Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

Jag blir illamående när jag ammar :( har alltid blivit illamående om nån pillat för länge på bröstvårtorna :P men inte fasen trodde jag att jag skulle må illa av ammande :(

• ludicrous

Majorima - jag beställde precis en Manduca-sele. Vill inte ha en babybjörn och är inte så pigg på att knyta, är rädd att knyta fel o så.. Så det blev en sån sele som är ergonomisk o mysigare :)

• ludicrous

Majorima- hittade en som kostade 990 kr, tycker nog det är värt det. Har ju en dotter som måste till dagis, även om inte det är framkomligt med vagn. Har problem med ryggen och vill inte utsätta min rygg för dum belastning. Dessutom går vi mkt skogspromenader när det inte e snö, så jag lägger hellre ut lite o kan använda länge :) det är ju en engångskostnad.( finns på Blocket oxå)
    Se om du kan prova sjal innan du köper en, alla trivs inte med sjal :)

Linasmamma - har du nån som kan avlasta dig? Nån som kanske kan ta en timmes vagnpromenad så du får vila?

• ludicrous

Pickaboo- hur mkt gick du upp? Jag gick upp ca 14.5 och har gått ner typ 8-9 av dom o det gjorde jag första veckan drygt, sen står det still :(

• ludicrous

Jag stör mig på att jag fastnat med vikten, men hoppas på att det släpper nästa vecka när jag blir själv o måste gå fram o tillbaka till dagis två gånger och kan få ha tv-speletför mig själv o köra Wii Fit efter morgonpromenaden :) med Nova gick jag upp 25 kg o det tog ca 9 månader att gå ner, vilket kanske e mer hälsosamt.. Så nu känner jag att de 6 (+4-5) kilona som e kvar tar jag med ro :) Emil är ändå bara tre veckor, jag är sjukt sötsugen ( skit oxå att det kom nu, var det inte under graviditeten) o vädret suger :( men dom åker av tids nog :)

MINIFOM, kan man köpa det på eget bevåg eller måste man prata med BVC först? Emil stånkar å stånkar o ut kommer prutt efter prutt och det verkar riktigt jobbigt. Han äter sig fullt mätt, eller ja han borde ju vara mätt efter att ha ätit 25-30 min och släpper själv bröstet då, men kan ändå vara ledsen sen, inte den Emil vi känner igen direkt :( så vi tänkte prova minifomdroppar

• ludicrous

Igår fick vi hem Manducaselen! Otroligt snabb leverans, endag bara ;) är missnöjd med färgen tyvärr, den såg ljusblå ut på bilden men i verkligheten är den halvdassigt turkosaktig :( men men, det går ju att leva med! Tycker den verkar lite krånglig att få på just nu men man lär sig väl, ska använda den ordentligt idag o känna efter :)

Är jättetrött idag o på dåligt humör. Det där jävla tv-spelet börjar gå mig på nerverna, ska ta ett snack med sambon sen. Han spelar till 2-3 på nätterna och lägger ju iom det allt morgonansvar på mig, att Nova får i sig frukost o kommer till dagis, och hundens morgonbehov. Mycket står jag ut med o biter ihop, men han har ta mig faan pappaledigt, inte semester!! Han sa själv vid 3.30 inatt ( när vi kom i säng, jag däckar i soffan..) att han nog måste lägga sig tidigare för han är rödsprängd i ögonen. NO SHIT!! Eftersom Emil vaknar runt sju o e vaken nån timme så måste ju han med ner så jag får fixa allt med honom i famnen. Tack o lov att bärselen kom!

• ludicrous

Vart är vår Emil ? :( han skriker o skriker. Han har varit världens mest nöjda o lugnaste unge, så pang, magknip??!! Min stackars lilla älskling :( köpte minifom igår och det står att det tar 1-2 dygn, men idag har det bara blivit värre o jag känner mig helt VÄRDELÖS som inte duger :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)