• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2010-10-19 21:03:03 följande:
    Min har vänt sig men inte fixerat sig än..
    Var hos BM i fredags, då var jag i vecka 32+0

Får jag fråga om du vet vilket kön du väntar?

Min bäbis hjärtljud har legat på 150-155 varje gång, har inte kollat kön. Men har en egen liten teori att flickor har högre hjärtljud än pojkar..Glad ( nu önskar och tror jag ju att jag väntar en flicka medans sambon tror pojke även fast det egentligen inte spelar nån roll vad vi får.. alltid kul att spekulera)
    Vi vet inte alls vad vi väntar:)
    Spännande att se vad du får. Jag gissar dock på pojke så det kanske stämmer:)
  • AnnaCL
    LillSnurr82 skrev 2010-10-19 21:25:21 följande:

okej, verkar vara olika mellan alla då.. typiskt, jag som trodde jag kommit på nåt.. haha..

men som sagt, spelar inte så stor roll vilket kön det blir bara att jag ALLTID sett mitt första barn som en dotter..

Det har jag också men nu när jag väl är gravid och tänker på bebisen så känns det som det är en kille, men lika mycket tror sambon tjej. Går inte riktigt att fatta att vårt barn är det som ligger i magen och framför allt inte att det ska komma ut på något sätt:)
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2010-10-21 20:00:18 följande:
    Brukar det inte synas massa om man har mkt vatten? jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder..
    Får ofta höra att jag har en liten mage, så jag förstår inte varför den mäts till så stor :P
    Vilken vecka är du i?
    Jag tycker att den verkar alldeles fin magen.
    Mitt SF-mått nu i v 31+0 var 30  och det sa hon inget om.
  • AnnaCL

Hej här kommer oerfarna mamman Nr 1. Vad råder ni att man använder när man byter på barnet. Våtservetter? tvättlappar? Snälla lite tips inför införskaffandet av skötbord med tillbehör tack!

• AnnaCL

Tack för tipsen! Allt är ju första gången och då känns det stabilt med tips från er sida.Skrattande

• AnnaCL

Hej alla decembermammor.
    Det börjar vara tufft nu. Att jobba heltid men denna mage som växer är inte helt lätt. Har främst svårt att sitta och det är ju ett problem när man ska ta emot patienter. Det är så konstigt om jag står upp under hela samtalet:) Dessutom försöker jag utöver heltid även läsa en kurs som är bra att ha till senare. Den innebär att jag måste resa bort fem dagar nästa vecka, till skåne, och då är det ju bara att hoppas att barnet håller sig kvar där inne. Mycket praktiska moment under kursen så det är bara att knipa ihop.
    Nu har jag ju sagt på jobbet att jag ska försöka jobba tiden ut, även om man kan ångra detta lite emellanåt, speciellt när man läser om er som redan fått HP eller börjat ta ut FP. Det låter så underbart härligt!

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2010-11-07 17:12:58 följande:
    Hej =) När är du beräknad och vad jobbar du med?

Jag är dundertrött nu!! Igår somnade jag runt kl 20, det är förjävligt :( Så social är jag lixom..
    Idag är jag i v 32+0 och känner mig helt efter er som faktiskt är typ snart fullgångna :( I veckan är det dags dels för första föräldragruppen och dels för ett MVC besök, men inte förrän på fredag.

Jag är ute och rör på mig så mycket jag bara kan nu, och det verkar hjälpa lite iaf =) har inte gått upp mkt alls, kanske ett halvkilo på två veckor :) Ska blir intressant o se vad magen mäter nu, jag är livrädd för att bebis är jättestor och risken finns att jag är en grymt jobbig mvcbesökare som kommer kräääva ett till ultraljud!
    Har fått ondare sammandragningar också när dom nu kommer, vilket inte är alltid direkt, men ibland så kommer det några onda. Har börjat få ondare i höfterna också när jag somnar på soffan.. Vilket jag gör i stort sett varje kväll och tar mig inte upp till sängen förrän mellan 01 o 03 på nätterna ;D

Bebis har hållt sig lugnare de två senaste dagarna o kroppen är något förändrad, det kanske kommer hända nptt snart, vet inte vad, men ja.. Magen har växt massor senaste veckan tycker jag.. ska ta en bild typ imorrn eller nått =)
    Jag är beräknad till 20 december, idag v 33+6 tror jag. Jag jobbar som läkare.
    Jag känner verkligen igen tröttheten. Jag är nästan tröttare nu än första veckorna. Somnar vid halv tio  och är död när jag ska upp vid sju för att jobba. Har svårt att hålla mig vaken på helgerna också. Gick och la mig tolv igår och sov då till elva i morse. Kul för maken. Tvingade honom att gå på fest igår för att hitta på nåt annat än att vara hemma med mig som ändå bara vill sova. Hoppas att det kan vända lite med tröttheten snart! Tänkte också försöka hålla i och promenera till och från jobbet varje dag. Har cirka 30 minuters promenad enkel väg. Tycker att det kanske hjälper lite att röra på sig ändå. Men det är svårt när man väl hamnar i soffan!
  • AnnaCL
    ludicrous skrev 2010-11-07 17:34:07 följande:
    Har du tänkt jobba hela tiden? stolle :P hehe
    Jag gick på HP i fredags, jobbar som uska inom äldreomsorgen, det blir ju en hel del lyft och sånt :(
    Har hund så jag är gärna ute o går mkt med den om dagarna =)
    Jo jag börjar känna mig som en stolle faktiskt. Den 20 december är en måndag. Har tänkt att jobba till och med den 17 december. Har dock sparat semester så att jag kan jobba endast två dagar de två sista veckorna och dessutom kortare dagar. Så det lugnar ned sig på slutet i alla fall. Mysigt med hund, och skönt att det får en att ta sig ut på promenad!
  • AnnaCL

Hej på er alla. Oj vad man får läsa ikapp när man varit bortrest några dagar. Bra jobbat att skriva så mycket!Har varit på traumakurs i tre dagar i skåne. Stå och gå och övningar med patienter och sitta på golvet och lyfta bårar och sådant. Och imorgon jobb som vanligt. Heltid fram två veckor till. Ojojoj. Avslutade med att måsta jogga till tåget dessutom och nu känns det som om kroppen ska gå sönder. Bara hålla tummarna för att bebisen vill ut nu då jag misshandlar kroppen så. Kul att det verkar vara på Gång för många av er som önskar det.

• AnnaCL
    MFJG skrev 2010-11-23 06:42:01 följande:
    Haft en piss natt. Ska till BM nu på morgonen. Vecka 36+0 idag...tiden går sååååå långsamt nu!
    Jag har exakt samma BF som du och håller med, nu går det vansinnigt sakta! Tyckte att tiden gick snabbt för några veckor sedan men nu känns det som om BF aldrig ska komma. Just nu räknar jag mest ned till att inte behöva jobba längre, men det är mer än två veckor kvar. Ska bli så skönt.
    Tycker för övrigt att minm age liknar din oerhört mycket. Visst vet du att det är en pojke där inne? Jag vet inte men misstänker också det:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)