Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-08-27 19:11:49 följande:
    Ja vi har ena riktiga godbitar! Våra småkillar! Hjärta

Nu är jag supertrött i kroppen! Har städat hela lägenheten så den är skinande. Härligt! Har dock dödsont i ryggen, benen osv. Men det är det värt! :)

Nu blir det en myskväll med min älskling, grillat kött (tar farväl av grillen innan det blir vinter hehe) och potatisgratäng med sallad. Gott gott! Sambon ska dricka vin den jäkeln så jag får nöja mig med alkoholfri cider
    Ha en mysig kväll nu allihopa!
    varje gång jag har varit gravid så har jag varit sugen på vin men inte annars lika mycket, kosntigt :(

Mannen dricker oxå vin ikväll :(

har haft flera sd nu ikväll, känns inte bra. Känns som hinnorna är på väg neråt, ni som fått barn förr kan nog känna igen den känslan, precis som något håller på ramla ut omman så säger :(
  • delifi2
    linasmama skrev 2010-08-29 12:44:48 följande:
    Jag har inte kunnat sova något i natt har haft ångest och vaknat flera gånger och bara gråtit.. Jag har mått skit dåligt..
    Min dotter har haft både ögoninflammation och svinkoppor en vecka ungefär nu och var hos läkaren i onsdags men vi skulle bara fortsätta tvätta men det blir bara värre hela tiden. Det är så sjukt frustrerande när det aldrig blir bättre utan snarare sämre.. Jag har tvättat och tvättat och gjort allt läkaren sa men det blir inte bättre, tycker så sjukt synd om henne och känner mig som världens sämsta mamma för att jag inte kan hjälpa henne. Men fick en tid idag igen hos en läkare så får hoppas de har något vettigt att säga och gärna någon medicin också..

Måste få fingrarna ut arslet och ringa mvc psykologen och boka tid och prata lite så kanske jag mår bättre sen.. Är så mycket tankar och funderingar om allt nu när jag är gravid..
    Ang ögoninflammation finns det en salva på apoteket som är receptfritt, kommer inte håg vad den heter men den är vädligt liten och har lite gul/vit förpackning. ANvänder jag till mina abrn när de har ögoninflammation,

Jag är en levande hormon när jag är gravid, är inne mycket på facebook och spelar farmville och fronterville, man ska bygga olika byggnader och till det ska man samla ihop hammaare, borr, spik osv min man sa (som ligger en level före mig) att man ska bygga nåt nytt och då började jag att stortjuta, jag var så lessen för jag blir aldrig klar med det jag bygger eftersom man ska samla ihop så mycket saker. Det tog knäcken på mig igår.
    Sen efter gråtattacken kunde jag ju bara skratt åt det men just då gick min värld under.

Ser jag bröllop på tv så gråter jag, jag grät till den "lilla sjöjungrfun" oxå, ni vet det tecknade variationen drf att ariel inte hann visa vem hon var för prinsen elelr vad det nu var.

Får ni göra ett til ul runt vecka 34?
    Här får vi göra det, ett tillväxt ul där de uppskattar hur mycket barnet kommer väga när de föds
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-08-29 14:20:17 följande:
    Jag har mått tipptopp i iaf en vecka drygt nu, haft besvär med ryggen iof men humöret har varit super :) tills idag... Spenderar dagen på toa :( får "kissattacker" ibland, får ont underlivet och blir jättekissnödig hela tiden. Det är ingen ide att försöka gå ifrån toan.. Det kommer tre droppar i minuten typ... Nu har benen somnat också ( jaa jag sitter faktiskt här nu...). Det gör så ont ända upp i magen o drar igång sammandragningar också. Ögonen tåras för kroppen spänns så mkt.. Det konstiga är att det inte brukar visa något på någon urinsticka och brukar gå över på några timmar, nu har jag dock haft det sen tidig förmiddag.. Känns ju längre än vad det är :( sköntbo klaga av sig lite :)
    vet hur det är, man kissar 3 droppar sen så när man gått från toa känns det precis niagarafallen ska komma.
     När det trycker mot underlivet så är det bebis som brukar hålla på att böka neråt, drf blir man så kissnödig, det kan oxå vara så att ibland så ligger bebis "på" urinblåsan så då kommer det int elika mycket men om man sitter på toa ska kan man föröska lyfta upp magen och buffa bort bebis så kan det släppa

Vad ska visa på urinstickan?
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-08-29 14:48:52 följande:
    Nej det här gör ont! Som in i helvete. UVI skulle kunna visas men det gör oftast inte det, så jag vet inte varför jag får såhär :( det gör ont hela tiden, ändå upp i magen, så kissar jag o när jag kissat klart så känns det som att hela kroppen slits i småbitar :( varenda muskel spänns och det e förjävligt. Har försökt dricka mkt vatten o även kaffe så jag verkligen ska ha mkt att kissa ut så det " rensas" men denna gång hjälper det inte
    tranbärsdricka kan hjälpa, men jag tycker du ska till vc imorgon och kolla upp det om du har så ont.
    Att dricka kaffe för att kisssa ut det hjälper inte spec mycket, drick vatten hellre eller tranbärsdricka.
  • delifi2
    LillSnurr82 skrev 2010-08-29 22:42:41 följande:
    Någon mer som börjat läcka mjölk?? Sitter här o kollar på Bridget Jones när jag känner att halva tröjan o höger bröst helt plötsligt e helt blöt.. hhmm.. inte trevligt..
    Läcker inte så mycket, märker det när jag tar av mig bh:n och det är lite kladdigt på bröstvårtorna,  jobbigt när man har några veckor till om man skulle fortsätta läcka
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-30 00:29:25 följande:
    Hej allihopa! Ligger i sängen och känner när bebis bökar runt! För första gången gör det mig inte glad.
    Min katt fick ungar för lite mer än en vecka sedan och nu ikväll hittade jag en knöl på hennes mage. Hon har varit min trogna följeslagare genom tio år så hon betyder allt för mig, hon är min lilla bebis. Ska ringa vetrinären imorgon men jag är helt förstörd, är livrädd att det ska vara cancer. Särskilt med två små bebisar också... Kan inte låta bli att låta min negativa sida ta över och tänka att hon kommer dö, så jag bara gråter.
    Hoppas det går bra med din katt, förhoppningsvis är det bara nån mjölksäck eller nåt sånt och inget farligt.

