Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-19 08:36:24 följande:
    ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!! Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli??? Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
     vet att kring 11 juli är jag i v 18 (ska på bröllop då i england så var tvungen att kolla upp) då hade jag mage sist, men inte bauta.

Emynem: Hurra för att du slutat blöda! Tiptop! Hon du snackade med verkardock mer än lovligt trög *suck* Jag vill också gör tidigt ultraljud, i alla fall om jag inte får nuppa och kubba, fixar inte att vänta till v 18-19 =/
  • Minifer
    sandra8712 skrev 2010-04-19 17:10:14 följande:
    HEJ allihopa:) va ett tag sen jag va inne nu. Tog ert råd o väntade en vecka innan jag testade med cb o fick plus:) är världens lyckligaste, ska ta ett digitalt idag med så jag ser vilken vecka jag är i:) grattis till alla nya:) har inte orkat läsa igenom allt här på mobilen bara:p
    vad kuuul, GRATTIS!!!! :D:D:D

abeata: välkommen kul att du hittade hit!! Och GRATTIS! :D
  • Minifer
    Momalicious skrev 2010-04-20 10:15:39 följande:
    Hej tjejer!  Nu får jag äntligen hoppa in här, tjoho! Suttit och följt den här tråden och drömt mig bort.. MEN! Idag fick jag plus på stickan, svagt svagt, men absolut positivt. Jag är i världens chock för det är första försöket för första barnet och jag trodde aldrig att det skulle gå så fort. Jag hade mentalt verkligen ställt in mig på ett år för att inte bli besviken. Så, total chock men total lycka. Hoppas bara den lilla plutten stannar kvar där inne *håller tummarna* Är idag i vecka 4 (3+3) så det är ju väldigt tidigt. BF 31 december  Grattis allihopa! :D
    grattis!!!! :D:D:D:D:DD:

SJälv har jag just varit på inskrivning och är så jäkla nöjd! Jag blev flyttad från 4+4 till 5+6 så går in i v 7 imorgon, vilket inte gör något eftersom det för mig närmare ul. Just nu ÄLSKAR jag att ha diabetes, fick detta schemat:

Såhär kommer det se ut!

ögonfoto:v5-8 samt v24
    läkarbesök: v5,8,32,38
    v5 även dietist samt Obstetiker

Provtagning: Hb, HbA1C, urinodling, Ferritin, TSH, T3, T4 samt Albumin clear (vad det nu är) v. 5,12,20,30

Ultraljud: v8 kontroll av viabel graviditet
                  v12 NUPP+KUB
                  v18 Rutin 1
                  v20 hjärtgranskning
                  v28 tillväxt+flöde
                  v32 rutin 2+flöde
                  v36 tillväxt+flöde
                  v38 tillväxt+flöde
                  v39 - till partus flöde 1 gång per vecka

och så en massa BM-besök på det såklart. Jag har att göra! :D Behövde ju inte ens be om tidigt ul eller KUB eller någonting, sååå skönt!!
  • Minifer

ja det känns toppen!! Det ALLRA bästa är ju att min diabetes är ny, så det är inte lika mycket risker inblandat för mig som för en diabetiker som har svårstyrt socker och ingen egen isulinproduktion. SÅ gött!! iihiihiihh

• Minifer
    Emynem skrev 2010-04-20 15:47:17 följande:
    Nej vilken lyx att bli framflyttad!!! Hur gick det till? Vi som skulle ha 1 dag i mellan. Haha svikare!!! ;P
    hennes snurra måste vara dopad! Haha! Äh, oroa dig inte, jag vet ju när jag hade äl, så när de gör ul kommer de ju flytta tillbaka mig igen :D Lät henne hållas för att få tidig ul, muuuhahahaah!!!
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-04-20 16:57:51 följande:
    Härligt men vad ä ögonfoto???
    det är att de fotar ögonbotten. Diabetiker kan tydligen få problem med kärlen (plus synen) så man fotar hur kärlen ser ut efter att ha hällt någon gojsig vätska i ögonen. Brrr!!
  • Minifer
    Ellans skrev 2010-04-20 18:21:30 följande:
    Ni verkar vara många som går på VUL. Finns de någon speciell anledning till varför ni går på VUL? Eller är det bara ändå av nyfikenhet? Funderar också på hur tidigt ni gått på VUL första gången och hur långt man måste gått för att verkligen se att något lever där inne? Funderar själv på boka in ett VUL men tror jag ska vänta tills v.10-11. Om allt går som det ska. Sist så upptäcktes mitt MA i v.12. så jag vill gå och kolla innan det gått så pass långt, även fast de inte har något med den här graviditeten att göra så blir det lätt så att man tänker mycket på vad som hände förra gången.
    ja mitt är ju pga diabetesen då. Men sist gjorde jag ett privat för att jagbara vägrade tro på att ngt kunde leva i min mage. Det ulet var det finaste minnet från hela graviditeten :D
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-04-20 19:14:14 följande:
    Hoppar in här också! Fick igår på vul reda på att vi tydligen väntar tvillingar! Bf 4/12 enl egen beräkning, men ska på nytt vul 3 maj så då fastställs bf också. Grattis alla blivande december-mammor!
    Hej! Oooh vad kul med tvillingar! Häftigt. Och lite läskigt antar jag. Stort grattis och välkommen! :)
  • Minifer
    Momalicious skrev 2010-04-20 21:24:02 följande:
    det är super! Särskilt som jag är VÄRLDENS nojjigaste. Just nu vägrar jag tro att det ens lever något därinne. too good to be true liksom =/
  • Minifer
    Licebe skrev 2010-04-21 06:59:44 följande:
    Hej! Plussade igår!!=) Och nu har jag vaknat för en timme sen för att kissa sen kan jag inte somna om, jag som kan sova vart som helst när som helst annars=) Ska snart ringa barnmorskan och fråga vad jag ska göra. Har inte mått illa eller nånting, bara lite "mensverk" Mår ni illa?
    Grattis!! Jag väntar mitt andra barn och har typ noll symptom! =) Mår inte illa och det gjorde jag inte förra graviditeten heller.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)