska sätta oss och göra en lista...
November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader
Någon annan som inte "gillar" sin gravidkropp?
Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju e n superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...
Jaja, nu fick jag gnälla av mig lite. Är jag ensam om att känna så här?
.
Lite mer rumpa skulle inte skada här,haha! Däremot e ja inte så glad åt mina jätte boobs ja fått,stora o tunga o inget sitter fint på en...blä! Oh ja midjan e ju inte så skoj...man känner sig klumpig o svullen!
Va hos BM i torsdags o fick en smärre chock när ja vägde mig... har alltså gått upp 5 kg! Buuhu!
Vet de e helt normalt,men de känns ändå,man ska ju gå ner de där kilona me!
Går in i v 23 i morron
-
Ja det va en delNhjärtaD skrev 2010-08-08 23:08:12 följande:VERKLIGEN INTE!!!!!
& jag har precis som du en underbar sambon som berättar hur vacker och attraktiv jag är....men jag känner mej bara som en flodhäst....
5 KGMajMamman08 skrev 2010-08-08 21:28:17 följande:Förstår hur du känner,känner likadant!! Me första kände ja inte de förrän mer i slutet o nu med andra,redan nu
.
Lite mer rumpa skulle inte skada här,haha! Däremot e ja inte så glad åt mina jätte boobs ja fått,stora o tunga o inget sitter fint på en...blä! Oh ja midjan e ju inte så skoj...man känner sig klumpig o svullen!
Va hos BM i torsdags o fick en smärre chock när ja vägde mig... har alltså gått upp 5 kg! Buuhu!
Vet de e helt normalt,men de känns ändå,man ska ju gå ner de där kilona me!
Går in i v 23 i morron

Jag vägde mej i fredags & hade gått upp 16kg från inskrivningen & är i v 22+5 idag....
Men då kanske du inte går upp mer sen utan står still på vågen
hihi!