Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-04-28 17:15:00 följande:
    hurra! Nästa onsdag låter topp, men vet inte om man riktigt får plats med barnvagn på mondo? Får ju ta lillskiten med mig, han är för ung för FF-fester Ooh ha en vit ros min sköna!
    Hej igen ! Vet ej hur de resonerar men vi kan testa :). Vi får gå ngn annanstans i så fall.. Men då slår vi till 11.45 nästa onsdag? Jag har brunt hår och har typ page, runt 166 i längd och har en beige trenchcoat :)
    Ihhhh - spännande.. :D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-28 21:25:00 följande:
    insåg att det är just på onsdagen jag har läkarbesök, kan vi säga tisdag eller torsdag istället? Jag har olivgrön barnvagn, är nog inte lätt att missa, haha! Svart jacka =)
    ah ;) Tisdag kan jag inte men jag kan på torsdag! 11.45, torsdagen den 6 maj! Jag spanar efter en olivgrön barnvagn! Det här ska bli spännande och kul! :D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-28 23:04:56 följande:
    vid Mondo! Ok, tiptop! haha, jag känner mifg som en rysk agent eller något "ehum...Minifer!....Malaki??? Kod Grön!"
    Kod grön it is! Mycket spännande och lite "crazy". Kul ska det bli i all fall!
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-04-29 09:28:23 följande:
    Imorse fick jag en beige flytning igen..syndes när jag torkade mig första gången-sen inget mer. Kändes nästan som äkta mensvärk när jag satte mig på toan och inte växtvärk.  Sist detta kom var för exakt en vecka sen. Skulle haft mens som icke-gravid för två dagar sen-så jag sätter hoppet till det. Men suck alltså!! Man blir ju sååå orolig. Håll tummarna för mig är ni snälla!  v.8+3 idag..
    Håller tummarna för dig! Det är säkert icke-mensen som spökar. När jag var på VUL i tisdags (då 8+2) sa det att det kunde vara detta och att en del kvinnor "blöder" den tid de skulle haft mens under graviditeten. Mina flytningar var också beiga. Nu är de vita igen så det gick över. kramar i mängder!{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW
    AnnaCL skrev 2010-04-29 18:20:35 följande:
    Hej på er.Tänker ni göra någon fosterdiagnostik?
    hejsan, vi kommer göra cub-test :)
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-02 11:30:33 följande:
    I morgon gäller det!! 14.30.Har ont i magen idag...dumma!!!Är nervös och känner samtidigt att det ska bli skönt att få det gjort, äntligen!Efter VUL så vet jag ju om det är så att jag är gravid på riktigt och då ska det bli skönt att få vara det också. Officiellt.Jag hoppas ju det ska vara ok den här ggn, men det känns inte säkert. Jag har ju inte kännt efter lika mycket nu för att slippa bli så jävla ledsen och besviken igen.Om det nu går att undvika...tveksamt!!Håll era tummar nu!!
    Lycka till! Det kommer att gå jättebra. Lovar att tänka på dig 14.30 idag. Kram!
  • MalakiW
    MalakiW skrev 2010-05-02 13:02:56 följande:
    Lycka till! Det kommer att gå jättebra. Lovar att tänka på dig 14.30 idag. Kram!
    Menar 14.30 i morgon så klart ;D
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-05-02 06:49:54 följande:
    God morgon alla! Här är jag uppe galet tidigt för en söndag morgon.. meen vi somnade faktiskt halv sju igår kväll! haha!! Hade varit ute på valborgskvällen på utefest -scotts spelade. (Nova är hos sin farmor och farfar.) Jag var fyllechaffis! Lätt att skylla på att ngn måste köra. Sen vaknade vi så tidigt igår morse då katterna var igång tidigt och solen lös in. Så på dagen var vi så trötta-även om sambon var lite bakis också. Så vi köpte "Avatar"-filmen och la oss i sängen och tittade på den vid strax innan fyra och när filmen var slut halv sju så somnade vi. haha!  Och när man då vaknar till runt midnatt känns det som man lika gärna kan sova resten av natten också-skönt!  Igår fick jag också lite beiga flytningar på morgonen men inget mer sen..ställer in mig mentalt på ett missfall så jag inte blir besviken att det inte blir nåt. Men förstår ju att det är vanligt med lite blödningar när mensen skulle kommit i v.8+.  Idag är jag v.8+6 och imorgon går jag in i v.10-helt galet! På torsdag (9+3) är det inskrivning men funderar på att fråga om jag kan skjuta upp det tills jag varit på mitt VUL i v.11+0 då jag ska få träffa läkaren också. Tror ni hon tycker man är knäpp och nojjig då? Vill liksom inte hunnit skriva in mig och så ligger bebis därinne och är död..  
    Känner med dig - jag har haft beige- gula- flytningar i ca en vecka nu. Ibland är det borta helt och så kommer de tillbaka när man börjar slappna av lite. Har inget ont - har du? Jag var på VUL i tisdags och kollade och såg ett litet hjärta - allt såg fint och normalt ut... Så jag inbillar mig att allt är lugnt fortfarande eftersom flytningarna ser ut precis som innan i veckan och då var ju allt ok. Tycker att du verkligen ska unna dig att tillåta dig att känna att du är gravid tills motsatsen är bevisad!  Försök att få inskrivningen lite senare, tycker inte alls att de har ngn anledning att tycka att du är knäpp! Helt normalt ju! Själv ska jag inte på inskrivning förräns jag är i vecka 15, vilket känns löjligt långt borta.. Det är dock efter vi gjort cub-testet, så det känns ok ändå.. CUB-testet ska vi göra v12+0.

Till sist: Allt kommer gå bra! Tänker på dig! Kram!
  • MalakiW

En helt annan sak: Vet ni om det är ok att gå på spa och få massage när man är gravid? Är nästan på gång att boka en spa-weekend om ngn vecka men vill klart inte riskera ngt om det inte är ok.

• MalakiW
    linn78 skrev 2010-05-02 13:05:07 följande:
    Emelle: Jag önskar också lycka till... Jag ska på vul kl 16MalakiW: det är imorgon hon ska gå men du kan säkert tänka på henne idag också
    Jag tänker dubbelt, så går det dubbelt så bra! ;D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)