Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

December Bebis 2010 :)

Roligt o se att någon/några redan väntar smått och andra är startklara och försöka Glad

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Har inte ansökt ännu! Vi har inte bestämt ännu om han ska få börja nu till våren eller om vi tar det till nästa höst, dagar kvar har vi fortfarande gott om att skydda SGI'n när han fyllt 1 så det är ingen fara.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

och här går det inte att hålla M vaken mer än 2-3 timmar, så det är svårt att undvika en sista vila senare på dagen - än krånglar han inte så farligt vid läggdags då han haft sista vilan tätt inpå - försöker hålla sista vilan kort, max 30 minuter.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Momalicious skrev 2011-08-23 18:37:18 följande:
    Går allas barn nästan eller?! Elliot har nyss börjat åla och ställa sig i krypställning..
    Nej, Mileon är som Elliot. Ålar runt och får upp sig på alla fyra och dråsar ner på stört. Ha ha!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    gwendylin skrev 2011-08-24 09:50:40 följande:
    En lite pinsam fråga men.. behöver man badbyxor utanpå badblöjan på dom små i badhuset?
    antingen har jag badbyxor (sådana där med prassel inuti) eller badblöja och coola badshorts över för badblöjorna tycker både jag o pappan är så fula.

Dock ingen höjdare när det blir bajskalas när man badar med badbyxor, när man ska dra av dem är det bajs överallt! Lite smidigare då med badblöjor.

Vissa badhus godkänner inte badbyxor utan vill att man ska ha badblöja.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Mama Jessie skrev 2011-08-24 13:36:57 följande:
    Var hittar man badblöjor? Ska börja babysim nästa vecka men tror det räcker med badbyxor här
    finns på affärerna också om man badar ofta så lönar det sig att köpa ett eget paket och inte styck/parvis på badhuset.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här spökar tänderna på lilleman, har jättehög feber stackarn Nu sover han och hoppas han gör det för natten, han har knappt kunnat sovit under dagen - legat och surrat (yrat). Fått hem flyt. ipren så jag kan kombinera, fått den rekommendationen av sjukvårdsupplysningen för att få ner den höga tempen.

åh mammahjärtat blöder att se han så dålig! Gråter

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    AnnaCL skrev 2011-08-29 20:36:44 följande:
    Stackaren! Det var först när vi gav henne flytande Ipren i kombination med flytande alvedon som febern gick ner för Elsa. Hon hade tidigare fått supp av båda men just flytande fungerade bättre. Dessutom var det lättare att ge. Hoppas han blir bättre snart!
    Ja det är inte lätt inte, jag hoppas iprenen hjälper till nu. Vi kan inte ge suppar åt honom då han pressar ut dem i världens fart, har han gjort alla gånger vi provat o ge honom. Så flytande är det enda som går i med lite protest dock, men men. Tack!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    LokesMammi skrev 2011-08-29 20:43:51 följande:
    Jag ger bara alvedon supp o det hjälper på honom! =)
    Ja om det ändå hjälper för oss med... men supp funkar inte på denna herren då han trycker ut den på stört! ha ha!

Han har upp mot 41 grader plutten så då är det svårt o få ner tempen, men nu kändes han lite svalare när jag var upp och kikade till honom. Har testat allt, badat honom sval, baddat osv. Endast blöja på. Ont i munnen så man knappt får i han något.

Så nu hoppas vi att det gör susen med lite sömn, fortsätter han dricka dåligt inatt/imorgon får vi ringa in då han har så hög feber och se om han behöver dropp. Elände!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    LokesMammi skrev 2011-08-29 21:33:39 följande:
    Man får trycka in fingret lite med suppen, mne bara lite och sen trycka ihop skinkorna en stund =)
    hoppas han blir bättre inatt.
    hehe jo jag är utbildad så jag vet hur supparna ska ges, men icke - han har från första början tryckt ut dem likväl - han ger sig inte förrän den är ute. Envis som mamma sin
    Ja hoppas på det, jag ska lägga mig nu för jag misstänker det blir en sjåig natt.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)