Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

sugröret skrev 2010-04-21 20:43:32 följande:
    Ååh,tack! :) Jag vet inte riktigt,sista gången jag var sen testade jag inte förns på +7,men det var ändå neg och sen dök mensen upp på +20 eller något sånt. Jag vill inte bli besviken så kommer vänta lite nu också. Har ju fått menssymptom ikväll så vi får se..nervöst är det iaf :) Hur ligger det till för dig då? När har du bf? När plusade du? :)
    oh vilket tålamod och vad jobbigt att få neg när man gått över så mycket =( Håller tummarna för dig!!

Jag plussade den 12e april på bim-4. Helt cräjsy! Har enligt fl bf den 23e dec, enligt barnmorskan den 18, så ställer mig lite avvaktande tills jag gjort ultraljud om ettt par veckor =)
  • Minifer
    sugröret skrev 2010-04-21 20:51:27 följande:
    Mm,det var ju det. Efter den perioden vart min mens oregelbunden också i ca 7-8 mån. Men ju mer tiden går desto mer visar kroppen att mensen är på gång nu.. Min tapp är rätt låg nu också,vilket den alltid är när mensen är på gång :( Ååh,grattis! Vad mysigt :)
    Tack så mycket! Har ni kört med äl-tester då för att ha koll när det är så oregelbundet eller känner du när det är på g?
  • Minifer

jag gick upp 25 kg sist utan att äta onyttigt öht, åt diabeteskost hela graviditeten., Jäkla surt =(  SKönt att ha gått ner det mesta iaf, hade bara 2 kg kvar till ursprungsviken nu när jag plussade

• Minifer
    TvåBlir3 skrev 2010-04-22 00:25:04 följande:
    Hej allesammans! jag är ny här så ni får ursäkta om jag bara "hoppar" in här. Jag och min fästman beräknar att få vår första bebis i december, ser verkligen fram emot det, dock är det lite långtråkigt om dagarna då min andra hälft är och jobbar, jag är ensam hemma och arbetslös. Någon som har något förslag på sysselsättning som också är lärorikt jag kan sysselsätta mig med, helst lite mer info om graviditeten. Vänar ju mitt första barn så jag är lite "lost". :)
    Hej!! Stort grattiiiis! Hehe, när jag var hemma och gravis sist satt jag och kollade förlossningskliniken hela tiden. Hehe! Annars har jag en miljard länkar till olika mammaforum och graviditetsställen och fosterutveckling etc =)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 07:44:04 följande:
    Välkommna gud vad kul med så många nu i denna tråd och grattis till alla + Själv ska jag ringa min läkare privat idag läkaren e nämligen inte öppet idag men jag ringer honom hem och berättar att jag vill ha en tid NU !! Jag är så jävla orolig vet inte varför men jag är bara det.. Jag har dåliga vibbar blöder inte men jag känner mig inte gravid.. Jag har bara hunger kännsla på natten och hela tiden (normalt som gravid) Jag kissar hela tiden i natt 4 ggr blir tokig (kissar hela tiden normalt graviditet) Huvudvärk = slutat röka 16/4 då jag fick ett + Humörsväningar som fan lite molvärk inte mkt alls Jag har inte Molvärk så man ska ha tror ajg jag vet inte Jag känner stickningar i underlivet jag får kramper då o då magen är jätte svullen Jag tror jag dödar mitt barn jag sover på magen Fattar ni JAG ÄR OROLIG kan inte koppla av När jag fick ett + i vecka 6 så var det ett svagt + eller aj ett + som jag hade nu som finns i min gallerie och dom är lika synliga men där sa dem att när mf kom i vecka 8 sa dem att fostret redan död i vecka 4 och jag hade kramper o sticningar i underlivet samma som NU och då misstänkte jag något var fel Har inga symtomer längre !!! Mina försvann i vecka 7 precis som NU och då jag fick MF
    men gumman du har så sjuuukt mycket mer symptom än vad jag har, det låter hur normalt som helst ju! Alla graviditeter är ju olika. Testet är ju inte alls svagt. Klart du ska kolla upp dig när du är så orolig, men det låter verkligen inte ovanligt eller konstigt någotnstans. Kram på dig!
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-04-22 10:25:14 följande:
    Kommer precis från VUL och från att ha oroat ihjäl sig, så är jag nu så otroligt glad! :at slog så fint och jag är i v. 6. Det var alltså lite senare än jag trott, men vad gör väl det?! Underbart underbart underbart!!!! Tjoho!
    ååh vad härligt!!

Jerseygirl: jag skall göra nupp o kubb. Förra graviditetet hittade de på RUL tecken på både Downs syndrom o edwards syndrom. Då var jag i v 19. Down är en sak, men edwards är inte förenat med liv utanför livmodern. Kul att behöva antingen föda ett barn som dör direkt efter förlossningen vilket man vet halva graviditeten, alternativt att döda ett barn vars sparkar man känner hela dagarna. Veckan efter fostervattensprovet var INTE kul om vi uttrycker det milt. För att undvika att någonsin hamna i den sitsen igen skall jag nuppa och kubba, för abort i v 13 är inte kul heller, men då känner man inte sparkar iaf.

NhjärtaD: Mina bröst är precis som vanligt, ingen skillnad alls och helt oömma :)

sorry att jag spammar, blir så dumt när man har flera sidor att svara på.

Själv är jag inte det minsta orolig av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte kan få in i mitt huvud att jag är gravid! Är helt chockad av att det tog sig på andra försöket och får bara inte ihop det. Kände mig som att jag satt och fantiserade ihop allt hos BM och nu känns det som att jag tror det när jag ser det på ul. Har ju knappt några symptom heller vilket gör det ännu svårare att ta in.
  • Minifer
    litenskatt skrev 2010-04-22 11:59:51 följande:
    Vår förstfödda hade Edwards :( Fick göra nupp & fostervattenprov (om jag ville) under graviditeten med tvåan. Jag blir erbjuden samma sak nu för trean. Känns så skönt att MVC bryr sig & att man slipper betala höga kostader för det. När är er lill* beräknad?
    Nej men usch..usch usch usch vad ledsen jag blir att höra det =( upptäcktes det inte förrän förlossningen? Fy fan vad jobbigt för er. Beklagar verkligen! Skönt att ni får göra kontrollerna utan att behöva tjata.

Liten (även kallad Knyttling) är beräknad den 18e dec som det ser ut nu
    sugröret skrev 2010-04-22 12:47:20 följande:
    Eftersom att ni nu är gravida..hur kände ni er innan pluset?
    jag kände ingenting, gör jag inte nu heller direkt. =)

lite problem med termostaten ibland bara
  • Minifer
    litenskatt skrev 2010-04-22 14:01:41 följande:
    Mmm.. nä hon såg normal ut.. Alla trodde det var PSD.. Det var det de sa till oss först så för oss var hon "frisk" efter obduktionen kom det fram att hon hade Edwards Syndrom & massa fel inuti.. Det var bra det som hände.. Hennes hjärta stannade i magen.. Det var skönt.. Det hade blivit en kamp om överlevnad sen.. då hennes matstrupe gick till lungan & den från magsäcken bara slutade tvärt.. :(
    Nej men ussch.  Lilla gumman =(  Vilken mardröm.
    *kram igen* Men nu jäklar ska ni få en hel och fin och underbar liten gosboll!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)