• LinnV

December Bebis 2010 :)

Magda: Jag vill väldigt gärna ha en flicka den här gången, har flera säcker med fina rosa kläder på vinden som jag väldigt gärna vill använda igen Men Johan har sagt att vi absolut inte ska kolla könet den här gången..

Sixten brukar alltid gå upp vid 6 men jag fick sova till 7 idag, riktigt skönt även om jag fick vara uppe lite i natt för han åt två flaskor..

• LinnV

2 barnsmamma 84: Det var nog för att det var pulvermos som han fick upp det igen, det är ju stark åt honom.. Gillar han inte hemmagjord mat så ge han burkar istället, det är ju bättre med burkar än bara gröt/välling..

Pulvermos och pulversås är ju inte bra för någon! Jag har aldrig köpt något av det. Jag är uppväxt på allt hemmagjort då jag alltid varit allergisk. Och kommer göra samma med mina barn!

Jag har haft tur med mina barn, de äter allt och gnäller aldrig över någon mat..

• LinnV
    Christel83 skrev 2011-06-28 22:04:36 följande:

Hej!

Hur ser ett matschema ut för era små?

Jag tycker det är så svårt att veta vad och hur mycket osv, man ska ge, verkar som man kan göra lite som man själv vill!

Min son Lukas älskar gröt, fruktpureér, mat lite sisådär ska komma vid rätt tillfälle, har börjat med välling och det går ner vissa kvällar? Har slutat amma nästan helt endast lite på natten nu, så lite ersättning får han med!

Hur länge ska man behöva ge dem ersättning?

Sixten äter ungefär såhär:

6.30 Gröt ½ dl havregryn med olja och smulat paltbröd
    9.30 smörgås med smör
    12 Mat - hemmagjord, ca 2 dl
    15 en frukt el hemmagjord fruktpuré
    17.30 mat - hemmagjord, ca 2 dl
    20 Välling och ersättning, hälften av varje för han får ont i magen av bara välling
    3-4 Ersättning 200 ml

Sen har jag en vattenflaska med jämt så han får i sig vätska..
    Ersättning ska helst ges hela första året! 
  • LinnV

Till gröten får han kokad mosat äpple som jag fryser in i iskuber.

AnnaCL - När vi är borta får Sixten äta burkmat som är kall, det äter han lika gärna som varm

• LinnV

Sixten sov hela natten i natt, 20.30 - 6.30 och nu sover han igen. Var så skönt att äntligen få sova lite, han har sovit så dåligt innan så håller tummarna att det håller i sig nu..

Mår så bra fortfarande I v 7 med Sixten mådde jag jätte illa dygnet runt men nu känner jag inte av det än iaf.. Har skickat ett mail till mvc så får väl en tid snart

• LinnV
    Tack magda och två barnsmamma, jag håller tummarna att det är en tjej!!! Dock får jag vänta tills februari innan jag får veta..

När jag väntade Lina mådde jag illa en dag sen mådde jag jätte bra, hade inte ont någonstans, inga förvärkar, inget alls. Med Sixten mådde jag ju pyton från v. 6 tills han föddes. Den här gången mår jag gärna som jag gjorde första gången. Men min bm sa att om man haft foglossning en graviditet så får man det i resten också så är lika bra att vara inställd på det.. 
    Sixten sover runt 13 timmar per dygn.. 10-11 timmar på natten och sen ca 3 timmar om dagen uppdelat på 3-4 gånger..
  • LinnV

Igår var första gången jag skulle lägga båda barnen själv. Det är lite krångligt för vi brukar lägga de samtidigt. Men Lina har sommarlov och fick vara uppe tills sixten somnat, och det gick jätte bra!

Johan ligger inlagd på sjukhus och kanske blir kvar över helgen och isf blir jag helt själv med båda barnen för mamma åker bort i morgon.. Han har haft problem med tarmen i över ett år och nu höjdes hans sänka från 59 till 78 på 1 dygn så innan de kommit på vad det är för fel får han inte åka hem.. Skönt att veta vad som är fel men det är inte lätt att fixa allt själv hemma.

• LinnV

Tack tjejer! Jag pratade med honom nyss och de har kommit fram till att det är Ulcerös kolit så det är inget farligt men han kommer få äta medicin hela sitt liv.. Han kommer nog hem först på söndag för han ska få mediciner och så.  Så skönt att det inte var något värre..

Ingen av mina barn somnar snällt utan man får kämpa lite så kom i säng själv vid 23.30.. Och morgon är det vid halv 7..

• LinnV

Vi har också haft en piss natt. Har inte fått någon sammanhängande sömn knappt. Nu när Johan är på lasarettet sover båda barnen med mig. I natt la sig Lina på Sixtens mage och skulle mysa, låg och sparkade honom osv.. Ikväll får de sova i sina egna sängar.. Det blir ju inte bättre av att han har lite feber för han har fått en tand.. 

• LinnV

Nu har det äntligen börjat lugna ner sig här hemma! Johan börjar bli piggare och hjälper till mer. Sixten har fått två tänder nu med några få dagars mellanrum bara så har varit riktigt gnälligt och skrikigt här hemma. Han har äntligen blivit min snälla kille igen

V. 7+1 idag och mår nästan för bra, känner av i höfter och rygg om jag går för mycket och är törstigare än vanligt bara  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)