AnnaCL skrev 2010-12-27 17:40:19 följande:
Jag tycker också att det är lite nervöst att gå ut, har varit ute tre gånger med vagnen ännu. Har ju varit så himla kallt och snöigt. Det är inte helt lätt att veta hur mycket filtar och kläder man ska ha på. HAr behövt göra några ärenden på stan idag och det var galet mycket folk. Skönt att hon inte vaknade utan kunde ligga i vagnen hela tiden. Känns skönt att komma ut och få lite luft och röra på sig lite dock. Jag får inte lyfta tugnt ännu då såret från kejsarsnittet inte läkt helt ännu, känns oerhört frustrerande. Som tur är maken fortfarande hemma och hjälpa mig ned med vagnen då vi har tre trappor och ingen hiss.
Jättespännande att läsa om er som är kvar, ojojoj:)
Jag tycker också att det är skönt att komam ut. Dels att röra på sig och att få frisk luft och miljöombyte. De är ju så nerbäddade och påklädda att tar man bara inte upp dom i kylan så tror jag inte det är någon fara.
Därimot tycker jag att det är lite sisådär med folk så här tidigt, så att ta upp henne i stora folksamlingar kommer jag inte göra på ett tag.
ludicrous skrev 2010-12-27 17:18:37 följande:
Idag kom tröttheten!!! Har kunnat sova hela dagen.. Om det inte varit för att sambons pojkar kom vid halv tio i morse och sen kom även svärmor och det skulle öppnas klappar. Jag är helt slut!! Sen har jag en äckelfråga.. Kommer inte ihåg hur det var sist.. Men avslaget.. Asso jag har haft eftervärkar o så, brukar man ju ha. O avslaget har varit rostfärgat. Igår började jag få typ lite slembitar i avslaget och jag tycker jag blöder mer idag och det är vanligt färskt blod. Har ont och det e jobbigt ont :( ska det blöda på igen efter ett tag ?
Blev precis likadant på mig.
Blödde ingenting igå och är bara lite lite svullen. Men sen idag (troligtvis då jag "ansträngde mig med promenaden) så började jag blöda rikligt nu igen på em.
Det kommer ju och går det där och det är ju inte många dagar sen vi födde. Så ett tag till får du nog räkna med avslag, tyvärr...