• Stoce

December Bebis 2010 :)

Tack alla som skrivit. När jag kom hem vid 17-tiden idag så blev högra sidan av magen lite hård (det var där bebis höll till, inte alls på vänster), jag höll emot och så var det någon som killade mig från insidan under rätt så lång tid. Kände så starkt att det var bebis, så oerhört häftig känsla!

Nu känns det som att man verkligen kan andas ut

• Stoce
    Karttikeya skrev 2010-07-08 06:57:46 följande:

Åh jag minns när jag skaffade mitt körkort *skrockar som en gammal tant*

Fyra år har jag haft det den 24e augusti.. Började övningsköra när jag var 17½ ungefär och var klar två månader efter min 18åriga födelsedag. Intensivkurs isthegrej! Hoppas allt går bra Glad

3 barns mamma84 skrev 2010-07-07 16:35:00 följande:

Nu väntar jag på att jag får ett mail någon gång i vecka eller nästa ja spelar ingen roll men att jag får hem Hallonbladsthe detta ska jag dricka i nov är då i vecka 38 typ..
    Någon mer som ska göra detta ?
    Gjorde detta med sonen i den vecka men han vill ju inte ut haha

Oj hjälp! 21 december så har jag haft mitt körkort i 10 år!! Jisses så tiden går! Jag fyller år den 8 december, och den 21:a så körde jag upp. Det gick rätt fort det med, skrev teoriprovet på min födelsedag har jag för mig

Är det någon av er som har erfarenhet av både Emmaljunga city cross och edge duo combi? Vi står i valet och kvalet mellan dem... city cross verkar så smidig, och lätt att lyfta och ha sig med. Edge duo combi är ju bra på det sättet att  den är rymlig och man kan bädda in barnet ordentligt då den kommer mitt i smällkalla norrbottniska vintern som är rätt lång. Då vi bor i en by, så kommer det bli mycket promenader här i området, men vet ju inte än hur mycket man kommer behöva ha med vagnen i bil då vi ska till stan.... Vi ska köpa ett babyskydd som är kompatibelt med vagnschassit, så att man kan haka på den också. Många beslut om ska tas!
  • Stoce

Nu har vi gjort slag i saken. Jag hittade en så fin Emmaljunga Edge Duo Combi på Blocket, med tillhörande babyskydd och en massa tillbehör. Den är från 2008, väldigt välskött... så den har vi köpt

Nu ska vi bara för den hit upp till Norrbotten också. Tjejen som säljer skulle kolla upp hur man bäst förpackar och sådär. Jistanes! Nu blir det än mer verkligt! Ultraljud igår, idag togs beslut om vagn och babyskydd till den. Underbart, men läskigt samtidigt!

• Stoce
    SaraKlippan skrev 2010-07-08 13:56:40 följande:
    grattis till vagnen :) jag och sambon har snackat om att köpa en ny vagn... så ja håller på att spara till det nu! 

hur mycket fick ni ge för den ni köpte nu? 
    Vi har också funderat på ny vagn och hade väl bestämt oss för det, men denna såg så fin ut. Vi får ge 6 500 kr för allt, och den är pedantskött. Ska försöka att spara pengarna som blev över mot för en ny vagn, så jag kan gå hem från jobbet lite tidigare istället för att börja ta ut föräldradagar. Spjälsäng har vi redan fått, och jag har köpt tygblöjor för första tiden, så nu är det skötbord, babyvakt och lite kläder+sängkläder som behövs. Jag är en verklig planerare som vill ha allt klart i förväg, så det här känns hur bra som helst. Nu ska jag hålla mig lugn ett tag igen, bebis kommer ju inte än
  • Stoce
    ondar skrev 2010-07-08 16:45:03 följande:
    Idag såg jag och Pappan bebisen Hjärta
    13cm lång från huvud till rumpa, minns dock inte vad hon sa att den väger:(.
    Det var så STORT att se sin lilla krabat där inne, den sparkade och slog hihi.
    Pappan frågade efter kön, men vi vet ju att de inte avslöjar sånt här.

Hon kollade dock extra mkt runt där efter att han hade frågat så att man själv verkligen kunde se, kankse trodde hon att vi skulle kunna avgöra själva men det gör vi inte:(.
    Har dock en barnmorska som är bästa vän till mamma så har mmsat en bild till henne o frågat om hon vill gissa hihi.

Är ännu mer sugen på ett könsul nu måste jag säga. Men ont om pengar här så vi får väl vänta och se det som en överraskning.
    BFdatum samma som innan, 7december, alltså gått 18v och en dag idag precis som jag trott hela tiden:).

