• Emynem

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-11-16 10:04:06 följande:
    Japp, vi bor i Falun  

Precis utanför dörren till förlossningen finns det parkeringsplatser där man får betala (5 kr/tim) och sen stå max två timmar. Tänkte inte så mycket på andra parkeringar för vi var där bara 1½ timme sist.

Det är fina lokaler, man kan inte tro att det är baraker, det är jätte fräscht (stavas?). Min BM sa iaf att man inte kan föda i vatten iaf längre. Hoppas du blev lite klokare iaf

Tycker det är synd att man inte får gå på studiebesök längre, kändes skönt att få ha varit där en gång innan det är dags att föda iaf nu när det är nya lokaler och så.
    Men vad dumt att man bara får stå där i två timmar? Tänk om det är lite akut och man bara springer upp och sen så ligger man i värkar i några timmar, då tänker man knappast på att man ska gå och parkera om bilen.

Måste åka upp och kika utanför iaf hur det ser ut där.

Vad dumt att dom inte har badkar! Det var det som fick igång mina värkar ordentligt och jag ville verkligen göra det igen. 

Det är verkligen synd att man inte får gå på studiebesök, hade känts bättre att få förbereda sig lite.
    :/
    Nästan så jag får fejka värkar bara för att få åka dit! hahaha, nej då :P.

Har du fått gjort TUL?
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-11-16 12:04:02 följande:
    Nej precis, det var min första tanke också, hur många kommer ihåg att lägga i mer pengar?!

Vad tråkigt, får hoppas att värkarna kommer som de ska utan badkar den här gången!

Jag tänkte först fejka något för jag ville verkligen se hur det såg ut men fick komma in iaf :-P Men jag är så dålig på att ljuga så de hade nog kommit på mig isf, hade varit lagom pinsamt.. 

Jag fick göra TUL för att jag har haft så mycket förvärkar, annars brukar de väl inte göra de?! 
    Min bebis borde väga runt 3,2 kg nu om han ökat i vikt som han ska sen TUL, om de nu stämde.. 
    Ja, jag kommer åka på böter kan jag ju lova! Haha... idiotiskt egentligen att det inte finns bättre parkeringsmöjligheter.

Är verkligen besviken över att de inte har badkar. Men dusch kanske kan fungera det också?
    Jag får väl prova mig fram.

Hur ser lokalerna ut nu? är dom fräscha? är det trångt osv?

Jag har haft jätte mkt förvärkar och har fått varit upp på koll dock inte på förlossningen utan på samma ställe som man gör RUL. Men jag har minsan inte gått något TUL vilket jag velat ha.

Har ni kollat könet på eran? 
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-11-16 17:52:09 följande:
    ja jag tyckte det var helkonstigt, kanske fanns någon parkering jag inte tänkte på..

Jag har ingen aning, varken duschade eller badade förra gången..

Rummen är något mindre än innan men det är inte trångt, får gott och väl plats med säng, två fotäljer, bord osv. Alla rum har även egen toalett nu!!! De var jätte fräscha tycker jag..

Jag var oxå på spec. mvc för mina förvärkar och andra gången gjorde de TUL, de verkar vara hårda på att inte göra det om det inte behövs..

Vi vet att det är en kille, vet ni?  
    Jag ska upp och smygtitta efter en parkering iaf :P.

Dusch måste ju finnas, man får ju duscha efter förlossningen och det är ju mer än behövligt! Haha...

Skönt att rummen har en egen toalett!

Meeeen, jag vill ju verkligen göra ett TUL :(

Ja det är en grabb här också, säger dom jag är dock osäker :P Hehe

• Emynem
    MrsHelgesson skrev 2010-11-17 09:51:38 följande:
    Usch vad äcklig jag känner mig. Slemproppen lossnar i stora mängder hela tiden och har gjort det sen igår morse. Det är verkligen inte trevligt, ingen mysig syn om man säger så. Undrar bara hur länge det ska dröja innan vattnet går. Undrar också om den där ynka centimetern på tappen är kvar eller om den är helt utplanad. Jag blev aldrig undersökt efter att värkarna hade ökat ännu mer i styrka så jag vet inte hur det ser ut där inne. Som tur är ska jag till barnmorskan imorgon och så då ska jag be henne kolla. Känns lite konstigt att veta att man går omkring och är öppen nästan 4 cm och inget mer händer. Hur lång tid ska det ta liksom?
    Om slemproppen lossnar så är det nog på g när som hellst. För mig tog det 7 dagar från att den hade släppt tills att Viktor ville ut men då hade jag ju inte haft värkar och blivit öppen 4 cm heller.

Min BM sa att allt från några timmar upp till en vecka är vanligt när slemproppen gått.
    Så det är bara att härda ut de sista dagarna nu!

Avundsjuk är jag, jag vill också ha ut min lille nu. Jobbigt att gå runt och ha ont och må dåligt hela tiden :/

LYCKA TILL! :D 
  • Emynem

Hur har ni gjort med kudde åt bebisen?
    Man ska ju ha en jätte platt kudde i början, men jag har inte hittat någon så tänkte om man kunde strunta i det?
    Har bara hittat kudden nr 2 och den är ju för hög i början. 

