Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2011-09-17 20:17:23 följande:
    Aprilbarn: Vad jobbigt att börjar krångla nu, jag förstår dig att det är jobbigt. När jag fick min stora tjej tänkte jag amma så länge hon ville, hon började sova hela nätter när hon var 17 månader och då slutade hon också amma, kändes som en lagom ålder. Hoppas det blir bättre så du slipper sluta innan ni är redo!
    Ja verkligen, förhoppningsvis så funkar krämer så vi kan gå tillbaka till våra vanliga rutiner igen. Just nu vill han inte äta alls när han inte får amma så han dricker mest bara välling hela tiden :/ Ja vill han inte amma mer när han är runt 1½ år så tänker jag ju inte tvinga han men känner också så att han får hålla på så länge han vill (och det går då :/ )

Angående ålder livsmedelsverket råder till helamning i minst 6 månader och sen delamning till 2 år. Bara för att de börjar med vanlig mat så är inte bröstmjölken som vatten. Det finns mängder med nyttigheter och antikroppar i den länge efter Glad
    2 barn mamma, jag tror inte det för båda bröstvårtorna är såriga och så ska det ju inte bli av en graviditet, men man kan ju alltid hoppas haha Skrattande
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn

Hittade denna från karolinska :)
    Från ungefär 6 månader bör amningen av näringsmässiga skäl kompletteras med annan föda, men det är fördelaktigt om bröstmjölken utgör en del av kosten under hela första levnadsåret eller längre” .
    www.karolinska.se/Verksamheternas/Kliniker--enheter/Kvinnokliniken/Amningscentrum/Amning/Rekommenderad-amningstid/

Men strunt i det nu alla ammar väl så länge de själva vill, vissa ammar inte och vissa ammar länge så länge alla är nöjda och glada Skrattande

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-17 20:45:15 följande:
    Jag tror på en bebbe i magen
    Du gör det Skrattande hitils har testen varit negativa men jag har ju bara haft en mens så jag har ingen aning om när äl kunnat vara, kan ju varit sen så jag fortsätter hoppas Skrattande
  • April barn

Haha ja jag har tänkt på det, får pröva på tandemamning ;) många barn slutar ju självmant att amma när råmjölken kommer också så vi får se hur det blir Skrattande
    Men jag fick negativt test idag så jag misstänker att mensen hade tänkt sig att vara oregelbunden tyvärr Obestämd har inte fått mens än iaf men haft mensvärk igår och idag så jag hoppas det är tecken på antingen äl eller grav och ingenting annat Skrattande

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-17 21:19:58 följande:
    Jag fick svagt + på bim-6 (testlagret)
    Jag fick neg på bim-5 (Cb)
    Jag fick konstigt + utan färg på bim-3 (pregg)
    Jag fick svagt + på Bim+3 (testlagret)
    Jag fick svagt + på bim+6 (testlagret)

höhö så       
    haha ja du ;) men Marcus fick jag jäättesvarg plus på bim+5 men på ul blev jag tillbakaflyttad 6 dagar så var väl egentligen på bim -2 då... Ja denna kroppen kan göra en galen för mindre saker ;) har iaf beställt hem 6 test från billiga tester nu om det skulle bli mycket testande vill jag inte kpa fler dyra test :)

Gott med mos, vi brukar också göra saft och sånt själva allt är godare hemmagjort Skrattande
  • April barn

Njae jag frågade Bm om det, anledningen att det kan vara svårare är ju att mensen kanske inte kommer förens man slutat men jag har ju redan fått den så då ska det inte vara problem :) Vi får hoppas det är tur och att det blir plus denna gången Skrattande

• April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-17 22:33:37 följande:
    Aha vad skönt:) hoppas du är gravid nu då, när ska du testa?
    Testade senast idag men det var helt negativt igen, så jag misstänker att mensen kanske känner för att vara lite oregelbunden eller att äl kommit någon vecka senare har beställt hem 6 test det ska ju räcka iaf Skrattande
  • April barn

Ja jag har också hört det men hoppades ju att den skulle vilja vara regelbunden ige, men jag har alltid haft lite längre cykel också.. Jaja vi får väl se när det kommer plus :) Haha ja fy det är ju så svårt att hålla sig borta från att testa

• April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-09-18 11:45:22 följande:
    Tjejer min lille prins är fortf förkyld men har ingen feber, snorig som bara den och en otäck hosta som gör sig påmind speciellt på nätterna. Vad kan jag göra för att lindra? Kan man ge honung i camomill the för barn?? Eller är honung för starkt?
    Honung ska man inte ge innan de är 1 år, det kan finnas någon bakterie i som kan skapa inflamation i tarmen. Men varm mjölk eller varm välling kanske kan lindra? Ofta lindrar ju varma drycker överlag.. Hoppas han blir kry snart..
  • April barn
    Mama Jessie skrev 2011-09-18 11:56:59 följande:
    Ja jag menar bara att socker är ju inte nyttigt får nån, stor som liten, så att ge nån socker som inte ber om det eller inte ens vet att det finns tycker jag är onödigt.
     Vissa runt omkring mig tjatar redan redan om att ge Anton en kaka eller bulle, men varför liksom? Han blir precis lika glad för en riskaka eller fruktbit
    Åh vad jag känner iegen det, alla på sambons sida tjatar heela tiden om att han ska få godis och bulle tror att vi upprepade gånger sagt nej det går lika bra med frukt till han. Åh vad det är irriterande och respektlöst Skrikandes
Svar på tråden December Bebis 2010 :)