Inlägg från: ensammamma |Visa alla inlägg
  • ensammamma

December Bebis 2010 :)

Jag kanske kommer in lite senare nu ska jag mysa med sonen på soffan å hoppas på att han somnar snart... Så jag kan försöka ta de lugnt å vila lite jag med.....

• ensammamma
    linasmama skrev 2010-05-03 22:11:17 följande:
    Jag har såna blodsockerfall eller liknande. Någon som oxå har det? Jag har aldrig varit med om något liknande, om jag inte äter ca varannan timme blir jag helt yr, blir kallsvettig och är som i en annan värld. Riktigt läskigt. Äter jag godis eller något sött så blir jag snabbt lika dålig igen. Annars har mina symptom äntligen lugnat ner sig lite. Mår inte lika illa och det spänner mycket mindre i brösten. gick in i vecka 10 idag..
    Jag tycker du ringer din bm å bokar en tid.. Du kan ha fått diabetes så de måste du kolla upp...
  • ensammamma
    Momalicious skrev 2010-05-05 13:39:05 följande:
    Jag är snarare tvärtom. Jag är orolig i vanliga fall. Haha. Trodde dock inte jag skulle vara så nojig. Fast med vissa saker är jag skitnojig nu och andra tycker jag är så töntigt..Förresten, min barnmorskat tog inget urinprov av mig på inskrivningen. Så nu sitter jag och nojar över det. Borde jag ringa och kolla med henne, eller nåt? Det står ju i all information, till och med det jag fick av henne, att man ska göra det. Så nu är jag lite konfunderad här.
    tycker du pratar med din BM om de...
  • ensammamma
    linasmama skrev 2010-05-04 20:37:14 följande:
    Ja det är de jag är rädd för. Får panik bara av att tänka på att ta en spruta. vet att alla som har diabetes inte behöver ta sprutor men iaf..  Jag är mer rädd för alla prover och sånt man måste ta under graviditeten än för att få missfall. Får ringa bm på torsdag när jag är ledig..
    en kompis hade lågt blodsocker under sin graviditet å diagnos graviditetsdiabetes... Å sen så fick hon högt blodsocker å fick insulin...
  • ensammamma
    Minifer skrev 2010-05-05 13:50:22 följande:
    men man har konstaterad diabetes om man ligger över 11 i blodsocker. När man blir skakig darrig har man runt 3-4 .... Man kan ju naturligtvis ha blodsockerfall som diabetiker också, men det kam man ju ha om man inte har det med. "normala" går inte över 7 i blodsocker. Nör man har insulin kan man ju dock ofta få insulinkänning, alltså att insulinet tar i lite för mycket så sockret blir för lågt, det var inte så att hon fick lågt efter hon börjat med insulin?
    Nej hon hade lågt innan hon fick insulin. de va å dom upptäckte att hon hade graviditets diabetes
  • ensammamma

Minifer: Jo men de vet jag men hon berättade så som BM sa till henne. Jag vet hur diabetes är då min mamma har de själv....

• ensammamma
    Minifer skrev 2010-05-05 17:20:04 följande:
    ah jamen dåså =) Funderade lite och kom påatt det kanske kunde vara så att hon haft högt blodsocker ett längre tag innan det bklev upptäckt. Kroppen vänjer ju sig vid att det är högt då, och då känns det som det är suuuuperlågt när det inte är särskilt lågt egentligen. Eller så har hennes BM inte superkoll. Men hur som helst var det ju bra att de upptäckte diabetesen =)
    Jo de va de... jag vet inte hur BM hade för koll på diabetes.. Men hon blev av me sin diabetes nu efter barnet föddes så hon slipper ta sprutor....
  • ensammamma
    AnnaCL skrev 2010-05-05 17:26:27 följande:
    Jag menade inte heller att ni nojar för mycket men jag undrar hur ni tänker som känner er mer lugna. Ni som varit gravida förut, när började er mage att synas? Är i v7+5 och det syns absolut ingenting förutom brösten då som blivit mycket större.Hoppas ni haft en bra dag.
    när jag väntade mitt första barn som börjae jag få en liten kulmage men de va inget jag tänkte på då att jag var gravid då... Å då va jag i vecka 8. Men sen så vart jag kanska stor så fort efter v12 jag hade en enorm mage. De finns nån bild på min sida....
  • ensammamma
    Minifer skrev 2010-05-05 18:59:05 följande:
    ensammamma: hmm, jag kan inte citera, skumt! Ja det är det som är bra med graviditetesdiabetes, hehe!  De trodde jag hade det förra gången ockdå, men på ett blodprov senare i graviditeten hittade de antikroppar som påvisade typ ett, och fyra månader efter förlossningen åkte jag dit på sockerbelastning. Rackarns =) ang magen ser jag gravid ut =( i v 7 liksom. Jäklar, jag vill ju vara lite hemlig ett tag till, men har värsta gravidmagen. Dumma tarmar som blåser upp mig så! Hatar att gå omkring med bula på magen när den inte innehåller bebis än ändå, vill vara smal tills riktiga bebben-magen kommer så man får njuta lite av boobsen, hehe.I övrigt mår jag braaaaa idag, hurra! Vet inte om det var seabands i kombination med legirgan comp som gjorde det, eller att det varierar av sig själv, men guuuud vad skönt att inte må illa! Hurra! Har städat och gjort storkok på kiwi/päronpuré till lillpojken, varit och storhandlat och haft en kompis på besök. Underbart!
    De e inte kul men bra att du fick hjälp med de ganska fort å att dom upptäkte de.... Jag e jätte svullen själv om magen nu ser ut som om jag e i vecka 15 redan.... Om inte ännu större...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)