• Emelle

December Bebis 2010 :)

Inte någon bebis född på julafton verkar det som

Kikar in och säger godnatt. Vi är hemma nu och har firat en lugn julafton tillsammans här hemma. Overkligt men väldigt mysigt med lilla Aggis, som nu sover för första ggn i sin säng! Hjärta 

Vi "hörs" i morgon! 

• Emelle

Men vad ser jag!! MOOOOMA!!
    Kom igen nu bebis. KOm uuut!
    Å vad jag komemr tänka på dig i kväll och natt nu!! Hejja hejja!!

Ser att ni diskuterat lite sömn.
    Vi har ju bara haft en natt ännu, så jag har inte en aning om hur vår A kommer fnka på nätterna. Tycker det ska bli så härlit att diskutera allt med er nu framöver

Förtsa natten hemma gick sjukt bra. Nattade med flaskan vid 00. Har gett nappen ett par ggr under natten. Tog över hene till vår säng vid 04 och gav första målet mat vid 6.30 n(!!)
    6,5 timma utan mat tycker jag var lite väl och kommer ge hennen en ggn imellan inatt även om hon inte visar själv att hon vill ha. Lillfisen...

linn78 skrev 2010-12-25 20:21:33 följande:
    Lillfisen här hemma sover helt ok, han äter ett par gånger på natten men somnar om igen direkt efter. Enda "problemet" är att han vill inte sova själv, han kan sova i timmar om han får ligga på mej. Men får jag bara fler sömn-timmar så skiter jag faktiskt i var han sover, jag sover gott iafFlört. Jag tror det är svårt att ändra sömntider när dom är så små, det reglerar oftast sig när dom är några veckor annars får man köra hårt med dom sen... 

Ja när de är så här små så skiter jag också i hur och var de sover. Bara de sover. 

Som så många andra sagt. De här första veckorna är så olika och det tar ju ett tag för de att hitta rytm.
    Sov när bebisen sover...dag el natt...värt att prova om man känner att man är alldeles matt!!
  • Emelle
    Mama Jessie skrev 2010-12-25 21:56:52 följande:
    Jag gör det inte iaf :), hur kommer det sig att du gör det då?

Har haft stora problem med mjälkstockningar med mina tre tidigare barn och valde därför bort det från start den här ggn!

Funkar över förväntan och jag mår bra och A är en jättenöjd bebis!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

GRATTIS MOMA!!! Äntligen kom han!! Nu är jag såå sjukt nyfiken på hur han ser ut!! Baby

GRATTIS NIKKA med, såklart!

Dagarna här går såå fort, hinner inte sitta fem minuter vid datan. Kommer väl komma in i den mer sen. Men nu är det svårt att hinna med er

• Emelle

Jag öppnade mig ju också sjukt fort.
    Sista 5 cm på mindre än 30 minuter.
    Men jag upplever faktiskt min förlossning som den allra bästa av mina fyra. Trots intensivitet och rekordfart.

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-26 21:14:36 följande:
    Det blev en liten Elliot. Han började le två gånger när sambon sa Elliot så det fick det bli. Emanuel i andranamn efter min morfar :) han är så jäkla fin! Blir bild så fort jag kommer hem och det blir väl förhoppningsvis inte om alltför lång tid, är redan trött på bb-sängen haha.
    Vad fint!! Det hade vi som förslag med en av mina pojkar med!
  • Emelle

GUD så söta små bebisar vi fått allihopa!!
    Tänk vad vi väntat på dom!
    Ni har tagit såå fina kort på era små och det är så roligt att få se dom!

Här är min lilla Aggis...Hjärta

• Emelle

Hej!

Idag har vi tagit ut Agnes på premiärtur med vagnen!!
    Tog faktiskt en tur ner på stan och köpte lite rea-kläder till abrnen. Kändes pirrigt, emn  hon var så nerbäddad och Johan gick med henne utanför affärerna när barnen jag och min syster ruade in och ut!

Amning ja, jag har ju haft jätteproblem med mjölkstockning med mina tidigare barn.
    Därför valde jag att inte ammam den här ggn. Har varit jättesjuk verkligen tidigare.
    Så jag hejjar på er som kämpar och tycker ni är så duktiga. Efter nån vecka el ett par så funkar det ju kanon för de allra flesta och när amningen väl funkar är det ju KANONBRA!!

Är så nyfiken på er som är kvar gravida nu...
    Tänker på er varje dag!
    Kramar till er

• Emelle
    AnnaCL skrev 2010-12-27 17:40:19 följande:
    Jag tycker också att det är lite nervöst att gå ut, har varit ute tre gånger med vagnen ännu. Har ju varit så himla kallt och snöigt. Det är inte helt lätt att veta hur mycket filtar och kläder man ska ha på. HAr behövt göra några ärenden på stan idag och det var galet mycket folk. Skönt att hon inte vaknade utan kunde ligga i vagnen hela tiden. Känns skönt att komma ut och få lite luft och röra på sig lite dock. Jag får inte lyfta tugnt ännu då såret från kejsarsnittet inte läkt helt ännu, känns oerhört frustrerande. Som tur är maken fortfarande hemma och hjälpa mig ned med vagnen då vi har tre trappor och ingen hiss.
    Jättespännande att läsa om er som är kvar, ojojoj:)
    Jag tycker också att det är skönt att komam ut. Dels att röra på sig och att få frisk luft och miljöombyte. De är ju så nerbäddade och påklädda att tar man bara inte upp dom i kylan så tror jag inte det är någon fara.
    Därimot tycker jag att det är lite sisådär med folk så här tidigt, så att ta upp henne i stora folksamlingar kommer jag inte göra på ett tag.
    ludicrous skrev 2010-12-27 17:18:37 följande:
    Idag kom tröttheten!!! Har kunnat sova hela dagen.. Om det inte varit för att sambons pojkar kom vid halv tio i morse och sen kom även svärmor och det skulle öppnas klappar. Jag är helt slut!! Sen har jag en äckelfråga.. Kommer inte ihåg hur det var sist.. Men avslaget.. Asso jag har haft eftervärkar o så, brukar man ju ha. O avslaget har varit rostfärgat. Igår började jag få typ lite slembitar i avslaget och jag tycker jag blöder mer idag och det är vanligt färskt blod. Har ont och det e jobbigt ont :( ska det blöda på igen efter ett tag ?
    Blev precis likadant på mig.
    Blödde ingenting igå och är bara lite lite svullen. Men sen idag (troligtvis då jag "ansträngde mig med promenaden) så började jag blöda rikligt nu igen på em.
    Det kommer ju och går det där och det är ju inte många dagar sen vi födde. Så ett tag till får du nog räkna med avslag, tyvärr...
  • Emelle
    linasmama skrev 2010-12-28 11:18:24 följande:
    Min sambo har blivit magsjuk Sixtens kusin var det så han har väl blivit smittad av henne. hoppas bara resten av oss inte blir det, det räcker väl med att vi är förkylda allihop..
    En av våra stora killar fick med magsjukan i natt. Verkar vara lindrigt, men jag får panik i allafall.
    Dels för Agnes skull och dels för att jag ser fram mot nyr som vi ska fira med vänner....

Majorima- Grattis till BF-dagen!!

Pickaboo- Hoppas hoppas hoppas nu att det kommer bebis idag! Och ge din kille en spark i röven från mig!

Själv har jag visst överansträngt mig misstänker jag då jag blivit mer öm i magen och fått ökad mängd avslag. Känner mig lite uschlig...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)