Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Nu har vi berättat för släkten ^^ Pappa fick den äran att berätta igår på min brors 17årskalas. "Vi har goda nyheter, Ing-Marie (min mormor), du ska bli gammelmormor!" Då tittade hon förvånat omkring och frågade, va vem ska ha barn? Tja du mormor svarade jag, du har att välja på min syster som inte kan (eller bör för den delen) få barn och på min bror som är 17 eller mig, vad tror du? Sen trillade poletten ner och då blev hon glad {#lang_emotions_wink} Mina mostrar med tillhörande samt kusiner blev också glada, så det känns bra detta. Nu får vi bara hoppas att allt går vägen {#lang_emotions_smile}

• Karttikeya

STOR kram till dig MalakiW! Kan inte föreställa mig hur det känns för er just nu. Kämpa vidare när det känns rätt! <3

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-23 22:00:07 följande:
    Om 2 veckor till rul
    Oj, får du göra så tidigt?
    Jag får vänta till 12e juli, JÄTTElångt kvar ju.. *cry*
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-23 22:13:03 följande:
    Jo, det är nog så, att det kommer gå fort.

Känns som om jag inte har några symptom längre.. {#lang_emotions_frown} Lite molvärk och lite större bröst det är i princip allt. Tröttare än vanligt, men det beror nog på att jag har så mycket i mitt liv just nu med stor tenta och flytt..
  • Karttikeya

Jag har gått upp två kg, om jag inte får gå upp mer än fyra till så gäller det att skärpa sig, haha. Fast det är ju iof mitt egna mål.. Men så fort vi flyttat så blir det mer motiverat att röra sig och äta bättre, blir mycket snabbmat nu och att träna är uteslutet då jag är så stressad av allt annat som händer.. LÄNGTAR!! Bara fyra dagar kvar nu!!!!! :D

• Karttikeya

Usch, idag är en riktigt dålig dag. Känner mig slut och less både fysiskt och psykiskt. Sitter och ältar min övervikt och hur värdelös jag är, att jag inte förtjänar all lycka jag har i mitt liv. När barnet är fött är det jag som går till en dietist eller liknande, måste nog inse att jag inte klarar detta själv.

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-25 15:03:40 följande:
    Gumman så ÄR DU INTE ENSAM jag finns hos dig då jag ska jag MÅSTE ner jag med!!
    Man känner sig smått maktlös när man inte får "banta" nu, det är det enda som fungerat innan. Har pendlat som en tok på 2 år nu.. Alla ord om "hur duktig jag är" och "som jag kämpat" ekar elakt i mitt huvud och påminner mig om att jag gått upp alla kilon igen.. Det går inte en sekund utan att jag har dåligt samvete över hur jag ser ut eller vad jag stoppar i mig. Dagar som denna äter det upp mig (ironiskt nog) och gör mig så här ledsen.. Vill bara vira in min feta lekamen i ett lakan och gömma mig för alla blickar som jag inbillar mig stirrar på mig i förakt.

Ja ni hör, jag är ett vrak. Tack för dina varma ord!
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-25 15:22:37 följande:
    Det är ju så man tänker men du ska tänka pos nu du e gravid du har ett litet liv som växer inne i dig som du redan uppfostrar och matar och ger kärlek till du kommer gå ner några kilon som vi alla men när bebisen har kommit så är det bara ta baby gympa med dig och bebisen och träna och må toppen igen
    Ja, jag ska försöka tänka mer positivt. Men ibland har man sådana här dagar. Det lustiga är att man har lust att möla i sig godis och choklad, när man sitter och lipar för att man känner sig fet och värdelös. Ack.
  • Karttikeya

Går in i vecka 13 idag. Ojojoj så veckorna rusar iväg.. Idag ska vi på studentskiva samt så smått flytta in lite grejer i nya lägenheten. Men först, läkarbesök!

• Karttikeya

Knasigt!! Jag trodde jag var i vecka 13, men ack så fel jag hade. Minns inte om jag skrivit i denna tråd att jag plussade väldigt sent? Testade först negativt när min mens var sen 10 dagar ungefär och först efter 4 dagar till, alltså 14 dagar efter bim fick jag positivt och då ganska svagt. Efter ytterligare 4 dagar, 18 dagar efter bim testade jag starkare positivt. Det är helt enkelt så att jag haft en senare ägglossning än vad jag trott. Så jag är bara i vecka 10 (9+0). Gjorde nämligen VUL idag eftersom läkaren brukar göra det på förstföderskor och då var fostret bara i vecka 10 till storleken. Så då kom vi fram till att det måste varit min ägglossning som varit senare och att när jag testade första gången så var det helt enkelt för tidigt :)

Nya bf är 24 december, haha..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)