Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Som sagt vattnet luktar speciellt & går inte att knipa bort det behöver inte säga splash mitt sipprade i ca ett dygn innan de regelbundna värkarna kom.

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Vilka söta bebisar man ser & grattis!!!  {#emotions_dlg.flower}

Vi alla här hemma har åkt på förkylningar, de stora barnen har haft det värst med feber, hosta osv, jag & sambon är bara snoriga & lillan med tycker så synd om henne när hon ligger & låter som en gris...hoppas det inte blir nått RS virus av det hela

Igår var vi faktiskt & shoppade endel julklappar, inte så många kvar!! Skönt! Ikväll kommer granen med tror jag.

• Trollungarnasmamma

Usch inte kul & kräkas

ÄlskarNova, på kvällarna har jag en tuttlisa sambon undrar när han ska få sin tid med mejTungan ute

Vi ska till BVC imorgon, tror hon får lite medicin mot torsken då för den vägrar försvinna....

• Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-21 16:40:50 följande:
    Grattis Cissi till eran lilla skrutt Vägde nästan som min Albin...på 3830g o 51 cm! Spännande o höra förlossningar tycker själv jag hade en super bra o snabb förlossning,ja helt lagom!

Emelle: Läste något om hinnsvepning?? Hur stod de till där nere Blir de bebis snart tror du??

Här hemma myser vi...trots att Albin är så himla snäll o bara sover o äter o sover så går dagarna sjukt fort o man hinner knappt göra något! Dels kanske för att jag går upp så himla sent på morronen,hehe! Ja kan sov till kl 10-11, för lille Albin sover som bäst då oh de e ju så gosigt o bara o ligga o kika på honom o gosa !! Annars äter han 3 mål på natten. Men jag är  lika trött ändå...fast han sover däremellan!

Hur äter era små på natten??
    Min lilla äter 2-3 mål på natten, ibland somnar hon om direkt, ibland ligger hon & kikar lite innan
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-21 18:59:46 följande:
    Delfi o persikans: ja man e som en zoombi, e rätt pigg på dagarna,men kl 8 på kvällen skulle ja kunna somna stående.
    tur som sagt att sambon e hemma så ja får sova på morronen.....fasar för när han ska börja jobba igen! ensamt.
    han gör allt nu,lagar mat,serverar mig frukost,städar,lämnar sonen på dagis,hjälper till med blöjbyten på natten,lägger william på kvällen, helt underbar,har de verkligen lyx nu
    Ja det har du men det är du värd!!!
    Min son har börjat vakna as tidigt nu så vid 6-7 är vi vakna, lillan somnar om då, hade med velat det men men, nästa vecka är sambon hemma, då ska jag soooooova!!!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-21 18:59:46 följande:
    Delfi o persikans: ja man e som en zoombi, e rätt pigg på dagarna,men kl 8 på kvällen skulle ja kunna somna stående.
    tur som sagt att sambon e hemma så ja får sova på morronen.....fasar för när han ska börja jobba igen! ensamt.
    han gör allt nu,lagar mat,serverar mig frukost,städar,lämnar sonen på dagis,hjälper till med blöjbyten på natten,lägger william på kvällen, helt underbar,har de verkligen lyx nu
    Ja det har du men det är du värd!!!
    Min son har börjat vakna as tidigt nu så vid 6-7 är vi vakna, lillan somnar om då, hade med velat det men men, nästa vecka är sambon hemma, då ska jag soooooova!!!
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-12-21 20:00:19 följande:
    Sova, vad är det?! Sixten äter ungefär varannan timma dygnet runt så jag får kanppt sova alls. Han sover dock riktigt gott i sin egen säng mellan matningarna. Antar att han äter så ofta för att han är så stor och behöver lite extra.. Han vill inte ligga och amma så måste sitta upp, har somnade sittande några gånger nu..

Hur ofta går ni andra till bvc? Våran sköterska var här i torsdags och vi ska dit den 3 jan nästa gång, alltså 2½ veckan mellan..

