-
jag har gjort så ibland att jag har lagt mig en timme på sena eftermiddagen efter jobbet eller tidigare om jag är ledig. Brukar hjälpa mig att va vaken iaf till kl.21 sen.NhjärtaD skrev 2010-05-16 21:21:35 följande:Vecka 12 imorgon!! har inte mått illa på vecka Men fortf dödstrött....när vänder det, imorgon ele? hehe, de säger du att det brukar bli bättre efter v 12. Sexlusten är verkligen 0, min sambo börjar snart blii desperat Har ni nått råd ang tröttheten? Är verkligen tröttsamt att vara så här trött!!!Igår däremot var en ovanlig kväll. Jag var vaken ända till kl.23!
Kan berott på att vi sov till 09 på morgonen och jag var mer utvilad då..sambon var väldigt förvånad att jag höll mig vaken!Sexlusten ja..finns där men orkar helt enkel inte. Får bli de dagar jag sovit en stund och sen duschat på kvällen så jag är pigg och fräsch. Kanske 1g/v? Högst..stackars männen!
-
jag har också konstiga drömmar-ibland är det att jag fått missfall-ibland upplevt förlossning men då med ett dödfött helgånget barn. Häromnatten att jag hade fallit i koma men grav.fortsatte-och de förlöste mig med kejsarsnitt i koman-vaknade upp när bebis var 1år och var sååå ledsen för att jag missat hela bebistiden! Är orolig och inne i v.12 så det märks väl i drömmarna med?

Idag v.11+1 och på torsdag ska jag på läkarbesök för planering av grav. för se om det blir lite extra koll då jag haft problem innan. Syrran fick det sin förra grav-var nog på 5st UL och massa extra koll-allt pga MIN historik med proppar. Så det vore ju konstigt om inte jag fick det med.
Fast man vet aldrig med denna sjukvård-är samma län men olika kommuner vi bor i. -
NhjärtaD: Haha! oki..ska hälsa han det!
Gå iväg nu och gör det du ska kvinna!
haha!!
-
God morgon! Sitter och äter lite frukost med solen skinande genom fönstret och fåglarna kvittrandes genom altandörren. Härligt att bo ute på landet!

Idag är jag ledig men har saker att göra ändå. Ska träffa läkaren på MVC i em för en grav.planering iom att jag tar mediciner. Hoppas på fler kollar av mig och bebis.
Jag tycker det är kul att springa hos MVC. haha! Mamma följer med och har hand om Nova sålänge, sen drar vi på stan och ska shoppa lite. härligt! Blir en bra dag det här! -
majorima: Jo, alla får en liten plan framöver på inskrivningen så du ser ungefär när du kommer att gå. Du får kanske tid till R-UL eller får du beställa själv.
Men jag ska planera in fler läkarbesök än "normalt" och kanske Tillväxt-UL och sånt.De "vanliga" tiderna fick jag på min inskrivning.Gud så härligt väder det är här idag!
Vad glad man blir!! -
oj-det kan ju inte vara så lätt! shit!Mopplis skrev 2010-05-20 17:34:36 följande:Idag har jag vatt på MVC- fortfarande BF 23 dec. Ska däremot inte gå upp ett kilo under graviditeten och fått fysiskt aktivitet på recept (?!) Hur fan ska detta gå?
klart du FÅR gå upp, men förstår om det känns pressande att ha BM över axeln.Hur har det gått hittills då? Här står det still änsålänge..gått ner ½kilo och är i v.12.Idag var jag hos läkaren på MVC. Fick recept på trombyl så jag tog den första tabletten idag. Fragminet har jag tagit i 2v lite drgt. Hoppas på inga proppar denna gång!Fick ett extra BM-besök i v.20 för att lyssna på hjärtljud och sen ska de hålla koll på SF-måttet. Får göra tillväxt-UL med flödesmätning v.32 och sen varannan vecka ända fram till förlossningen. Så här blir det måånga ultraljud!
Gutt att de ska hålla bättre koll denna gång! (Nova kom ut tillväxthämmad på övertid med proppar i moderkakan) -
Wow vilka lustiga termer ni slänger er med minifer och majorima! haha! Jag fattar då ingenting!
Här sitter jag lite irriterad pga trötthet. Skulle sova en snutt när sambon kom hem men det gick inte då det ringde och ugnen pep-katterna sprang rally osv..så nu märks det på mig att jag hade behövt den lilla sömnen för att vara glad och pigg ikväll. suck! stackars sambon!
Idag hade mina stöd-strumpbyxor kommit med! snyggt!
får se hur ofta de åker på..kan ju va lite jobbigt i värmen! I höst är de nog sköna istället. Bara 2dgr kvar på v.11 sen har jag klarat av 12veckor!!
-
MalakiW: Stor KRAM!!!!

-
TheUnknown: såg inga mammakläder när jag var där sist förrförra veckan iaf. Men det finns ju så mkt snyggt på vanliga avdelningarna som man kan använda. Ja det är ju byxor isf..
Idag är jag i v.13!! hihi! Pustar lite smått ut nu men med tanke på MalakiW:s tråkiga upplevelse så kan jag inte riktigt släppa missfallsrisken.. pustar ut totalt efter NUPP nästa vecka. Om det ser fint ut ska vi köpa ngt bebisplagg har vi bestämt!
-
Utomlands: Åhh så härligt glad du är! Det smittar av sig!
Jag är i v.12+2 idag så min bäse borde ju vara ungefär lika stor! Wow..6,5cm! hihi! Längtar sååå efter nästa vecka.På onsdag ska vi göra UL igen och hoppas såå att pyret mår bra därinne! Kommer nog studsa av glädje till barnaffären vi ska till efteråt. Har bestämt att vi isf ska "fira" med ett litet bebisplagg efter NUPP:et.