Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

ang hårda magar! Förra graviditeten hade jag PROBLEM tills jag hittade min perfekta lösning! Granny smith-äpplen! I massor! Sedan hade jag inte problem mer under hela graviditeten=) *tips* Denna gången får jag ju inte äta så mkt frukt pga diabetesen så vette tusan vad jag hittar på nu =/

• Minifer
    Licebe skrev 2010-04-21 11:46:16 följande:
    Tack=) Åh jag är så glad att slippa illamåendet, men det kan komma efter ett tag också eller? Vet nån hur stor risken är för missfall? Och vad man ska tänka på att äta speciellt nu?
    hmm, jag tror den är runt 25% eller så, men då är kanske supertidiga mf innan man ens vet att man är gravid inräknade? Men vi väntar ju barn, inte missfall som redan de gamle grekerna sade

Köp vitamintabletter med folsyra (jag käkar tex aco kvinna) annars är det väl mest att försöka äta varierad kost. Järn är bra. Sedan ska du ju undvika saker med mycket a-vitamin (lever, leverpatej går bra), mögelostar, gravade grejer och lite så. Ål. Komer banen mig inte ihåg allt, men kolla livsmedelsverkets hemsida så har de en fin lista. =)
  • Minifer
    Licebe skrev 2010-04-21 12:09:20 följande:
    Ja dom var kloka dom där grekerna=) Okej, jag har ätit folsyra ett tag nu. det är tur att internet finns, annars hade jag inte haft en aning om att det va viktigt att äta det=) Hur länge försökte ni innan ni fick pluss?
    ah vad bra! Denna gången tog det sig på andra försöket! Helt sjukt, hann bara få mens en gång efter förlossningen! Sist tog det tio månader så det känns lite för bra för att vara sant! Själv då?
  • Minifer
    litenskatt skrev 2010-04-21 15:26:11 följande:
    Hej! Har precis lagt till mig själv på BF listan!! Vi fick veta en riktigt rolig överraskning igår! Vi väntar tillökning!! Har inte haft någon menstraution sedan Augusti så ja, det var lite chockartat! Efter 4 graviditetstester (det första för skojs skull) förstod vi att jag verkligen var gravid!! Idag fick vi göra ett Ultraljud som visade att graviditeten var ganska tidig, vilket känns skönt! 8 Dec beräknas vår lilla lycka födas!! :) Jag går in i vecka 8 imorgon!! :D
    men wow! GRATTIS och välkommen!! Vad häftigt! :D
  • Minifer
    litenskatt skrev 2010-04-21 15:35:21 följande:
    TACK!!! Minst sagt!! Pheew.. Försöker landa lite nu!! I förrgår beställde vi en ny barnvagn!! TUUUUR ATT VI BESTÄLLDE EN PHIL & TEDS MED SYSKONMÖJLIGHET!! Jises!! Annars hade vi fått köpa en ny vagn igen senare *skrattar*
    hehe! Vi kommer ha en 15-månaders när denna kommer, vet inte alls hur vi ska göra med vagn! Gah! Jättefin bild på dotter och pappa förresten =)
  • Minifer
    litenskatt skrev 2010-04-21 15:57:15 följande:
    Tack detsamma!!! Så roligt!!! Hoppas nu de håller sig fast :D
    tack för tipset! :)
    sommar83 skrev 2010-04-21 16:06:17 följande:
    Såg världens finaste lilla picka på för fullt idag :) Underbart.
    åååååååh underbart, grattis!!! :D
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-21 16:09:45 följande:
    Yess är i vecka 7 idag
    jag med enligt bm (som har fel, men ändå, haha)
  • Minifer
    sommar83 skrev 2010-04-21 16:47:00 följande:
    Minifer : åååååååh underbart, grattis!!! :D Tack!! Ja det va verkligen underbart. Ord räcker inte till
    :D tack!

första ultraljudet förra graviditeten var den häftigaste upllevensen under hela graviditeten fö min del. Under bar känsla =)
  • Minifer
    sommar83 skrev 2010-04-21 17:12:26 följande:
    Jag förstår det. Den här första bekräftelsen på att det lever där inne. Ofattbart när det är första barnet. Har svårt att greppa att det lilla hjärta som slog så hårt på skärmen ligger i min mage och slår för fullt, just nu! :)
    eller hur! Men hur tusan skriver jag egentligen, ser ut som jag var på fyllan eller något :D Kanske borde börja korrläsa mina inlägg, haha
  • Minifer
    Mopplis skrev 2010-04-21 18:05:11 följande:
    Jaha det visar sig att min syster är gravid och har bf 1 v innan mig :) Skänt att ha någon att va gravid med Men är liiiite avundsjuk på att hon "is stealing my thunder" så att säga- men det går väl över haha
    nähä? Oj vad kul!!! Grattis till blivande mosterskapet! :D Du får väl se till att föda först
    Licebe skrev 2010-04-21 18:35:48 följande:
    Va skönt att slippa vänta så länge=) Femte försöket blev det för oss. Fick lite nojja först, för jag råkade bli gravid med en kille förut som inte ens kom i mig och vi hade inte regelbundet sex. Men sen fick jag reda på att det tar i snitt sju månader att blir gravid så=)
    ja det tar ofta lite längre tid än man tror, och lustigt nog är det superlätt att bli gravid när man INTE vill bli det...
  • Minifer
    sugröret skrev 2010-04-21 20:29:03 följande:
    Hej Majmamman ;) Kikar in och säger hej..vart inbjuden pga att det kan hända att jag också har en liten på g. Är dock på bim-dagen idag eller +2..vi får se. Är tacksam för att Majmamman bjöd in mig iallafall :D
    Hej och välkommen!! Men gud avd spännande, när har du tänkt testa? Hoppas hoppas!! :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)