Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

HakunaMatata skrev 2010-04-12 21:32:11 följande:
    Nä lillen var 3.25 mm tror jag och det var nästan omöjligt att se något annat än en liten liten pytteliten bebis för att utrycka sig mysigt =)Men är man i slutet av v7 så kanske man kan se?
    Ah ok!!

Nån som kanske gjort ett tidigt VUL o vet när man kan se hjärtat lite mer exakt??
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-12 21:36:50 följande:
    ni räknar inte bebisålder kontra graviditetsålder då med tanke på att det skiljer två veckor? Alltså att bebisen är 4 v gammal, men graviditeten hållt på i 6 veckor?Räknar jag från mensens första dag TROR jag att jag får BF den 19 dec, men räknar jag från ÄL får jag 23e dec. Borde jag ändra till 19e? Fast då blir ÄL-siffrorna fel
    oh tusan! De har ja inte tänkt på,haha! Har alltid fått höra att man ska räkna från sists mens första dag nämligen,o räknade även så med min son!! Då skillde de bara 3 dagar på vad jag fick de till och vad rul sedan sa!

får testa o räkna från då jag hade äl med
  • MajMamman08

räknar jag från då jag tror jag hade äl så har jag BF den 12/12 istället för 11/12 så de skillde ju inte så mycket!!!

Men nån som vet om man kan se hur långt graviditeten är gången om man gör vul tidigt???

• MajMamman08
    Ceci77 skrev 2010-04-12 21:46:27 följande:
    Hallå alla decembermammor! Hittade precis hit så jag hoppar också in nu. Har inte läst alla inlägg här men det var någon (förlåt kommer inte ihåg namn) som skrev att december var en jättefin månad att få barn i  och det gjorde mig så himla glad - om möjligt ännu gladare alltså - så tack för det! Jag plussade den 6:e april hemma - och rusade direkt till en öppen mottagning för att göra ett till test hos BM! Idag är det första dan på vecka 6 (5+0).. Jag är så lycklig men bara önskar att allt ska gå bra och att de första 12 veckorna kan skynda på! 
    grattis till plusset och välkommen hit=)
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-04-12 21:49:45 följande:
    ja! Jag gjorde i v 7+2 tror jag det var sist, och det stämde inte med fl, haha, men väl med RUL i v 18
    ah ok
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-13 08:39:36 följande:
    Godmorgon allihopa!!Fick en lagom bra start på dagen. Hann knappt till jobbet innan  dom ringde från dagis och vår minsta hade kräkts. Så nu ligger han i sacco säcken och tittar på Bolibompa...Hoppas nu bara att vi andra slipper.Mår jag illa nu vet man ju inte om det är graviditeten eller magsjuka...:-SBlä...Ska försöka få tag i BM idag och boka in lite tider...Hur mår ni nadra så här på morgonen?
    Morron!
    Oh fy med kräksjukan,den hade jag i början av februari!! Hela familjen låg utslagna! Inget roligt alls så hoppas verkligen inte du blir smittad!!

Jag mår lite illa på morgonen så jag kan inte äta något!
    Ska ringa till gyn jag och boka in ett VUL!!

Men du skulle göra ett i v 7 el?? (6+0)? Är så rädd att man inte ska se något hjärta ticka då,så man kanske borde göra ett lite senare??
  • MajMamman08
    Jessika82 skrev 2010-04-13 09:17:11 följande:
    jag måde skit i morse... kräktes en gång... nu är det bara illamående/hunger molande i magen...hade tänkt ta kort på magen varje hel vecka som går... börjat fundera på vagn.... ska man köpa en tvilling/syskonvagn eller en singelvagn med stå bräda.... även funderingar hur vi ska göra om i vårt radhus så alla ska får plats...men det är ju en stund kvar..
    ja visst är det roligt och fundera o planera o drömma lite=)
    AnnaCL skrev 2010-04-13 09:16:46 följande:
    God morgon på er. Har nu bokat tid hos MVC, 19 maj. Tycker att det nog blir lagom. KÄnns lite konstigt att jobba med dem som ska vara ens barnmorska men det finns säkert en del fördelar också. Kul att vi är så många, kanske vi borde sammanställa oss och presentera oss lite?
    Ja,skulle vi ju kunna göra,kan ju "bygga" på den redan befintliga BF listan! (länk i TS). Men jag som vill vara anonym ett tag till kommer inte skriva ut mitt namn el vart jag bor tex,bara vilket län Men visst vore de roligt=)
  • MajMamman08

GLÖM INTE ATT SKRIVA IN ER I BF TRÅDEN länk finns i TS!! Där kan man ju även presentera sig lite mer i så fall???

• MajMamman08

Kan ju även passa på o säga då att jag egentligen har ett annat nick här på FL,som jag visar mig själv osv!!! MEN gjorde detta nya nicknamn för att ingen skulle snoka reda på att vi försöker få syskon! Då de e så himla trist att folk inte kan hålla käften! Så de fick bli så,men när jag kommer o gå ut med min graviditet så kommer jag även avslöja mitt riktiga nick här på FL
    Hahaha hoppas ni inte blev förvirrade bara=)

• MajMamman08
    s89 skrev 2010-04-13 09:33:06 följande:
    Hej tjejer! Jag börjar presentera mig här nu dåSofie heter jag och är 21 år. Bor tillsammans med min sambo och våran hund i en 3:a i Jönköping.Vi väntar vårat första barn, som har bf runt 12-13/12.Ska bli såå spännande o kul. Längtar.Ha det gott. Kram till er.
    Kan du inte göra en ny tråd där vi presenterar oss mer då?? för de kommer ju försvinna annars allt mer folk skriver här inne?? Så finns det sparat hela tiden så kan jag ju lägga till den länken i TS???
Svar på tråden December Bebis 2010 :)