• Emelle

December Bebis 2010 :)

Timjah skrev 2010-04-14 12:06:20 följande:
    Freakar ut lite här. Gick på toa nyss och det var lite ljust rosa på pappret.. FAN, jag vill verkligen inte få ännu ett mf.. Men har inte ont. Åh, vilken panik!
    Men min yngsta så blödde jag igenom ett helt trosskydd en ggn i v 5-6. Fick panik och sen blödde det lite till. Fick åka och göra VUL 2 dagar senare och då såg allt bra ut. Nu cyklar det lilla fostret för fullt ute på framsidan ...Så det behöver inte vara någon fara!!
  • Emelle

Gratulerar och välkomnar er nya!!
    Någon som ska ha närmare Jul nu kanske...precis som jag??

Vi börjar bli många här nu!! Mysigt!

Själv mår jag kasst idag. Tror vi åkt på något virus jag och vår yngsta.
    Har ont i magen och får springa på toa.
    Mår ilal också...Blä.
    För det kan ju inte vara grav relaterat väl...när jag har "ont" i magen. (högt upp, inte i livmodertrakten)

• Emelle
    AnnaCL skrev 2010-04-14 22:39:04 följande:
    Välkommen till er nya!Har faktiskt gjort ett till gravtest idag. Testade senast på BIM-3 och då var det ett svagt plus, ville kolla att detta blivit starkare och det hade det verkligen. Får ibland lite noja över att vara skengravid:) Tycker att dagarna går sakta och längtar så att få berätta för alla närmaste. Vi har bestämt att inte säga något föränn vid vecka 12 eller så. HUr har ni tänkt kring detta?
    Haha, skönt att höra att det är fler som testar igen och igen...!!

Vi har berättat för våra närmsta vänner, de som följt oss och stöttat oss sen MA:t.
    Sen bloggar ju jag här på FL och har gjort som en bearbetning efter MA:t och där skriver jag ju givetvis att vi plussat och ber de som läst det att dom ska låta det stanna här på FL. HUr bra det går vet man ju inte men samtidigt är det ju ingen hemlighet precis då alla i vår omgivning vet att vi försöker igen.
    Men vi tänker berätta för "alla" släkt, vänner och bebisens syskon, efter att vi varit på VUL i v.7 och fått se ett hjärta slå!! *hoppas hoppas*
  • Emelle
    bebbi skrev 2010-04-15 08:07:42 följande:
    Vi har inte haft något mf eller ma men vi kan inte få barn själva ujtan vi får göra ivf, vi har ju plussat nu och så men vi ska också vänta med att berätta för en massa förrens vi har vart på vul och sett hjärtat/hjärtarna slå =) känns skönast så, jobbigt med alla frågor annars om något skulle hända..
    JA visst är det jobbigt med alla frågor på ett sätt. När vi fick MA visste alla att vi väntade barn, jobb, vänner allla!!

Samtidigt var det skönt för alla förstod att man var trött jätteledsen och det var jättepositivt att ha det att falla tillbaka på istälelt för att gå runt och låtstas att allt är som vanligt!
     Både bra och dåligt att vänta.
    Nu väntar vi mest för barnens skull. Så jobbigt för dom att gå igenom en gång till om det går illa. Men det kans det ju göra sen med. men efter vul känns det ju liiite säkrare om det ser bra ut då!
  • Emelle
    sweet86 skrev 2010-04-15 08:54:17 följande:
    Hoppar in här jag med E sååå glad för att det gror e en liten mini där inne..Har svårt att förstå att det e sant och e lite på spänn hela tiden pga ett ma och ett missfall tidigare. Men nu är det tredje gången gillt..  måtte det gå vägen.Plussade den 12/4..
    Grattis, när har du BF?
  • Emelle
    Juvel skrev 2010-04-15 10:05:57 följande:
    Gud va förrivrad jag är... Har HELT räknat fel på min eventuelle graviditet. Var på vul igår och då såg gyn ingenting. Han sa att jag ska komma tillbaka nästa torsdag för att se igen för det kan vara för tidigt att se något. Jag trodde då att jag var i kanske vecka 6. När jag nu kollar almanackan så ser jag att jag hade ägglossning runt den sista mars/första april... Alltså är jag idag i vecka 4+1 enligt fl!!! Jag har inte blödit mer än i tisdags då det kom lite brunt på pappret och gravtesten är fortfarande jättestarka. Vet inte vad jag ska tro och jag hoppas ju naturligtvis in i det sista. Har inga som helst symtom mer än lite molvärk i magen till och från och lite värk i korsryggen (som lika gärna kan bero på att jag burit dottern lite för mycket jag vet...:)ÅHHHH va jag hatar att inte veta! Ni som tagit blodprov fö ratt se om HCG-mängden stigit, hur har ni gjort då? Ringt er BM eller er gynekolog? Jag har beställt nya tester också (clearblue) för att ta i nästa vecka för att se om de blivit starkare... Knäpp? Jag?? Inte det minstaVad tror ni tjejer??? Ge mig hopp!
    HCG mäter dom genom blodprov på gyn. Du skulle bett att få ta prov när du endå var där...
    Köp ett digitalt test och se viken vecka det visar.
    Du bör ju vara 1-2 dagar etfer mig och jag hade 2-3 veckor efter befruktning igår på ett CB digital...
  • Emelle
    joannakba skrev 2010-04-15 10:22:03 följande:
    Hallå!!Efter 4 gravtest har jag insätt att jag är faktist gravid igen WIIIIHOOO!!! Det är en lite böna som flyttat i magen och jag längtar och hoppas att allt skall gå vägen. Jag haf Bf 15/12och har gått in i vecka 6 idag!Grattis till alla som har fått en lite böna i magen!
    Grattis och välkommen!
  • Emelle
    Juvel skrev 2010-04-15 10:58:16 följande:
    Aj då, jag får de dem mäta nästa vecka då kanske. Tog ett CB-digital i måndags, Bim-1 eller 2 och då visade den 1-2 veckor. Har beställt ett nytt som jag tänkte ta nästa vecka på typ måndag eller tisdag och då ska det ju visa 2-3 veckor hoppas jag. När har du BF? Jag har, OM allt nu går vägen och detta inte är ett MF, runt den 21/12...
    Jag har BF den 20/12.
    Nästa exakt samtidigt då ju.Givietvis ska vi båda ha våra bebisar då!!
  • Emelle
    joannakba skrev 2010-04-15 12:50:00 följande:
    Jag har inte ett enda symtom förutom utebliven mens :) och jag hoppas att jag slipper att få några oxå :) Jag har redan budat hem ett par mammajeans på tradera :) Man vet ju aldrig när man behöver börja använda dom :) när jag väntade mitt första barn så var jag tvungen att började använda mammabyxor redan i v 11.Jag vill få bebis mage nu......
    Jag blir också svullen som bara det tidigt i gravidieterna.
    Idag är första dagen jag tycker det är pest med byxor som sitter åt, men det är ju bara svulland och uppblåsthet än. Men jeans skulle jag aldrig kunna ha idag alltså.
    Mammakläder är ju tidigt för min del, men tack och lov för leggins!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)