Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 17:58:50 följande:
    Han brukar inte äta på natten
    23-00 räknas natt om man ser till de små, men hvuudsaken är att du känner ditt barn bäst å gör som du vill. 
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 17:58:50 följande:
    Han brukar inte äta på natten
    jag brukar bara säga det bvc vill höra, om Olivia skulle ätit på natten skulle jag inte sagt det för jag vet att de skulle tycka att det inte skulle vara bra.
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-05 10:49:09 följande:
    Men kärringen frågade mig
    du skulle sagt " nä det har han slutat med"

Tror oxå det börjar ändras mer om att äta på natten, kommer ihåg med William för 1 år sen att de frågade om han åt på natten och med Olivia så sa de att de inte gjorde så mycke om hon åt på natten, fast bägge 2 har typ aldrig ätit på natten förutom när de var riktigt små å nyfödda
    mamma smurfen skrev 2011-08-05 12:25:29 följande:

Ang mitt problem med grabbarnas pappa, så har nu åklagaren beslutat sig för att ta saken till rätten, rubriceringen är misshandel på stora killen, dels för en händelse i slutet av januri (det som drog igång det hela) men även bakåt i tiden fram till 2007Förvånad

Är sååå arg, och ledsen....mycke tankar i huvudet som far omkring, speciellt VARFÖR jag inte märkt något, och vad jag kunnat göra annorlunda för att detta inte skulle hända ALLS....men som sambon säger....detta är inte MITT fel, eller barnas, JAG har inte kunnat göra annorlunda, å hade jag VETAT så hade jag ju dragit igång en prosess lååångt tidigare....

Den 15e så kommer "min" advokat tillbaka från semestern, då "ävlars" ska jag stämma fanskapet på enskild vårdnad om barna.

Indragen umgängesrätt för stora killen och så lite umgänge med lill killen jag bara kan få till, hellst inte alls, men det blir nog svårt iom att han VILL träffa sin pappa.

Det är inte ditt fel kom ihåg det.
    Min dotter som bodde med sin pappa blev misshandlat ibland, han slog på henne, sparkka henne drog henne i håret osv.
    Det var inte förrens hon ringde till mig gråtandes för att berätta vad som hade hänt som jag fick veta nåt.
    Trodde aldrig i livet att han skulle slå henne och jag kommer ihåg själv att jag var så lessen och förbannad på mig själv att jag inte såg tecknen, jag har ju själv blivit misshandlat av honom så jag om nån borde ju veta hur det hela låg till.
    Hade så dåligt samvete för det hela att jag inte såg nåt eller märkte nåt. 
  • delifi2

man ska helst inte ha salva på eksem eller liknande om det inte är zinksalva som torkar ut det, man kan oxå ha potatismjöl eller puder på

• delifi2

vi kommer skola in i januari, dagis håller en plats till oss så det är bara tacka å ta emot

• delifi2

det är vanligt att killar får stånd när de är små, färgen beror på hur mycket blodkärl där finns.
    det finns allt från hudfärgat till lila på ollonet
    Men själva ollonetn ska inte vara så svullet, men det beror oxå på ifall förhuden har ängts tbx tillräckligt mycket, har den inte det så kan det se ut som en svullnad 

• delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-08-08 21:18:00 följande:
    Jag sitter på akuten med min 15-åring som kraschade med moppen ikväll, hon är ok men har röntgat diverse kroppsdelar. Tänk så fort de små bebisarna blir stora...
    usch då hoppas allt är ok med henne, en anledning till att Emily inte fick nån moppe, tyvärr fyller hon 18 om 3 veckor så då kna jag inte stoppa henne.

Nån som har en bra idé vad man kan köpa till en 18-åring??

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-09 00:10:05 följande:
    just nu sitter jag här med en spyhink till elias spyr o spyr o lukar pekka ...
    ska lägga honom snart o hoppas på att det lugnar ner sig.
    kommer inte massor så men hela tiden i små små mängder.
    började kl 20.00   
    magsjuka?
  • delifi2
    Mysmamma70 skrev 2011-08-09 07:18:37 följande:
    Nja, jag tillhör inte den katogori mammor som oroar mig för ALLA faror, och med moppen har jag känt mig trygg, men igår var det busväder. Nu är det ju bra att ungdomarna tvingas ta körkort också och utbildas i 2 dagar i alla trafikregler (även om det svider i mammas plånbok med 4000 för ett moppekort så är det värt det!)

Bor man på landet som vi gör så är det en frihet att kunna köra moped och ta sig till tåget och vidare ut i världen.

Allt gick bra, hon fick hakan ihopklistrad och har några sprickor i näsan som de tror läker ihop fint av sig själv. Nu blir det vila några dagar för den lätta hjärnskakningen.

