Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

och jag har åkt på UVI! Skrikandes Märkte igår att jag hade lite känningar och imorse gjorde det ont när jag skulle kissa-sådär uppåt njurarna ni vet. Aj! 
    Så på jobbet tog jag en combur-sticka och den blev rosa-pos och lila-3+ tror jag? Ajaj..
    men som tur är var det bara att ringa husläkaren vi har på jobbet som vi anlitar och berätta resultatet för sköterskan så ringde läkaren in ett recept på penicillin som jag hämtade på lunchrasten. Smidigt värre!
    Hoppas det blir bättre snart! Är detta ngt jag bör ringa till min BM om tror ni?  

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

det verkar vara väldigt olika när man gör RUL. jag gör mitt v.19+1 och det är ju ganska sent. Andra kanske gör v.16+..så det där diffar nog väldigt sen när vi all går och gör RUL. Ska bli härligt att se pyret igen!
    Jag känner förresten bebis! Hjärta I tre dagar nu har jag känt rörelser långt därinne. Helst när jag ligger ner på rygg. Igår låg jag hela Greys anatomy och log för jag kände den röra sig därinne. men som sagt..mest när jag ligger på rygg och sen håller jag handen på nedre delen av magen och trycker lätt ibland. jag koncentrerar mig och efter ett tag känner jag att ngt typ "böljer" sig fram därinne om jag har tur.

• ÄlskarMina
    MFJG skrev 2010-06-18 06:04:25 följande:
    Sitter med ångest. Gråter till och från.
    Vaknade inatt av att det rann. Blod.
    Hade ett MF i vecka 6 och blev gravid direkt efter.
    Idag är jag i vecka 13+2. Såg bebisen för exakt en vecka sen och
    då såg vi en frisk och perfekt liten krabat.
    Jag förstår inte detta. Blod förknippar jag inte med något som är ok.
    Ringde KK akut och dem sa att jag ska avvakta. Att man kan blöda under graviditeten och att det inte behöver betyda något. Så länge jag inte har jätte ont och det ökar i mängd behöver jag inte komma in. Oron är fruktansvärd. Vill inte mista detta lilla barnet.
    Min son ska ju bli storebror i december.  
    Nej men fy! Jag tycker allt du ska åka in iaf! Jag hade aldrig stått ut med det..att inte veta. 
    All lycka till dig och stor KRAM!
    Klart sonen ska bli storebror! 
  • ÄlskarMina

Hej alla! 
    Har kommit hem från en nöjes/studieresa med jobbet. Har varit i Köpenhamn och bott på fint hotell, gått på Wallmans salonger och Tivoli. Shoppat på Ströget men hittade inga fina bebiskläder-hade velat hitta lite Molo/Katvig men icke..
    Wallmans var bara SÅ BRA! Skål  Och det var väldigt kul att se alla arbetskamrater bli mer och mer fulla och sen satt man där nykter och såg förvandlingen. Haha! Efteråt var alla uppe och svängde sina lurviga!  
    Igår såg vi på matchen efter middagen och det var stämning där! Klart-när de vann.
    Men jisses vilket språk! Jobbigt värre att förstå. Suck..

Nu är jag trött och ska lägga mig så jag orkar upp och jobba imorgon. Natti natti! 

• ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-25 08:21:51 följande:
    Fast när jag kollade en annan sida i vecka 16 står det att bebisen är ca 16-17 cm lång jävlar haha dom växer fort ca 1-2 cm varje dag ju ..

En lång resa till dec fan oxå hahaha jag vill få värkar och åka in
    Fast det är nog att de mäter olika bara. De mindre måtten är CRL-måttet (huvud-rumpa) och de längre måtten menar de full längd=huvud-fot. 

Idag tog jag veckans magbild-finns i bildtråden för den som vill se. 16+2 idag

Glad midsommar alla!!Solig 
  • ÄlskarMina
    ondar skrev 2010-06-26 22:00:50 följande:
    40+0 räknar de här iaf:)
    okej! då är man ju en dag "längre fram" hos dom då.  
    Ville bara veta så jag säger rätt när jag är hos dom eller ringer nångång.. 
  • ÄlskarMina
    Ninnie81 skrev 2010-06-26 22:10:08 följande:
    här räknar de 39+6 både på mvc och förlossningen
    jaha..då får jag nog helt enkelt fråga min BM nästa gång..verkar ju vara olika det där då!  

• ÄlskarMina

Majmamman08: vi har RUL samtidigt såg jag! 

Åh vilket härligt väder vi har fått! Helt perfekt! Solig 
    Idag fyller min lilla kicka hela 6år! Firade henne igår här hemma och hon var så nöjd så. Fick en stoor studsmatta av oss och massa fina klänningar och leksaker m.m. av de andra.   

En smått tandlös stor tjej som tittar på mormor här tror jag..Hjärta

• ÄlskarMina

Majmamman08: Tack! Drömmer Min lilla tjej..hihi
    Ja, vi har tänkt fråga om kön om de vill säga förstås och om bebis visar sig fint me. Annars tror jag att jag kommer se längre fram isf då det är massa TUL som ska göras sen me.
    Ni då?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)