Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Ang feber så har jag hört att så länge de inte är alltför påverkade av den så ska man låta febern ha sin gång...

Det är ju kroppens eget försvar, låter man den ha sin gång så bekämpar kroppen sjukdommen snabbare, istället för att sega ut på det.

Någon som hört samma?

• mamma smurfen

Nä, nu e de dax att sova, ska på bröllop imorgon, en av mina bästa vänner ska (äntligen) gifta sig, så idag har jag plockat ögonbrynen å färgat dem (AJ AJ) å vart ute hela dagen å letat något att ha på mig, VET att det var i sista minuten, men tror jag hittat något att, om inte ta bort alla fettvalkar så iaf dölja dom på ett snyggt sätt (hoppas hoppas), hitta  även en nagelsalong som fixa naglarna, acryl, och fransk manikyr för låga 395 å SUPER nöjd!

Imorgon bär de av vid 10 för å få håret uppsatt.

Ellie ska ut till farfar å hans fru( farmor då sambons riktiga mamma dog då han var 14)

Det blir 1a övernattningen för Ellie, e såååå nervös.

Blir jag godkänt fin, så ska jag överväga att ta ett kort å lägga in här*ler*

Det roliga är att vi firar ett år som förlovade, å 8a som ett par imorgon=)

Nattis=)

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-09-24 07:25:56 följande:
    Då borde ju Elliot vara ungefär samma stl som anton också. Jag vet inte om Reima är stora i stlekarna, nån som vet?

Mammasmurfen: vad kul det låter! Grattis till förlovningsdagen. Vi har varit förlovade 2 år 1 november :) du får gärna tipsa om nagelstället med, alla ställen jag hittat har det kostat närmare tusenlappen.
    Stället heter asien nails( eller liknande) ligger i samma hus på backaplan som JC, clockmaster och The phonehouse, just nu har de spec pris på 395.
  • mamma smurfen

Här har Ellie sovit mest hela dagen, stackars snuttan har feber, vid 9 va den på 37.6 i örat, så ska man lägga till 0.6, å vid 13 var den uppe i 38.2 + 0.6 Rynkar på näsan

Men har iaf fått i henne en portion gröt å en flaska välling, får hoppas att den inte stiger mer, vill undvika alvedonen så länge de går.

• mamma smurfen

Här är det oxå mammigt, ingen annan duger om jag är i synfältet, var jätte orolig när vi skulle bort på bröllop förra helgen, men det var inga problem alls, men den ende som dög då var farfar*s*, å han njööööt kan jag lova=)

Ellie har fortfarande feber, inne på 4e dagen nu, men den blir inte högre utan ligger runt 38-38.5, hon äter som hon ska men sover massa, vet inte riktigt hur jag ska hantera de, för jag vet inte vad som orsakar febern, inte snorig eller rosslig, tar sig inte för öronen heller eller är röd i halsen.

Tror inte de är tänder som orsakar det hela heller eftersom hon inte fått feber när tänderna hon har bröt fram, men men, så länge hon äter å dricker så e de nog ingen fara.

Lillsnurr; Vi har oxå en maxi cosi mobi, å Ellie sitter gärna i den, är lugn å verkar tycka den e bekväm.

• mamma smurfen

Ellie har 6 tänder, 2 nere å 4a uppe, men det e ju jätte olika när de kommer.

Mina killar fick sina första när de va runt 8a månader båda 2,

och de ligger forfarande efter vad de gäller den biten, fast nu gäller det att tappa mjölktänderna*ler* tandläkaren har bra sagt att et e ju bara bra=)

Fast nu e stora grabben ikapp, han fick dra den sista mjölktanden i somras, 11 år gammal*ler*

• mamma smurfen
    Mama Jessie skrev 2011-10-03 12:40:24 följande:
    Nån här som vill spela lite wordfeud kanske? Jag heter jessi111

=)

å jag är busan73

• mamma smurfen
    mamma smurfen skrev 2011-10-03 12:49:35 följande:

=)

å jag är busan73

hahahaha*ler* vi adda samtidigt juh=)

• mamma smurfen
    linasmama skrev 2011-10-03 20:42:52 följande:
    Okej, hoppas det "bara" är det och inget värre. Det konstiga är att han har ätit dexoferm i en vecka för ett annat problem. Men låter som han får komma hem idag iaf. Hoppas!

Tack alla  
    Hur går det för sambon?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)