-
Jo det var infektion jag syftade på med.Willes Mamma 08 skrev 2011-01-08 18:22:22 följande:ja tänkte mer på risken för infektion
I stundens hetta kan de va lätt o glömma...tur de finns dagen efter piller,har nog räddad många,hihi!
Eh, tidig va?? Agnes är inte ens i närheten!! Duktig Emil!!!!!!!!ludicrous skrev 2011-01-08 18:21:07 följande:Jag har glömt sen sist, men när brukar barn vända sig? Emil vände sig från mage till rygg nu 4 gånger på några minuter. Har för mig om att Nova var senare. -
Hej!
Hinner inte heller läsa igenom nu... Agnes är vaken nästan hela dagarna (hur orkar hon?) sover bara halvtimmar i taget högst och är vaken och glad resten av tiden. Mysigt, men man hinner inte så värst mycket annat!
Ludi och Willes mamma- Har ni vait på ÖF något än? På torsdag em har dom väl 0-8 månader där...
Tänkte gå dit med en kompis nästa vecka...Brukar ni gå??
Idag firar vi 3-årig förlovningsdag.
Vi ska ut och äta ikväll, bara vi två!
Ska lämna A hemma med farmor och farfar och de andra barnen... Känns lite pirrigt, men det ska bli såå mysigt!!
-
Jo Max är ju 9-14 tis-ons-tors. Men J slutar ju tidigt ibland och kan hämta då.Willes Mamma 08 skrev 2011-01-10 16:06:22 följande:E inte din minsta med på dagis? Eller hur har ni det?
Kanske finns tider på fm så man kan gå när man William e på dagis...annars kommer inte jag ha nån chans o gå på ÖF alls jue
Men jag har ingen koll på tiderna annars, är ju lugnare när det bara är små bebisar där tänker jag...
Och Mån och Fre är ju Max ledig och då kan ju jag ta med honom. Är William (och Nova Ludi) lediga Mån och Fre med?? Isåfall kan man ju ses där och aktivera dom lite
-
Kikar in och säger godmorgon i all hast!
Här är det ju vardag igen med skola, dagis och tider att passa 24/7 känns det som så jag har inte mycket FL tid just nu
Ska försöka hinna med att läsa ikapp lite senare idag!
Maria- Stort grattis!!
-
Hej!
Nu SKA jag skärpa mig och försöka bli lite mer aktiv härinne...
Är fullt upp nu när sambon både börjat jobba och träna sin fotboll igen. Har varit ensam med alla 6(!!) barnen nästan hela tiden den här veckan. Pust!
Agnes är supersnäll så det går bra men allt tar fortfarande väldigt lång tid
Idag blir det BVC för oss. tror hon klivit över 3,5 kg nu.
Hon är glupsk vår lilla älskling!
Hoppas allt är bra med er allihopa!
-
Veckorna sambons barn är här går det i ett i ett i ett. Men det funkar faktiskt bättre än vad man kan tro!3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 09:45:41 följande:Med 6 barn jag skulle få panik !!!
haha men det värkar du klara gumman
Ja samma här sambon jobbar och jag ''hemmafrun'' tar han om jobbet här hemma med bara 3 barn
Man har inte alltid tid själv hoppar jag in och läser och svarar haha men det går OM man vill
Ååh men mat gris där med ser man
höhö
Veckorna då det "bara" är de andra fyra här hemma är det jättelugnt. Det kunde jag aldrig tro för 10 år sen att jag skulle sitta och säga att "fyra barn, då är det jättelugnt" Haha!
Men allt blir ju annorlunda ju fler det blivit
-
Jag ger Agnes fullt ut ersättning.mamma smurfen skrev 2011-01-13 12:54:03 följande:Finns här någon mer som inte kan amma, utan ger ersättning helt, å isf hur mycke äter ER bebbe isf?
Hon äter 90ml (vatten, vad blir det...100ml blandat med pulvret...) varje ggn.
Hon äter ca 7-8 ggr/dygn -
Har precis kommit hem från bvc.
Agnes har gått upp från 3.4 till 3.7 under den här veckan.
Gud vad jag längtar till snön smälter. Går ju inte att dra vagnen. Sjukt störande!
-
Agnes är ju 3 veckor i dag.mamma smurfen skrev 2011-01-13 13:13:46 följande:Hur gammal är Agnes nu?
Ellie är ju 4 veckor på lördag
Verkar som att vi ger samma mängd mat/dygn...
jag ger 120 i vatten å så,
MED pulvret så blir de ju mer, typ 130 eller så ja......
Tror inte alls du behöver bry dig om att dom "gnäller" på bvc.
Är hon mätt och nöjd och sover gott och inte går NER i vikt skulle jag inte oroa mig alls.
Och har hon dessutom växt 5.5 cm är det väl inte konstigt om hon inte "tjockat" på sig OCKSÅ. Eller? -
Grattis!!LokesMammi skrev 2011-01-13 16:16:28 följande:Hej tjejer!
Har nu kommit hem från BB! Läser inte igenom det som skrivits sen jag skrev sist. =)
Den 11/1 kl 23.07 kom våran lilla Loke till världen. Nästan ett dygn efter vattenavgång. Han är helt underbar o go och sover väldigt mycket. Han vägde 3700g och var 49cm lång. Föddes fem dagar för tidigt. Bild läggs in sen när jag lagt in dom i datan. Vi alla tre mår bra och han lider av gulsot. Ska på återkoll imorgon o se vad de säger om han behöver sola eller inte! =)Skriker han hela tiden?ludicrous skrev 2011-01-13 15:36:07 följande:Han har ätit, bajsat o sovit. Det är svårt att få honom att rapa, har provat både att hållapå med benen o lagt honom på axeln o duttat i rumpan. Han spänner sig o blir högröd sen blir han ledsen o inte hjälper. Verkar göra ont iaf för han kan ligga nöjd o titta omkring så helt plötsligt skriker han till .
Prova dom där dropparna alla pratar om. Verkar ju funka faktiskt. Hr vänner som snvänder det och är jätte nöjda. Har tyvärr ingen egen erfarenhet dock...
Lugnar han sig i bilen el vagnen? Kan ju vara skönt att ha saker man vet alltid funkar...