Det kom en tår när den sprattlade runt, helt ofattbart att den bor där inne hos mig, att den e en bit av mig och Pappan. På bilderna ser det ut som om h*n har pappas näsa;) haha.
    Delar med mig i bildtråden. Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag har haft!{#emotions_dlg.flower}
    Men så härligt. Visst är känslan obeskrivlig när man ser sin lill* älskade vän därinne? Det är helt otroligt att man går och bär på världens bästa skatt!

Jag hittade ju en barnvagn på blocket nu, med babyskydd som ska skickas upp till mig imorgon. Ville tipsa er som funderat på att köpa babyvakt om att www.barabus.se har köpt hem ett stort parti babyvakter som de sänkt priset på rejält. Jag klickade hem en Philips Avent SCD499 som brukar kosta 1395 kr, för bara 895 kr nu. De hade massor av modeller. Denna hade fått riktigt bra i tester, och ska vara absolut störningsfri. Tror det blir kanon.
  • Stoce

Vi umgicks med svägerskan med familj i helgen. Deras yngsta dotter är 2½ månad, och när jag höll i henne letade hon mat hos mig, men jag sa att "nej nej, de är tomma ännu". Min sambo fnittrade lite och sa "säg inte det, vänta du bara..." Jag tänkte inte så mycket mer på det, men drygt ett dygn så hade jag blöta fläckar på nattlinnet så jag fick byta! Nu om man klämmer kring bröstvårtan så kommer det ut vätska. Det känns som det är vääldigt tidigt?? Sambon bara ler och säger "vad var det jag sa?!" Haha

• Stoce

2-barnsmamma - det lät inte alls bra. Hoppas hon kommer tillbaka välbehållen.

Imorse när jag vaknade så pekade hela magen (nedanför naveln) åt höger. Den var stenhård där, och väldigt öm vid beröring, ungefär i storlek som en halv apelsin stod ut! Det måste ju ha varit bebis som var där, men ska det verkligen vara alldeles ömt när man rör? Blir lite orolig... Igår kväll ställde jag mig upp och sträckte upp ena armen snabbt för att slå en mygga, då högg det till som tusan vid höger höftben på framsidan av benet (tarmbenskammen). Är det där livmoderns ligament sitter fast, eller var det något annat? Funderade på magmusklerna som ju fäster där... Alltid ska det bli något man oroar sig för... Hoppas någon kan svara...

• Stoce
    Emelle skrev 2010-07-10 11:51:27 följande:
    jag har också liknande smärtor som du, kan inte vända mig snabbt i sängen ens utan att det gör ont. troligtvis ligament och det är nog ingen fara alls..
    Så skönt att höra, tack så mycket
  • Stoce
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-10 11:41:35 följande:
    bebisen är skyddad i magen gumman så du ska va lugn ja det kunde vara bebisen som låg på sidan o ömt kan det bli oxå.

när jag reser mig upp vildigt hastad så kan det göra lite ont vid livmodern typ.
    min mage blev hård igår hihi 2 ggr en gång på natten och en på kvällen.
    idag har jag kännt mig yrr och lite illamående men annars toppen men trött.

ja jag hoppas nu e polishundarna ute oså. men fortfarade ingen som set henne
    Det verkar vara flera av oss som har liknande känningar. Det är så svårt när det är första gången, man vet inte alls vad som är normalt att känna, och var som inte är det. Tack för lugnande svar
  • Stoce

Oj, vad ni verkar ha det jobbigt i olidlig värme. Här uppe i norr så hade vi lagoma 22 grader igår, strålande sol, svag bris och blå himmel. Alldeles perfekt

Satt och kikade på Blocket igår. Hittade en helt ny bärsjal, en lila Looma Sino för 350 kr (de hade en m'rkblå och en ljusblå också till samma pris). Slog till på en gång. Skulle ju inte handla mer än Skäms
    Men det känns som att när man hittar saker som man vet att man ska köpa och de dessutom är nedsatta, då är det svårt att stå emot Solig
    Har pengar undanlagda till bebis också så... 

Resonerar som så, att när vi skaffat de saker man behöver, så ska vi börja lägga undan pengar så jag kan gå hem från jobbet lite tidigare utan att ta ut föräldradagar. Nu är det skötbord, badbalja, sängkläder och kläder kvar. Sen har vi nog det vi behöver tror jag. Någon annan förresten som har intentionerna att använda tygblöjor?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)