• Haligh

December Bebis 2010 :)

MFJG skrev 2010-12-04 09:46:56 följande:
    Jag är LYCKLIG! Första gången på säkert 5 dagar som jag gör behov 2 ORDENTLIGT!  
    Antingen är det hormoner eller så är det katrinplommonpurén. Spelar ingen roll. Bara SÅ SKÖNT! 
    Härligt vilka basbehov man kan glädja sig åt under en graviditet Köpte såna laxer-droppar i början av grav för då kunde det gå en vecka mellan varven...INTE så skönt!!
  • Haligh
    Ninnie81 skrev 2010-12-04 10:35:48 följande:

en liten bild på min lillprins som är 6,5 v nu och väger 2725 och är 50 lång.. mitt Hjärta
    Vilken liten sötskrutt!!
  • Haligh
    linasmama skrev 2010-12-05 16:59:12 följande:
    Mitt vatten gick för ½ timme sen, har lite värkar just nu så kanske blir bebis idag / i natt
    Vi hade precis varit och lämnat min dotter hos sin pappa och klivit ur bilen på parkeringen hemma och det bara rann vatten, det kom en hel flod typ och nyss kom det lika mycket igen.. 
    åh vad spännande!!! Lycka till!
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 17:22:55 följande:

Hej flickor nu har jag kommit hem från hans mamma och jag sa att jag INTE ville ha henne med.
    Men nej hon vägrade att acceptera min NEJ och hon sa att hon lovade hålla sig på caffeterian jag sa till henne OKEJ men då stannar du där och du kommer INTE in till bb rummet där jag sen ligger och får katern påsatt och allt och jag kommer att ligga där ca 1 timme innan jag ska upp till op rummet.
    Hon lyssnade då på mig.
    Okej skitsamma men nu e hon där och jag sa till sambon inne i bilen att han håller om honom och sättre på honom kläderna.
    Och det skulle han göra.
    Jag orkar inte bråka längre säger bara att den människan ytar inga NEJ ord alls.

Nu har jag värdens jobbigaste fogglossning kan inte gå längre sambon måste hjälpa mig han är så förståelse han frågade mig också om han skulle ta mig till sjukhuset men jag sa nej det är ingen fara.
    Men jag kna inte gå längre känns som jag rammla omkull om jag änns bara försöker gå själv.

men hu, har du en sån svärmor, man tycker hon ju borde ha lugnat ner sig när ni har ett par barn redan!!

stackare med foglossning, tröst i misären att du inte ens har en vecka kvar (åh nej inte alls avis, nej då...)
  • Haligh

på tal om att ta plats i sängen....jag har senaste två veckorna sovit i eget rum och jag tror sambon tycker det är jätteskönt att slippa mig som far runt och inte kan sova och är uppe på toa flera gånger varje natt.. dessutom är han väldigt orolig att vattnet ska gå i nya sängen så helst skulle jag sova med blöjor... 

inte nån jätteförståelse här heller, tror verkligen inte att män kan sätta sig in i hur det är att vara i en höggravids kvinnas kropp. Blev tvungen att stanna igår på trottoaren för att jag fick så mkt sammandragningar (vilket jag sa) men då börjar han dra i mig så att vi ska hinna över gatan medan det är grönt, han tyckte verkligen jag skulle småspringa för att vi skulle tjäna en minut eller så-........ 

• Haligh
    Stefanie skrev 2010-12-05 18:10:55 följande:
    Vi har inget extrarum men jag har hittat sambon på soffan några gånger när jag snarkat för mycket..!

Min sambo är nog ganska förstående. Kan väl bli lite trött på att jag alltid klagar och har ont, men när vi promenerar så stannar han snällt med mig. Men jag har ju haft galna sammandragningar ända sedan i somras så han har haft en lång period att komma in i det där. Han har varit mer orolig än jag för att Liten skulle titta ut för tidigt...

Sedan är han bra på att hjälpa mig nu när man är dålig på att röra sig. Han knyter skor, drar av byxor, plockar upp grejer från golvet...  Han klappar på mig när jag har ont.

Bortsett från att han är sjuk trött på att prata om graviditeten så är han bra! 
    gullig kille! jag tror på ett sätt att jag får skylla mig själv, för jag har liksom varit nästan som vanligt hela tiden. Men nu går jag långsamt och måste stanna ofta, och skorna är svårt (fast han har aldrig erbjudit sig att knyta dom...) men framförallt kan jag inte sitta still mer än ögonblick, känns som att jag ska kvävas och myror i benen - det tycker han är jätteirriterande "det är väl bara att sitta still"...hm tror det är tur att det är kvinnor som har mens och föder barn för herregud vad dte skulle klagas annars! Jag menar, bara en förkylning är ju rent fördärvande....
  • Haligh

Jag fick just en riktig blödning! På väg från jobbet och går in på toa, det var färskt blod med klumpar. Annars känner jag mig som vanligt, men jag har å andra sidan inte suttit o tagit det lugnt. Har ju haft blodblandade flytningar sen v 23 men det har varit mer rosa, aldrig rött blod. Hjälp, ska jag ringa in när jag kommer hem??! Kan det vara på g månne eller tyda på nåt som är fel? Jag blir jättenervös

• Haligh

Jag ringde och de ville att jag ska komma in ikväll, usch jag blev så nervös att jag knappt kan tänka klart.

• Haligh

Nyss hemkommen från fl, och inget som såg konstigt ut. De trodde blodet kommer från livmodermunnen pga sammandragningarna. Bebis mår fint och mina värden var bra, tappen ngt förkortad men inget annat som tydde på att det var på g... Vi som sprang runt som yra höns för att packa helt plötsligt och min stackars sambo åkte direkt för att jobba hela natten... Så väntan fortsätter för min del, men här verkar det vara full fart på barnafödandet!!! Ska läsa ordentligt imorgon, sitter med telefon och måste verkligen gå till sängs. Lycka till alla som det händer så mkt för nu!! Och oss andra som hoppas att det inte dröjer så länge

• Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 14:30:13 följande:
    Det kommer attkännas mycket konstigt men så jävla härligt att man slipper magen och bara har honom som känns så konstigt.

Juste haha fick MÅNGA kommentarer av min stora mage bm hon bara du e så liten men din mage är så stor hur känns det atta ha stora barn i magen du som inte e så stor alls.
    Och sen sjuksköterskan samma sak och läkaren och narkosläkaren men närkosläkaren han ba det var du som får stora barn va   ja bara jepp haha
    När vi gick ut så sa bm skönt att du nu blir av mage magen och så kommer en annan bm och säger till andra bm ja hon har så stor mage
    Men hon e ju inte stor själv.

ÅÅh många beröm hihi
    Imorgon är det dags, det måste kännas helt fantastiskt!! Stort lycka till!!

Gick och jobbade idag iaf, men smet hem efter halva dagen (studiedag)... Blödandet har inte blivit värre utan det är som det brukar (dvs rosa...) nu, men jag har jäkligt mkt sammandragningar. Men jag har ju haft det i flera månader så jag vet liksom inte om det är värre eller om det bara är för att allt är så stort i magen, Man såg tydligt dem på CTG:n i går kväll men det verkade ju inte oroa personalen så då är det väl lugnt antar jag! Så vansinnigt trött hela tiden, inatt klev jag upp halv fem och satte mig och jobbade, kunde inte sova. Och så är det nästan varje natt, och jag har skitsvårt att gå och lägga mig på eftermiddagarna också. SUck, bara 3 arbetsdagar kvar sen ska jag bara ta det lugnt!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)