Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Jessika82 skrev 2010-10-02 21:28:34 följande:
    Det var inte svårt, bra om man är 2 när man gör det. denna sida kollade jag på när jag gjorde min avgjutning

matochfritid.yle.fi/recept_print.php?id=903

Så fin du e Vill med göra en gips mage,ångrar sååååå att ja ingen gjorde med William.
    Stefanie skrev 2010-10-02 22:10:09 följande:
    Jag måste hålla med dig om det där med bindor. Jag använder aldrig bindor i vanliga fall men har gjort två operationer i underlivet och haft blödningar motsvarande avslag i upp till två månader efter båda operationerna och då får man ju inte heller använda tamponger. Inte min grej...
    hi..uh ja, de e ingen skoj Vi kvinnor får stå ut me möe
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    linn78 skrev 2010-10-03 07:53:09 följande:
    Ahh, jag hade också jätteont när jag skulle kissa sist, fick kissa i duschen säkert 2 veckor=( När stryker du på xylocain? Precis när du behöver kissa eller du har det på alltid?
    Ja, mat och dricka får man men jag vill gärna ha lite favoritgodis och cola att smaska på mellan värkarna, sist låg jag där i 19 timmar och det kändes ganska länge mellan måltiderna då.
    Lypsyl! Det hade jag också användning för sist!!
    Jag hade aldrig någe problem med kisseriet att de gjorde ont el sved,men man vet ju aldrig denna gången. Vart köper man sådant?? Så sambon o så fall får åka o köpa de åt mig på BB
  • Willes Mamma 08

Hahaha en sak ja nog ska ta med mig i BB VÄSKAN är HALSTABLETTER, för fy satan i gatan så ont i halsen jag hade dagen efter och helt torr o hes efter allt skrik inne på förlossningen,hahahahha

• Willes Mamma 08
    linasmama skrev 2010-10-03 16:01:25 följande:
    Var glad för det Skrattande Det är hemskt, jag sprack inte så de sydde men hade massor av små sår. Det kändes som när man får handsprit i ett sår ungefär.. Det finns på apoteket.
    ajaj...aj...

Älskarnova: Hur går de för dig??

Emelle: gud så fint vrål åk Anes kommer o få glida runt i sen
    Vi har en UJ skötväskan som tillhör vagnen. Men till våran P&T ska ja köpa en billi (99kr)t från stadium i svart från point Zero,e ingen skötväska men e massor som har den till de o de den e kanoners
  • Willes Mamma 08

Hur mycket ska bebisen egentligen sparka???
    Har aldrig tänkt så mycket över de innan då bebis varit väldigt aktiv hela tiden.
    Men i em tänkte ja på att ja inte käns nästan något alls från bebis....känt lite,lite nu ikväll men de e så himla lite mot vad de brukar göra.....

Kan de bli så visa dagar?? El är det något man ska kolla upp??

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-03 20:47:48 följande:
    På början sparkar bebisen hela tiden men på slutet ja våra magar är ju trång nu för våra små grisar så nu blir det allt mer jobbigare för dem att sparka Haha sköt det hihi men man ska inte oroa sig det blir allt mer trångare nu och bebisarna blir lugnare
    Min lilleman min lilla gris *Fniss* är lugn men kan få sina cp ryck och bara sparka allt han kan hahaha
    ja ok,men tänkte mer att de va sån himla skillnad på bara en dag, från o sparka jätte mycket till o knappt röra sig??
    Går in i v 31 i morron
    Blev bara så orolig,tänker aldrig på det annars förutom nu då jag verkligen knappt känner något från bebben!
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2010-10-03 20:50:30 följande:
    Man ska känna minst 10 rörelser per dygn, det gör du säkert om du räknar Annars får du ringa förlossningen och åka in för en koll.
    Ja de har jag nog gjort,men att känna att sparkarna inte e lika hårda el rörliga som innan,de behöver man inte oroa sig för då?? Får hoppas den kommer i gång sen när ja ska sova som den brukar
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-03 20:55:41 följande:
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-03 20:49:52 följande:
    ja ok,men tänkte mer att de va sån himla skillnad på bara en dag, från o sparka jätte mycket till o knappt röra sig??
    Går in i v 31 i morron
    Blev bara så orolig,tänker aldrig på det annars förutom nu då jag verkligen knappt känner något från bebben!
    kommer du ihåg vännen när jag var jätte orolig när min pojk inte gjorde ett skit på en hel dag ? Sen kommer du gumman och ger mig råd som alla andra och ber mig dricka vatten och osv plötsligt började lill skiten sparka igen