Men nu känner jag att jag lever - kom i säng kl 1 och Cornelia ville vakna 5 idag Det får bli en middagslur senare idag
    Jo ni bor ju mitt i landet lixom, då måste man ha nåt eget att köra med.
    Fast med Emily skulle jag inte känna mig säker med moppe, hon är sån olycksfågel när det gäller maskiner & tekniska saker, vet inte hur många ggr hennes mob har gått sönder eller plattångar jag köpt allt hon rör vid går sönder.

hahaha..... jag drömde om träffen inatt, drömde typ att det var ett jätte stort café typ slotts liknande, så då helt plötsligt ändrade jag mig och sa att jag skulle ta bussen iaf :)

Den här natten har varit så skitjobbig.
    Elliot har vaknat flera ggr kommit in till oss, gått tbx till sin säng sen sista gången han kom hade han William med sig.
    När jag vaknar så många ggr så får jag magkatarr, så det var abara gå upp mitt i natten å ta en tablett, sen så hade jag ont i ryggen oxå så kl 5 imorse gick jag ut i vardagsrummet och la mig på spikmattan.
    5.15 vaknade Olivia och tyckte det var dax att gå upp, sån tur var tog Magnus hennes å jag kund elägga mig i Williams säng och sova lite till 
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-08-09 18:29:48 följande:
    Jag orkar inte. Från äl till mens mår jag såååå illa. Dygnet runt. Orkar inte! Kan ju inte gå runt och må illa halva månaden varje månad. :(
    usch vad jobbigt, finns det ingen tablett du kan ta? typ postafen
  • delifi2

prata med din bm om det tycker jag. 
    har du nåt p-medel, kan ju bero på det isf såvida det inte är kondom.

måste berätta en sak, fick ett mail här på fl, ni får börja läsa längst ner å uppåt, hel mysko typ å jag är rätt öppen med allt eftersom jag är så som person, men det här var nästan lite för personligt även för mig. Har inte svarat på det sista. det här översta alltså

hur många barn kan du tänkade skaffa

--- delifi2 skrev 2011-08-09 20:20:20 följande: ---
    Nä jag skriver inte till nån faktiskt är inne på forumet mest

--- tom02 skrev 2011-08-09 19:42:37 följande: ---
    har du många du skriver till här.ja som kille har man kondom med sej så ofta.i mörsen

--- delifi2 skrev 2011-08-09 19:38:58 följande: ---
    inte än

--- tom02 skrev 2011-08-09 19:37:14 följande: ---
    om det blir en snabbis där någon kommer på er. har det hänt

--- delifi2 skrev 2011-08-09 19:31:12 följande: ---
    nja.....  mer att man tar en snabbis någon annanstans

--- tom02 skrev 2011-08-09 19:25:36 följande: ---
    ja .lätt att man glömmer köpa kodis

--- delifi2 skrev 2011-08-09 19:22:08 följande: ---
    oki

men ibland är man inte ens där de finns

--- tom02 skrev 2011-08-09 18:38:48 följande: ---
    jag för står,i bland brukar jag öppna kondomen före börjar går det lite fortare rulla på

--- delifi2 skrev 2011-08-09 18:31:54 följande: ---
    Är man het på gröten så är man :)

--- tom02 skrev 2011-08-09 18:30:15 följande: ---
    ursäkta .jag tyckte det var konsigt. att inte hinna med att ha skydd

--- delifi2 skrev 2011-08-09 18:27:12 följande: ---
    det händer

vrf alla dessa intima frågor för?

--- tom02 skrev 2011-08-09 18:16:07 följande: ---
    okej brukar ni ha kondom

--- delifi2 skrev 2011-08-09 18:09:56 följande: ---
    Jo men ibland går det för fort

--- tom02 skrev 2011-08-09 18:04:46 följande: ---
    brukar du inte använda skydd

--- delifi2 skrev 2011-08-09 17:58:47 följande: ---
    oki

nä inte direkt

--- tom02 skrev 2011-08-09 17:49:31 följande: ---
    2 månader.är dina barn planerade

--- delifi2 skrev 2011-08-09 17:47:08 följande: ---
    har varit här sen 04, sj då?

--- tom02 skrev 2011-08-09 17:37:26 följande: ---
    har du varit här länge på familjeliv

--- delifi2 skrev 2011-08-09 17:35:59 följande: ---
    Nä det är jag inte

--- tom02 skrev 2011-08-09 17:19:21 följande: ---
    är du gravid nu

--- delifi2 skrev 2011-08-09 17:11:19 följande: ---
    Nä det är inte så jobbigt, men självklart kan det vara kämpigt ibland.

nope, till de 2 äldsta så är det en annan pappa.