Tyvärr så spökar ju alla hormoner nu och man bara vill gråta för minsta lilla, man är ju inte logisk för 5 öre, inte jag iaf
  • delifi2
    MFJG skrev 2010-08-30 11:53:32 följande:
    Usch jag sover så dåligt just nu. Mina foglossningar är mycket värre och jag har sammandragningar hela nätterna..Skit jobbigt...Tycker synd om mig själv..
    Stackare, det är hemskt att inte kunna sova för att man har ont..
    Tänk på att du helst inte ska ha mer än 20 sd per dygn isf får du kolla med din bm
  • delifi2
    JS80 skrev 2010-08-30 12:24:08 följande:

Nu är det mindre roligt.
    Fram till nu har jag har haft en riktig "glidar-graviditet" helt utan krämpor och bekymmer. Idag har jag så ont i ena ljumsken att jag knappt vågar röra benet i någon riktning. Jag ska till barnmorskan i morgon, och hoppas att hon kan ha någon teori om vad det kan vara, och kanske tips om bot. Vet inte hon ska jag ringa min naprapat och se om hon vill kika på mig.
    Jag vågade mig inte ens iväg till jobbet idag, jag kan inte se hur det skulle gå till att köra dit och att sköta mina arbetsuppgifter skulle aldrig gå. Jag kan ju knappt röra mig här hemma, trots att jag går med pingvinsteg och håller mig i väggarna...

har du ont i bäckenet i blygdbenet när du trycker på det? isf är det foglossning.

Mot det hjälper tyvärr inte nån naprapat, men förhoppningsvis så är det inte så utan bara nån nerv eller så som komimt ikläm när du sovit
  • delifi2
    Mrs TH skrev 2010-08-30 12:52:23 följande:
    Jag ska på akupunktur på fredag  för foglossningen, alla ja ghar pratat med säger att det hjälper så det är väl dags att krypa till korset och prova!
    Annars kan jag verkligen rekomendera en gravidkudde, jag fick en sådan av min man i bröllopspresent och det är det bästa hag fått någonsin!!  Den är jättelång så jag har den mellan benen när jag sover, det hjälper mot foglossningen, jag märker på en gång när jag inte haft den, då kommer jag knappt upp på morgonen.
    jag brukar använda ammningskudden eftersom  man ändå kan ha den sen, jag har en stor mjuk så skön att vila på eftersom jag gillar att ligga lite mer på magen. Tänk på när de ska göra akupuntur så ska du göra det 2 ggr i veckan de första 2 veckorna sen så kan man gå ner till 1 gång i veckan.
    MFJG skrev 2010-08-30 12:53:17 följande:
    Jag ringde till KK och iom att jag har sammandragningar nattetid och även under dagen. Lätt mer än 20 sd/dygn så fick jag en tid i eftermiddag. Känns skönt att få det uppkollat. Iom min GBS..
    Skönt att du fick det uppkollat, hoppas allt gick bra
    blondinkermit skrev 2010-08-30 17:02:29 följande:
    sträng order ida från min läkare... vila vila vila!! har börjat öppna mig så nästa vecka ska ja börja me kortison sprutor... är ida i v 26+1 så de e lite väl tidigt.... livmoderhalsen har krympt från 31mm till 25mm :(
    Hoppas ditt pyre stannar så länge som möjligt, jobbigt att bara vila dock, man vill ju göra så mycket mer. Skönt att slippa göra allt typ nån/några dar men sen så vill man ju hjälpa till fast man inte får :(
  • delifi2

det är ju ett tag till så man behöver ju inte stressa med att köpa massa saker.

Vi anväder antilop från ikea till William, men nu när han är 1 år så börjar han  klättra upp från den, han är en riktigt bergsklättrare, är överallt och ingenstans typ så det blir nog at ta över brosans tripptrapp snart.
    min tripptrapp har jag haft i 19 år nu, hade den till Felicia då kostade den 700:- :) så tiden har verkligen ändras :)

Vet inte om jag bertättat det här eller inte men när jag väntade William som är född den 8/9-09 tog vi kort på min mage 2 1/2 vecka innan han föddes. Jag är nu lika stor som då och jag har 3 1/2 månad kvar så jag undrar hur det här kommer sluta.

min mage är det enda som växer, när jag väntade Elliot så växte hela jag på tvären och bredden och överallt, nu växer bara magen vilket är skönt tycker jag

Svar på tråden December Bebis 2010 :)