Inlägg från: Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Vincents mamma

Igår provade vi att bara sova 1 gång på dagen och det gick hur bra som helst :) han sov mellan 12-14 och gick och la sig för kvällen vid 20 kom över till vår säng vid 02.30 åt vid 04.30 och sov vidare till 7.30! Länge sedan vi hade en så bra natt!

• Vincents mamma

Hej! Har precis kommit hem från underbara barn mässan här i Stockholm, oj va mycket fina saker det fanns! Fick hålla hårt i plånboken :) 2 st mössor blev det dock och en massa gratis saker :)

• Vincents mamma

Någon annan med lite konstiga blödningar nu efter att mensen kommit tillbaka? Jag har haft rosa/blodiga flytningar i 1 vecka nu började 3 dagar efter ägglossning och har kommit till och från inte varje toa besök men varje dag iaf. Mensen ska inte komma förrens om typ 6 dagar. Har aldrig haft så här förut. Detta ska blir 4 ggr som jag får mens sen den kom tillbaka.

• Vincents mamma

Härligt Tove! Det är några som går nu va? V har ju gått på riktigt i typ 3 veckor, han har lärt sig att vända håll och gå över trösklar åxå så nu är det full fart här hemma, tyst är han typ aldrig men mest bebis språk :) han kan säga mamma, pappa, lampa och favorit ordet nejnejnej när han inte får som han vill :) men oftast är det bara massa bebis prat :)

• Vincents mamma

V är åxå en riktig nappkille han fick nappen 1 dagen på bb på rekomendation från barnmoskorna eftersom han var så snuttig, han satt fast vid mig konstant så jag började blöda och hade så ont i bröstvårtorna så det var dom som sa att vi kunde ge han den :) Sen typ 2 dagar tillbaka går han nästan bara, när han tappar kontrollen kryper han vidare men annars går han bara nu... Fast bara hemma och hos farmor och farfar, är vi nån annanstans kryper han! Jättelustigt det är som om han bara går där han känner sig hemma :)

• Vincents mamma

För mig funkade lustgasen inte alls så jag fick en Eda :) dom var tvungna att stänga av den för jag kände inte kryst värkarna, så han låg redo men jag kunde inte krysta för jag visst inte när :) så vi fick glatt vänta in känselen igen haha sen tog det 20 min tills han var ute :) Absolut konstigaste känslan någonsin från extrem smärta när huvudet var på väg ut till den slemmiga kännslan när kroppen bara gled ut :)

• Vincents mamma

Vatten räcker långt, vi har vätskeersättning för barn från Apoteket hemma. Men ja börja med 1 tesked var 10 min och får han behålla det kan man minska tiden imellan eller ge lite mer var 10: e sen kan du prova med en tesked välling eller ersättning för att få lite näring, men bara små mängder till att börja med! Lycka till!

• Vincents mamma

Härligt Marcus och Sixten!! Känns så konstigt, vart tog våra små bebisar vägen?? V går ju bara nu, kryper nästan aldrig nu när han har lärt sig att ställa sig upp utan stöd! Är helt förundrad över alla våra små och deras framsteg! Här förbereder vi oss för några jobbiga nätter tand nr 8 är på ingång :)

• Vincents mamma

Jag tycker nog att det är ganska skönt nu när V går helt själv. Han är mycket gladare nu när han inte behöver min hjälp längre :) sen är det klart att man får jaga honom lite och ha koll nu när han ser mer och når mer :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)