• Emynem
    Momalicious skrev 2010-11-17 10:52:55 följande:
    9.40 menade jag såklart
    Emynem skrev 2010-11-17 10:28:45 följande:
    Hur har ni gjort med kudde åt bebisen?
    Man ska ju ha en jätte platt kudde i början, men jag har inte hittat någon så tänkte om man kunde strunta i det?
    Har bara hittat kudden nr 2 och den är ju för hög i början. 
    Det här är fakta jag läst på flera ställen: hem.passagen.se/pyret_2004/babykudde.html
    Nu vet jag dock inte hur "fluffig" vår kudde är, jag kommer inte riktigt ihåg, men den är inte sådär superplatt så den knappt existerar, tror jag Får se sen när jag ska göra iordning sängen.Åh så bra, tack för hjälpen! :)
    Okej, tack så mkt! :) Jag ska in på babyproffsen och fråga personalen där vilken kudde jag ska ha, dom borde väl veta?

Med Viktor hade jag en helt plattkudde för det var vad de sa då att man skulle ha men nu ska de tydligen ha en fluffig en.. haha...

Inte lätt att hänga med i svängarna alltid!

;P 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-17 11:43:22 följande:
    Hittade tiden haha fick gå igenom hela bloggen typ haha näh august månaden så hittade jag min tid till Tul haha klockan 12.30 har jag min tid
    Längtar ..

Igår pratade jag med sambon om att man blir lurad så många ggr att ska man igentligen lita på sin bm huvudtaget ?
    Alltså hon är super duper gullig men jag vet inte om hon vet hur rädd man igentligen är.
    Vill ju inte ha någon annan då hon är toppen annrs men att låta en gissa hur stor han likom är som min förra bm också gjorde om storleken.
    Det gör mig lessen men ändå är det en gissning men den gissningen en långt i bort med sanningen.
    jag känner bara på mig att han e nu ca 4000g som hon påstod att han skulle bara 4000g som fullgången.
    Men när jag väl kommer tul Tul så kommer det att vissa 5000g istället v 37+6 jag kommer ju få panik men jag vet att det är bara så det kkommer att va.
    Ska inte få panik alls utan vara ''berädd på detta''

Men hur känner ni då en bm gissar eller gör era bm det ?

Min nästa tid till henne är 12 dec så en lång tid kvar så skönt att man har Tillväxtultraljud innan dess ..
    I min förra graviditet så gissade min BM på att det skulle bli ett STORT barn och att han redan i v.36 vägde mellan 3,5 - 4 kg
    Men feeel hade hon, ut kom en liten spinkis på 3280 kg
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-17 12:41:35 följande:
    Fick du Tul ?
    men ändå var det nå kg ifrån 4 kg som bm hade gissat på

Men hur är denna då något som du vet hur vikten är ?
    Nej jag fick inget TUL utan BM bara "kände på magen" och klämde och bökade,  och sa vad hon trodde.
    Skulle få TUL men den lille tittade ut 2 veckor för tidigt så det han dom inte med :P.

Nej jag har ingen aning om storleken på den här bebisen, magen är iaf mindre än förra gången men betvivlar att barnet är mkt mindre, tror bara att den här grabben ligger längre in än vad Viktor gjorde.
    Ligger jag på rygg så sjunker magen in JÄTTE mkt, ser ut att vara gravid i 4.e månaden kanske.

När jag var gravid med Viktor kunde jag absolut inte sova på rygg nu i v.35!

Ska bli spännande att få träffa det lilla pyret snart, hoppas att han vill komma två veckor tidigare han också :) 
  • Emynem

Den här graviditeten är verkligen rena motsatsen mot när jag väntade Viktor.
    Med Viktor så mådde jag bra, märkte knappt att jag var gravid, jag hade sug efter choklad och var inte hungrigare än vanligt.
    Mådde aldrig illa, fick en hormonrand från blygbenet upp till naveln.
    Hyn var som vanligt.
    Viktors hjärtslag var 150 och uppåt.
    Jag var lugn i humöret under hela graviditeten.

Den här gången så spydde jag MASSOR till v.22, är hungrig hela tiden, har sug efter frukt, kunde inte ens äta choklad eller något sött i början. Ville bara ha chips, citron och äpplen.
    Jag har nu börjat fått en jätte svag hormonrand från naveln och uppåt, alltså ingen nedanför som det var förra gången.
    Har under hela graviditeten fått betydligt mer finnar än vanligt.
    Bebisens hjärtslag 140 och nedåt.
    Jag har varit ett monster under hela graviditeten. Humöret har åkt upp och ner som en jojo!

Ja jag kan fortsätta i evigheter med att räkna upp saker...
    Den här graviditeten är verkligen totalt annorlunda mot Viktors och ändå är det en till grabb jag väntar... Skumt...
    Trodde verkligen på en flicka den här gången men icke...

Är det någon mer som upplevt så totalt olika gravidteter när de väntat samma kön? 

• Emynem
    Momalicious skrev 2010-11-17 12:50:40 följande:
    Jag vet ju som sagt inte, tror inte vår kudde är speciellt fluffig. Alltså med fluffig tänker jag på en sån kudde jag har haha. Ska bannemig gå och kolla.
    Den är nog "fluffig". Om man trycker på den så sjunker man ner lite så den är ju inte stum, och den är rekomenderad från 0 månader står det så det måste ju funka hihi.
    Men äh, det blir nog bra hur man än gör. Det enda som kan skilja är ju hur huvudformen blir liksom.
    Viktor har en väldigt fin huvudform. Det är inte platt någonstans som man har sett på vissa barn.
    Men man vet ju aldrig hur det blir för den här lille. Ska prata med de på babyproffsen så får dom visa mig vilken kudde han ska ha :D 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)