Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-02-16 21:36:44 följande:
    Elliot har varit helt underbar idag! Han vaknade tio och ville ha mat, sen gick jag upp och klädde på mig och åt frukost och sådär medans han sov lite till. Sen vaknade han och fick ny blöja och kläder på sig och sen har han varit en liten ängel som bara gnällt när han velat ha mat (och en gång när han ville ha ny blöja). Jag har kunnat lägga honom ifrån mig utan några protester och han har varit glad och lett hela dagen, förutom när han ätit eller sovit. WOW! Såna här dagar är underbara, önskar att varje dag var sånhär!
    Lika härlig dag idag eller har det vänt igen?
    Måste fråga var du köpt den där leoparddräkten, den verkar så himla mysig:)?
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Moma: Jag kollar tradera varje dag, har blivit lite beroende:). Får se om det dyker upp nån leoparddräkt.
    Hoppas Elliots välmående håller i sig Glad

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har också en liten tjockis då, vid 11 veckor var han 59,5cm och vägde 6310g. Men han följer medelkurvan i både längd och viktGlad. Han har gått upp ca 1 kg i månaden och växer 0,5-1 cm i veckan

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-02-25 16:47:52 följande:
    MIn tjej började på medelkurvan när hon föddes, nu ligger hon på översta kurvan 2 standardavvikelser över medel... Fattar inte hur hon kan gå upp så mkt med tanke på hur mkt hon kräks, det fullkomligen väller över! Ser ut som det kommer ty p en deciliter och mycket mer än så kan hon väl inte äta tycker jag..? Uppenbarligen..

Här är vi också sömntutor, hela dagen sovs i princip bort och sen vaken hela kvällen, mellan 17-22 typ, Sen sover hon fortfarande bra på natten men är inte så lätt att få att somna. När det väl lyckats så sover hon till 6 ungefär och det tycker jag är länge!

Köpt ett babygym idag, inte provat än för vi sussar än. Ett rätt skrälligt och plastigt, men jag tänker att de gillar dem bättre än en vacker mysmadrass där det bara dinglar några mjukdjur?
    Min kille låg över översta kurvan när han föddes, han var ju stor för veckan han kom i men vägde ju bara 3945g så efter viktnedgången på bb hamnade han strax över medel på bvc-kurvan:)

Här sovs det mellan ca21 och 6-7 (oftast) med mat ca 2.30. Han vill ibland somna tidigare på kvällarna men de gångerna vi avviker från rutinerna har han antingen vaknat typ varje timme på natten eller vakna för dagen vid 3-4, det gillar inte mamma..
    Men det mesta av hans nattjobbiga mage är borta nu så när han sover sover han gott och jag likaså, underbart!
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Igår åt Anton 20.30, somnar vid 21-21.30, nästa mål blev 4.30- helt otroligt:). Visserligen vaknade han några gånger men han kunde somna om igen. Innan kunde han äta varannan timme på natten så jag känner att det går åt rätt håll nu;)

Anton 101201
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 11:56:44 följande:

Hur sover dom ?
    Sover dom på magen eller rygg eller sidan båda hållen ?
    Jag märkte själv att han sov bättre på magen än på sidan men om han skulle sova när jag håller om honom mot mitt bröst lägger jag ner honom på rygg.
    Men om han ska sova när ajg vet att nu är det dags så lägger jag honom på magen eller på rygg men på magen när det är dags för natti natti

Han ligger på rygg till att börja med, men han börjar böka lite på natten sen så du brukar jag lägga honom på sidan så sover han gott igen :). Har försökt lägga honom på magen men han börjar alltid böka runt med huvudet då, han vill inte låta det ligga åt sidan så det slutar alltid med ansiktet ner i madrassen så då blir det till att vända honom igen..

Han har börjat röra sig lite när han sover så när han ligger på sidan kan man ibland hitta honom liggandes som en banan tvärs över sängen istället, lille tokerHjärta

Imorn blir han 3 månader, stora killen!
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    thegoddess skrev 2011-02-28 13:02:14 följande:
    6 kg!!! vilken bamsing.. går det få ut en sån stor vanliga vägen?? hehe

min förlossning gick kalas... hade värkar hemma 24 timmar som jag trodde va förvärkar.. vad visste jag liksom. sen ringde jag in å sa att det e rätt jobbigt nu jag vill in.. hon sa jag skulle ta panodil och duscha. 30 min senare fick jag krystvärkar i mitt badrum. snabbt iväg och 40 min bilfärd i snöstorm kom vi in på förlossningen. jag sa i panik att ja måste skita först hahaha men när jag satt på dass så kännde jag att  huvudet var på väg. vi hinner inte skriva in dig sa hon å vi fick byta till förlossningsrummet då gick vattnet å jag la mig på britsen. jag frågade hur mycket öppen jag var. du är helt öppen jag ser huvudet säger hon. 10 min krystande och min lilla Ronja låg på mtt bröst. efteråt sa hon att jag antar att det inte e ditt första barn. jo det e det sa jag och sen sa hon att jag i stort sätt kunde klarat dett hemma.
    mao tror jag hade en sån förlossning andra önskar att dom hade
    Oj det var ju tur hon inte kom i bilen då Förvånad

Jag åkte ju in till förlossningen för mitt vatten gick, hade inte känt nånting innan och bara börjat få svagare värkar. Hade jag inte åkt in förrän det gjorde riktigt ont så hade det nog blivit lite tajt för mig också då jag egentligen tyckte det bara var sista 1,5 timmen som det gjorde sådär jäklans ont, inkl 25 min krystning. Men jag har iaf bara högst 10 min bilfärd till förlossningen. Spännande och se hur det blir nästa gångFlört
    Totalt tog det 9 timmar från att vattnet gick, ca 8 timmar från värkstart så jag hade också en drömförlossning Glad
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har också upplevt att Anton har varit gnälligare än vanligt nu mellan 2,5 månader-3 mån. Ville inte sitta själv i babysittern utan helst bli buren och allmänt kinkig. Men det börjar bli lite bättre nu och mycket skratt och prat istället (nya och höga ljud har han kommit på), sover mycket bättre på natten gör han också:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Nu har Anton vaccinerats, usch stackarn! Men det var glömt efter några minuter som tur var:). Nu är jag inställd på en febernatt..

Han har börjat sova 7-8 timmar utan mat nu på nätterna och det är ju SÅ skönt! Men han är morgonpigg, vid 6 är han go o glad, har man tur kan han somna om efter tag till 7.30.

• Mama Jessie

Vi libero storlek 3 just nu. Hade ju massa rabattkuponger på libero och när dom var använda blev det att man fortsatte med samma, smart drag att skicka ut kuponger:). Men när jag gjort slut på mitt blöjlager tänkte jag prova Willys, många som rekomenderar dom och billigt är ju bra;)

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)