December Bebis 2010 :)
Ska på VUL idag kl 15.30 :) Hoppas kunna se någon liten böna
Gått in i vecka 11(10+0) idag.. Underbart!!
Ska på VUL idag kl 15.30 :) Hoppas kunna se någon liten böna
Gått in i vecka 11(10+0) idag.. Underbart!!
11(10+2) BF 12 Dec. Åh så kul !! Lycka till alla!! Håller tummar och tår att allt går bra! ;)
Dagen idag har varit en känslosam berg och dalbana. Började med väntan på blödningsmottagningen för att se så att allt var borta. Blödningsmottagningen är ju på kvinnokliniken så man hann att se duktigt många gravida kvinnor och många många småbarnsföräldrar med nya bebisar. Tortyr på hög nivå (förlåt alla här för dessa känslor!).
Sen kommer man in till läkaren och det är samma läkare som jag träffade när jag var på tidigt VUL då det såg bra ut. Efter ca en halvtimme ( i tystnad) säger hon att hon tror att allt är borta. Hon tror för att det är ett myom i vägen som skymmer sikten. Myomet ligger i den sk livmoderhålan och har liksom tryckt in sig i själva graviditeten.
Ytterligare en läkare ska konsulteras för att se på bilderna men han är borta just idag. Nu ska jag få besked om vad han tycker i morgon. Om han tycker att det är ngt kvar ändå ska jag skrapas och sen ska de bedömma om myomet ska bort eller ej. Detta är en medicinsk bedömning och kan inte göras förrän jag slutat blöda helt och hållet.
Jag känner av hela mitt hjärta att det där myomet ska bort! Myomet var på 3 cm och mitt foster var på två cm.. Känns som att mitt foster dog i kampen mot myomet. Hon beskrev det som att myomet "grävt in sig" i graviditeten och hindrade att näringen kom in. Hon kan inte säga säkert om detta var anledningen till MA, men i mina öron låter det så.
Sen när jag kommer tillbaka till jobbet berättar en av mina kollegor att hennes dotter ligger på KK och ska föda. Var svårt att hålla masken där.
I morgon väntar ett eldprov - då ska jag träffa en vän som just fått barn. Bävar.
Sorry för att det blev så långt! Var tvungen att skriva av mig lite.
Kramar i miljarder!
Välkomna alla nya :) spännande tid vi har framför oss tjejer
Hoppas att ni alla mår bra!
Hej tjejer!
Var hos läkaren idag. Hade ont i magen. Bebben levde rövare.. Men han hittade en muskelknuta i livmodern. . :( Han berättade att missfallsrisken ökar då... Hoppas hoppas att det inte är någon fara.. Men just nu hade bebben massa plats sa han..
Är i vecka 15(14+0) räknade han.. Hoppas att allt går bra.
Har ni hört något om någon som haft det och det gått bra?
Kram