Inlägg från: Mopplis |Visa alla inlägg
  • Mopplis

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-05-21 20:02:40 följande:
    Heroes of might and magic! DET kan jag relatera till ( och diablo)

Har försökt spela online men jag får spel ( ursäkta den dåliga ordvitsen) på folket man spelar med el mot.

Förra mammaledighetemn och havandeskapen fick jag guitar hero av min bror så jag skulle vara sysselsatt och jävlar va jag spelade.

Denna hade jag räknat med diabloIII men det släpps nog inte på ett år iaf.

Idag flyttar vi så något internet kommer jag nog inte ha på ett tag - fast gubben har juen iphone så jag surfar nog lite ändå :))
  • Mopplis

Leksvik har två olia skötbords överdelar, en större där du kan ha barnet mot dig och en mindre där barnet ligger på sidan. Vi köpte av misstag den från sidan men det är en vanesak. Jag har jätte svårt att byta framifrån nu haha. Nu har vi flyttat iaf... Vilken röra vi har nu blä

• Mopplis

IDag sa Gabriel snart 2 år sin första svordom

Fan blev det när nappen landade i gruset- det värsta va att jag höll på att skratta ihjäl mig och det är ju verkligen sånt språk jag vill att han ska använda - men jag klunde inte låta bli..

Stygg mamma

• Mopplis

jag vill verkligen göra ern makeover nu och funderar på att slinga håret o klippa mig.. jag vill som föregående talare oxå se lite good ut när jag e på tjocken

• Mopplis

Igår såg jag ett par komma ut från en butik med ett barn i en sulky, barnet hade down syndrom. Efter kom hans stora syster och gud vilken klump jag fick i magen..

Tänk om min bebis inte är frisk? De trodde att deras nummer två va frisk och så får de ett barn med DS..

Jag har aldrig tänkt så innan- jag skäms nästan över mig själv :((

Men alla vill väl ha friska barn?

• Mopplis

Men jag ser framför mig hur jag ligger på förlossningen och fpår upp ett barn som inte är frisk.. hur reagerar man?

Nä.. tänkt så får man värsta psykosen och slänger ungen i papperskorgen ( ja inte riktigt så men..)

• Mopplis
    TheUnknown skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Hej alla.. Jag är här.. Har sån jävla panik och en ångest jag kräks av och kan inte äta eller sova... Jag har blivit lämnad. Vad i hela helvete ska jag göra?? Jag vill inte :(
    Älskade vän, tahand om dig- gör det som du känner du måste göra, be om hjälp, skrik och gråt

Bär inte detta själv!
  • Mopplis
    TheUnknown skrev 2010-06-18 22:36:43 följande:
    Allt känns åt helvete. Det finns inget prata. Han vägrar prata med mig, det han säger är att han aldrig mer vill se mig...
    Jag har inte riktigt hhängt med, vad är det som hänt mellan er eftersom han aldrig vill se dig mer?
  • Mopplis
    TheUnknown skrev 2010-06-20 11:44:11 följande:
    Nu börjar jag lugna mig... Tror jag. Imorgon ska vi prata, eller ja jag sa att han får ta det lugnt i helgen så hörs vi på måndag.. Jag kan bara hoppas att han lugnat sig lite och inte är lika arg längre och kanske går att prata med... Hur som helst tycker jag inte det är ok att han får bo i huset och jag o min dotter hos min mamma,så imorgon flyttar jag tillbaka och vill han inte bo med oss får han flytta sig... Alla trycker på runt om att jag ska göra abort vilket skulle betyda att jag får föda ut det, vilket jag absolut inte orkar gå igenom, men klarar jag att vara själv med en femåring och en nyfödd? Jag orkar inte ens tänka på det just nu, mitt huvud är fyllt med tanken att fixa vårat förhållande fast han är så bestämd att det är slut.. Varför hoppas jag? :(
    Fruktansvärt.. vilket dilemma du sitter i jag förstår precis hur du tänker med bebisen.
    Jag hoppas allt löser sig för dig
  • Mopplis

är i v. 14 och känner inte bebisen, förra gången gjorde jag det i v.15  LÄNGTAR!!!!

Det har lugnat sig nå¨got mellan mig o min sambo efter vi suttit ner och snackat - det visar sig som vanligt5 att han knappt visste var hans egen röv satt :)

• Mopplis
    MFJG skrev 2010-06-23 17:59:13 följande:
    NhjärtaD - Ja vi ska ta reda på könet om det går. Så nyfikna på vad det är. Fast jag tror mig veta till 99% redan nu ;)

Varit hos läkaren idag och fått konstaterat foglossning. Jag visste redan om det, men nu har läkaren konstaterat det och förhoppningsvis så får jag tid hos KK´s egna sjukgymnaster och kan få akupunktur. Däremot sjukskrev han inte mig. För tydligen skulle jag ringa försäkringskassan först? Skit skumt. Sist blev jag sjukskriven HELA graviditeten.. 
    Vad gör läkaren för undersökning och vad grundar han foglossningen på? Ringde du till vårdcentralen eller what?

Känns som jag måste göra något åt min foglossning- förra gången lät jag det gå för långt och det har man fått lida för
  • Mopplis
    MFJG skrev 2010-06-24 09:10:52 följande:
    Mopplis - Han gör en massa olika böjningar och skit..Jag kontaktade min barnmorska som skickade mig till MVC´s egna läkare..Tror inte vårdcentralen kan hjälpa. Gick till dem förra och hon tyckte att det kan inte va foglossning, 2 dagar senare va jag hos MVC läkaren och han sa klart det är foglossning..

Allright- tack för infon så man slipper bli runtskickad till folk som inte riktigt vet vad som är vad ;)
  • Mopplis

Allright, hur går det med vikten för er tjejer? Själv ligger jag på minus 4- skynda långsamt :) ( ska ju helst gå ner 8 kilo eller 10 givetvis på inrådan av barmorska- inget jag själv hittat på haha)

• Mopplis

Idag har jag ÄNTLIGEN fått höra min bebis hjärtslag! Som balsam för själen...

Ååååå bara v.16, tiden går sakta.. får mitt RUL första dagen på min semester sen, bra början ;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)