Min prins <3 Han har ett kefalhemotom (tror det stavas så?!) som inte vill försvinna.. han är 16 dagar idag

Vi går varje vecka än så länge. Vad e det du skrev?

Ja trööööött e jag med på kvällarna nu + att vi alla är förkylda & nu har stora dotterns feber kommit tillbaka...suck suck.....
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-12-21 21:58:16 följande:
    Persikan och NhjärtaD:
    Konstigt att ni får gå så ofta till bvc men inte jag..

Kefalhematom är en liten knöl ovanpå huvudet som egentligen är en blödning mellan skallbenet och huden, vilket då utgör en liten blodfylld bulle liksom. Det är inte farligt och försvinner av sig själv. De flesta barn som har ett kefalhematom får det för att de är utdragna med sugklocka. Sixten hade legat snett med huvudet när han var fixerad plus att han fastnade på väg ut så han fick sin därför.

Läkarna sa till oss att den försvinner efter ett par veckor men läste på nätet nu att det kan ta några månader.. Såhär ser det ut på honom:

Ja det är lite konstigt, ibörjan vill de juh ha koll på så de går upp i vikt osv. ring & kolla så det är rätt om du vill...'

jaha, oj jag hade blivit jätte rädd först om lillan hade haft det, blev ni det? Det är inget han lider av ele så? Ser lite läskigt ut, men det är nått man vänjer sej vid han är juh super söt Vår lilla har storkbett, men det är inget vi tänker på nu, först sa de att det var blåmärken efter förlossningen, men det visade sej att det inte var det.
    linasmama skrev 2010-12-21 22:03:10 följande:
    Hur gör man hjärtan? Ni har gjort det i tråden med födda barn men jag fattar inte hur, jag gjorde fel :-P
    Symbolen jämte gubben finns det hjärtan, men det har du säkert fått svar på
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-12-22 08:12:38 följande:
    Insåg precis att jag sovit hela natten utan att hå upp och kissa. Det har inte hänt sen i juni eller nåt. Helt jättekonstig känsla!
    HIhi ja tänk så glad man kan vara över nått sånt litet
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-12-22 11:26:50 följande:
    Håller tummarna för alla bebisar som vill komma ut snart.

Tycker Olivia sover bättre och längre på dagarna än på nätterna, men det gör hon inte men på natten tycker man knappt att man har hunnit lägga huvud på kudden förrens det är dax igen och på dagarna går man å kollar och ser om hon lever för man tycker det var så längesen hon var hungrig.

Har inte hadnlat nånting till jul faktiskt och känner ingen panik över det heller.
    Ingen julgran, inga julklappar ingen julmat.
    Känns som jag skulle kunna äta spagehtti & köttfärssås på julafton, vrf vet jag inte men det känns som det kvittar just nu faktiskt.
    Sån tur är så fixar Magnus allt det där, jag är bara med och planerar lite smått.
    Ja så här är det med, knas man är Hon äter oftast var 3:e timme nu, men ibland kan det dröja som på natten. Hon är lite förkyld nu med så det rubbar lite, men hon fixar det rätt bra.

Här är granen kommen, lite julklappar fixade resten imon som alla andraObestämd, julmat är inte fixad eftersom vi ska vara iväg hela helgen, men det vi ska ha med oss är fixat! Men jag känner att det inte är riktigt den jul atmosfären här hemma som det brukar men det har sina underbara orsaker juh

Emelle: Ja nu hoppas vi starkt!!!

BVC idag, tösen ligger nu i 4kg klassen skönt, jag har varit lite nojjig över att hon gått upp så lite, men nu så ! På längden spurtar hon iväg, inte så kontigt eftersom hennes pappa är 1,90 lång. Storasyskonen uppträdde exemplariskt, trodde de skulle bli kaos eftersom de blivit så vilda, men jag blev så stolt & sa det till dem!!

Nu är det dags att väcka sonen....kram på er
Svar på tråden December Bebis 2010 :)