Så det jag menar du ska bara sluta oroa dig du är i vecka 31 och din bebbe mår TOPPEn utan sover bara nu och har en orolig mamma som bara ska koppla av och inte stressa och tänka på något annat
    Mysmamma70 skrev 2010-10-03 20:58:09 följande:
    Nej, det behöver du inte oroa dig för, för bebisen har inte lika mycket plats att röra sig i magen längre. Det är bara om den är helt stilla du behöver kolla upp det
    Tack sötisar E säkert ingenting,men ja,ja blev lite orolig när de inte e som de brukar riktigt!
  • Willes Mamma 08
    Sandragumman skrev 2010-10-04 10:28:47 följande:
    Bm besök nyss! Lämnade prover så fick inte veta nu hur blod/järn värdet var! Men har sååå liten mage ligger och snuddar de undre strecket på kurvan! Sf-måttet ligger på ynka 26 cm och nu e jag i veckan 30! Så nu ville hon ha lite bättre koll och bokade in mig om 2 veckor istället för om 5 veckor!
    Hum..jag hade 27 i SF mått v 30 och min BM sa inget om de. Men kanske gör mycket skillnad på 1 cm
    NhjärtaD skrev 2010-10-04 10:13:39 följande:
    Hej alla!

Haft en hyffsad helg, i fredags var vi på Magnus Betnér, lördag var en skit dag trots lite shopping....men då tog vi oxå fram bebis kläder rensade lite & sorterade....igår kom pappa & broder på besök, vi höststädade även våran uteplats, så idag ska jag & prinsessan plantera ljung.....

Ang skötväska har vi nu en SVEA väska....har funkat rätt bra trots att det inte är så många fack....får se om vi fortsätter med den...

idag är inte heller någon kanon dag...har väldigt mycket foglossning....bara ett hellsikke & lämna barnen på dagis :s

Hemmet ser ut som fan & jag kan inte  göra nått åt det just nu frustrerande!!!
    Här skulle de med behövas höststädas tycker de e så mys på något sätt.....och nu e de ju ännu mer mysigare, har aldrig någonsin längtat så mycket till Jul som nu, Ska bli sååå mys o bara få va inne o äta lussebullar o dricka glögg,hihi! Men lite promenader får de nog allt bli så fläsket förhoppningsvis försvinner lite snabbare

Mitt järn låg för 2 veckor sen på 104...fick tabletter o prova förra veckan....hoppas de hjälper för e sååå trött!!!
    Orkar inte göra någonting,men beror på  att jag har så ont i fogarna o gå gör så ont, och göra saker...! Vissa dagar e värrre än andra....
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-10-03 22:29:12 följande:
    Ang. Skötväska tror jag att det blir någon av dessa för oss:

Skötväska Messenger
    SKÖTVÄSKA

Men då säger sambon att han vill ha en i färg, att det blir för mycket svart annars. (HUR kan det bli det undrar jag?? )
    Då kan jag tänka mig kompromissa till färgen röd. Och vad jag kan hitta finns varken POP´s väska el BRIO´s väska i rött!!
    Åååå I-lands problem.
    Pop:s va himla snygg jasså finns de inte i rött?? Dåligt....men andra konstiga färger som knallgul o knallorange kan de ha,hehe!
    Du kanske kan hitta nåe annan väska i rött då??
    Men jag tycker som du,de kan inte bli för mycket svart Man har ju ändå lite andra färger som tex filt m,m i vagnen!! Sen e ju själva bebisen en färgklick i sig,hihi!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)