Jag är 36

--- tom02 skrev 2011-08-09 16:59:42 följande: ---
    hur gammal är du

--- delifi2 skrev 2011-08-09 16:43:08 följande: ---
    Allt mellan 8 månader upp till 20 år

--- tom02 skrev 2011-08-09 16:39:11 följande: ---
    hur gammal är barnen

--- delifi2 skrev 2011-08-09 16:33:02 följande: ---
    oki  

det vet man aldrig

--- tom02 skrev 2011-08-09 16:31:38 följande: ---
    kille 35 år från ö-vik vill du ha flera barn

--- delifi2 skrev 2011-08-09 16:28:43 följande: ---
    Tackar så mycket, vem du nu än är  

--- tom02 skrev 2011-08-09 14:26:28 följande: ---
    hej grattis till 5 st barn

• delifi2
    ludicrous skrev 2011-08-09 20:48:53 följande:
    Den där människan har skrivit till mig med!!
    Han frågade bara om jag ville ha fler barn. Men jag tänkte att det var någon äcklig människa så jag svarade inte ens ;D
    tycker du ska anmäla honom
    fattar inte vad han är ute efter typ heller.
    fundera oxå på att det är nåt pervo som undrar hur många barn man vill ha men visst har folk konsitga och udda sexfantasier men att fråga hur många barn man har och vill ha det har jag svårt att tänka mig att nån tänder på 
  • delifi2
    Momalicious skrev 2011-08-09 21:33:37 följande:
    Nä, vi använder kondom så är det "fel" på hormonerna är det mina egna som busar.
    Läskig konversation!
    du kanske ska börja med nåt då?
    jag hade oreglebunden mens innan William, fick 2 mf, vi försökte i 4 år, sen gav jag upp, åt p-piller i 3 månader sen så glömde jag hämta ut dom och så blev jag gravid.

min tanke med det hela är kroppen kanske måste "stabiliseras"  för att kunna funka igen

Har iallfall skrivit till supporten nu och skickat med hela mailet 
  • delifi2

just nu har jag å mannen jättekul
    sitter 3 meter ifrån varann å pratar på msn, å då pratar vi med varann precis som vi inte känner varann  

• delifi2

ursäkta stavningen ser ju inga bokstäver som kommer upp mem ni fattar nofg vad jag menar fattar intebad olivia för uppe nu, dessutom vae ghon hungrig 250ml cvälling satte hon i sig. knasiga unge :)

• delifi2

vi kör med risvälling, stoppar inte i Oliva onödigt gluten eftersom de vet att barn som  börjar med gluten tidigt har lättare tendes att utveckla allergi mot gluten

• delifi2
    thegoddess skrev 2011-08-12 08:38:16 följande:
    å dietisten rekomenderade oss att börja med att ge smörgåsrån för att vänja vid gluten
    det är en relativt ny studie de har gjord, eller själva studien har pågått ett tag nu, Teddy-studien.
    Där har forskarna kommit fram till att här i Sverige så är fler barn gluten allergiker än i tex Finland och Usa och detta beror på att där så vänjer man inte barn vid gluten så tidigt, ist för havre välling som vi ger (oftast) så ger de ris/majs-välling ist. Å det tror forskarna att de har ett samband.

Jag frågade Williams teddy sköterksa om det hela och hon bekräftade att forskarna kommit fram till det men det komemr dröja ett bra tag innan det kommer rekomendationer om det 
  • delifi2
    LokesMammi skrev 2011-08-14 10:30:18 följande:
    Ni som vet:
    Om det rinner grönt snor o man har 37.8 i rumptemp......är man sjuk/förkyld då?
    Mår som vanligt annars utan sämre allmänn tillstånd! =)
    När det är grönt/ gult räknas man som sjuk men är det bara genomskinnligt är man inte sjuk.

Jag började röka när jag var 14 la av direkt när jag väntade Felicia, sen dess har jag bara feströkt mest.

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-14 16:59:44 följande:

Jag blir fundersam !!
    Jag har haft flytningar i några dagar hmm vecka om inte 2 veckor hade ju mens ca 6-7 juli enligt sambon och det kan stämma.
    Och jag har kännt på tappen den är stängd och igår hade jag fortfarande massa flytningar.
    Igår kl 00 hade vi ju sex var fortfarande blöt och idag e jag snus toris tappen fortfarande stängd bim+11 idag.
    Vet fan inte längre mensen skulle ha kommit 4 aug men är sen och jag har haft molvärk nu sen slutet av juli och alla dagar i aug ingen mens.
    Men nu blir jag fundersam KAN det ha varit ägglossning sen halva juli månad och nu tills igår då idag jag e tor ?
    Fattar ingenting.
    Ska ringa läkaren i morgon och testa mig men VET med 100% att jag inte e gravid för jag ger upp jag har ALLTID haft flytningar med alla 4 graviditeter men nu inget :-/
    Kissar iaf oftare nu började för 2 dagar sen och borde nu vara i vecka 6 men jag vet inte
    Kommer bli besviken i morgon om jag får neg dumma dumma dumma kropp !!!         

INGEN grav är den andra lik.
    ja ghar varit gravid 6 ggr och de har alla varit olika fick 2 mf förut å när jag fick dom hade jag mer grav känningar än när jag väntade Olivia 
  • delifi2

det var llängesen, hoppas allt är bra med er iaf, orkar inte hänge med lika mycket längre :)

Olivia tar sig fram på sitt sätt, ett mysko sätt för hon sitter fortfarande bara, hon sitter böjer sig fram och säter sig igen och i nästa sekund är hon på andra sifan rummet, vet inte hur det går till ritkigt.

Olivia har strl 5 i sina blöjor, hon å William väger typ lika mycket nu  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)